|
 |
Massa lefojtott V10-essel ment | |
| A htfi sznnap utn Felipe Massa nyitotta az len a jerezi tesztsorozat kvetkez ciklust, 1:19.070-es ideredmnye azonban nem mrvad, mert a Ferrari az elrt szktvel elltott V10-es motorral dolgozott, mg a tbbiek mr a nyolchengeresket teszteltk.
Massa sszesen 91 krt tett meg, s knyelmesen maga mg utastotta a toyots Ricardo Zontt. Mikzben egyre n a feszltsg a lefojtott V10-esek hasznlatnak engedlyezse miatt, amit jvre csak az ex-Minardi Squadra Toro Rosso akar kihasznlni, tbb csapat is arra szeretn rvenni a Ferrarit, hogy segtsen az FIA-nak a kt tpus motor teljestmnynek sszehasonltsban. Ma azonban a maranelli istll csak egyetlen autval krztt.
Zonta 1:20.061-es eredmnye egy teljes msodperccel elmaradt Masstl, s br mindenkinl tbb (92) krt teljestett, Toyota TF106-osa mszaki problma miatt egyszer megllt a plyn. A csapat msik tesztpiltja, Franck Perera kzben ktszer is kicsszott: elszr ebdidben, amikor az egyik jobbos kanyart elvtve a gumifalnak koccant, msodszor pedig ks dlutn.
Gary Paffett napja sem indult jl, ugyanis a reggel mg rendkvl hideg aszfalton mr a felvezet krben kiprdlt, de az autja szerencsre nem srlt meg, s ksbb jabb lpst tett afel, hogy tesztpiltai llst kapjon a McLarentl, amikor megelzte Pedro de la Rost. Mindketten V8-as Mercedes-szel hajtott autt vezettek, de a DTM-bajnok Paffet dlutn megllt egy mszaki hiba miatt.
Nick Heidfeld, aki 1:20.794-es krvel az 5. helyre kormnyozta a BMW-t, egy alkalommal elvtette az egyik kanyart, s tsznkzott a fvn.
Szerdn a Williams s a Renault is csatlakozik a tesztelkhz.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Jerez de la Frontera, Spanyolorszg |
|
|
|
Idpont: |
2005. december 13., kedd |
|
|
|
Plyahossz: |
4428 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz |
|
|
|
Krrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
Krid |
Km/ |
Eltr |
Elz |
Kr |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:19.070 |
201.604 |
|
|
91 |
|
2. |
|
Ricardo Zonta |
BRA |
Toyota |
B |
1:20.061 |
199.108 |
0.991 |
0.991 |
92 |
|
3. |
|
Gary Paffett |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
1:20.226 |
198.699 |
1.156 |
0.165 |
66 |
|
4. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:20.318 |
198.471 |
1.248 |
0.092 |
84 |
|
5. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:20.794 |
197.302 |
1.724 |
0.476 |
85 |
|
6. |
|
Franck Perera |
FRA |
Toyota |
B |
1:21.337 |
195.985 |
2.267 |
0.543 |
60 |
|
 |
 |
|
|
A kridk eloszlsa (Tolerancia: 0.0083 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:19.070 |
- (2.267) - |
1:21.337 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| | |