A legjobb ideredmnyt Franck Montagny rte el, a fcmeket viszont Narain Karthikeyan kaparintotta meg a jerezi tesztsorozat msodik napjn, szerdn.
A Williamsnl tesztel Karthikeyan nem csak a V8-as motort hasznl piltk kzl volt a leggyorsabb, hanem tbb mint egy msodperccel megelzte csapattrst, a rutinos Mark Webbert is. Az indiai versenyz ma tesztelt msodszor a grove-i istllnl, de jabb lpst tett afel, hogy 2006-ban vezethesse a csapat harmadik autjt a nagydjak pnteki edzsnapjn.
Montagny, aki egy lefojtott tzhengeressel szerelt Renault R25-t kormnyzott, 1:18.804-es kridvel kerlt az lre, 0.367 msodpercet verve Karthikeyanra. A Renault msik tesztpiltja, Heikki Kovalainen mindenkinl tbb, 104 krt teljestett, s Webber eltt, az 5. helyen zrta a napot.
A Ferrari tovbbra is csak egyetlen autval dolgozott, s Felipe Massa a harmadik helyre hozta be az F2004-et, amivel a Bridgestone gumik fejlesztsben vett rszt.
A Toyota - amely a mlt ht ta az sszes tbbi csapatnl tbb, 4149 km-t tesztelt Jerezben - hrom piltval, de csak kt autval folytatta a munkt. 1:19.521-es eredmnye rvn Ricardo Zonta a 4. helyen vgzett, mg a msik TF106-ban dlutn a visszatr Olivier Panis vltotta Franck Perert. k ketten a tabella aljn zrtk a napot.
A Honda ma jra plyra lpett, s a csapat kt autjt - mindkettben nyolchengeres motor dobogott - Anthony Davidson s Adam Carroll vezette.
Davidson megelzte a McLaren gyorsabbik piltjt, a Gary Paffett helyre lp Juan-Pablo Montoyt. A kolumbiai 39 kr megttele utn 1:20.216-os eredmnnyel zrt, Pedro de la Rosa pedig, aki mlt szerda ta 1953 km-rel vezeti a listt, a 10. helyen vgzett. A McLaren a motor s a Michelin gumik tesztelsvel foglalkozott.
Kettejk kz Nick Heidfeld frkztt be, miutn a BMW-Sauberral a gumikat s a motort tesztelte.
V10-es motort hasznltak: F. Montagny, H. Kovalainen (Renault), F. Massa (Ferrari).
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Jerez de la Frontera, Spanyolorszg |
|
|
|
Idpont: |
2005. december 14., szerda |
|
|
|
Plyahossz: |
4428 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz |
|
|
|
Krrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
Krid |
Km/ |
Eltr |
Elz |
Kr |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Renault |
M |
1:18.804 |
202.284 |
|
|
97 |
|
2. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Williams-Cosworth |
B |
1:19.171 |
201.346 |
0.367 |
0.367 |
37 |
|
3. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:19.264 |
201.110 |
0.460 |
0.093 |
68 |
|
4. |
|
Ricardo Zonta |
BRA |
Toyota |
B |
1:19.521 |
200.460 |
0.717 |
0.257 |
75 |
|
5. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
M |
1:19.626 |
200.196 |
0.822 |
0.105 |
104 |
|
6. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:20.105 |
198.999 |
1.301 |
0.479 |
46 |
|
7. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
1:20.133 |
198.929 |
1.329 |
0.028 |
93 |
|
8. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:20.216 |
198.723 |
1.412 |
0.083 |
39 |
|
9. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:20.325 |
198.454 |
1.521 |
0.109 |
75 |
|
10. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:20.885 |
197.080 |
2.081 |
0.560 |
84 |
|
11. |
|
Adam Carroll |
GBR |
Honda |
M |
1:21.555 |
195.461 |
2.751 |
0.670 |
85 |
|
12. |
|
Franck Perera |
FRA |
Toyota |
B |
1:21.556 |
195.458 |
2.752 |
0.001 |
18 |
|
13. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
B |
1:23.000 |
192.058 |
4.196 |
1.444 |
32 |
|
 |
 |
|
|
A kridk eloszlsa (Tolerancia: 0.0154 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:18.804 |
- (4.196) - |
1:23.000 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| |