|
 |
Schumacher ismt az len | |
| Michael Schumacher ismt nyilvnvalv tette, hogy a tavalyi kudarc utn vissza akar trni a cscsra a Ferrarival, amikor kedden, a 2006-os tesztels els napjn mindenkinl gyorsabb volt a spanyolorszgi Jerezben.
A nmet sztr szoksval ellenttben mr karcsony eltt autba lt, hogy minden kvet megmozgasson a Ferrari sikere rdekben, s mr decemberben is lltotta fel a V8-as motorral elrt rekordot Jerezben, amit ma tovbb javtott. 1:18.020-as kridejvel Schumacher 1.328 msodpercet vert a msodik helyezett Ricardo Zontra, a napja azonban nem volt zavartalan, mrt dlutn kicsszott a plyrl.
A csapat kzlse szerint Schumacher egy V8-as Ferrarival szerelt F2004 volnjnl a motor tesztelsre sszpontostott, mikzben a tesztpilta Luca Badoer, akinek F2005-sbe V10-es motort ptettek, a Bridgestone gumik fejlesztsben vett rszt.
A 2006-os autval dolgoz csapatok kzl a Toyota volt a legsikeresebb, Zonta mgtt, a harmadik helyen ugyanis Ralf Schumacher vgzett. A nap folyamn azonban mindkt TF106 a plya szlre kerlt, jllehet Zont kicsszs, mg Schumacher mszaki hiba kvetkeztben.
A nap fnypontja mgis az j Renault bemutatkozsa volt. Giancarlo Fisichella 39 krt tett meg az R26-tal, melynek motorja, az RS26 is most debtlt, a vilgbajnok istll ugyanis vetlytrsaival ellenttben autba szerelve eddig nem prblta ki V8-ast.
Fisichella 1:20.555-s kridvel a 6. helyen zrt, de az jsgrkkal nem osztotta meg az j modellrl szerzett els tapasztalatait, mert a Renault az aut janur 31-i hivatalos bemutatjig hrzrlatot rendelt el. A vilgbajnok Fernando Alonso kzben a V10-essel hajtott R25 volnjnl folytatta a tesztelst, s csak cstrtkn l t az j autba.
A Red Bull szintn ma kezdte meg a 2006-os RB2 igazi tesztelst, habr David Coulthard Silverstone-ban elzleg mr bejratta a Ferrari-motoros autt. Ma szintn folytatta vele a munkt, dleltt azonban mszaki problmk htrltattk a munkban, s az utols helyen vgzett.
Szerdn a McLaren, a Williams, a Honda, a BMW-Sauber s a Scuderia Toro Rosso is csatlakozik a jerezi tesztelshez.
V10-es motort hasznlt: F. Alonso (Renault), L. Badoer (Ferrari)
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Jerez de la Frontera, Spanyolorszg |
|
|
|
Idpont: |
2006. janur 10., kedd |
|
|
|
Plyahossz: |
4428 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz |
|
|
|
Krrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
Krid |
Km/ |
Eltr |
Elz |
Kr |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:18.020 |
204.317 |
|
|
82 |
|
2. |
|
Ricardo Zonta |
BRA |
Toyota |
B |
1:19.348 |
200.897 |
1.328 |
1.328 |
66 |
|
3. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:19.866 |
199.594 |
1.846 |
0.518 |
59 |
|
4. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:19.929 |
199.437 |
1.909 |
0.063 |
61 |
|
5. |
|
Luca Badoer |
ITA |
Ferrari |
B |
1:20.091 |
199.034 |
2.071 |
0.162 |
63 |
|
6. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:20.555 |
197.887 |
2.535 |
0.464 |
39 |
|
7. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:21.986 |
194.433 |
3.966 |
1.431 |
31 |
|
 |
 |
|
|
A kridk eloszlsa (Tolerancia: 0.0146 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:18.020 |
- (3.966) - |
1:21.986 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| |