|
 |
De la Rosa V10-essel ment | |
| Pedro de la Rosa volt a leggyorsabb a jerezi tesztels harmadik, piros zszlkkal tarktott napjn, a V8-as motort hasznlk kzl azonban nem , hanem a Williams jonca, Nico Rosberg rte el a legjobb ideredmnyt.
A McLaren pnteken dleltt knytelen volt V10-es motorokkal dolgozni, mert nem maradt elg Mercedes V8-as, de amikor dlutn megrkezett az utnptls, de la Rosa is nyolchengeressel folytatta a munkt. A csapat hibrid autjt vezet Alex Wurz 2.4 msodperces htrnnyal a 9. helyen vgzett.
J ideredmnye dacra Rosbergnek sem volt sima napja, az autjban ugyanis ki kellett cserlni a Cosworth motort, s sszesen hromszor ragadt a plya szln, ezrt mindssze 24 krt tudott teljesteni. Rosberg 1:19.174-es krideje 1.471 msodperccel volt rosszabb de la Rosnl, mg a Williams msik versenyzje, Mark Webber tovbbi fl msodperccel lassabb volt.
A Hondnl mind Jenson Button, mind Anthony Davidson egy-egy V8-assal hajtott hibrid autt kormnyzott, s 1:19.174-es eredmnyvel Button - aki mindenkinl tbb, 122 krt tett meg - a 3. helyen zrt, mg csapattrsa Wurz mgtt vgzett. Mindketten a motorral s a gumikkal kapcsolatos fejlesztsekre koncentrltak.
Jarno Trulli dleltt a belltsok keressvel foglalkozott, majd dlutn a Bridgestone gumikra irnytotta a figyelmt, s kzben 89 krt teljestett, a 4. helyre hozva be a Toyott. A tesztpilta Ricardo Zonta, aki miatt egyszer elkerltek a piros zszlk, mintegy 0.2 msodperccel volt lassabb nla, kettejk kz Webber frkztt be.
Jacques Villeneuve ma sokkal eredmnyesebb napon van tl, mint cstrtkn. Br BMW-je egyszer megllt a plyn - valsznleg hidraulikai hiba miatt -, 86 krt teljestett, s csaknem kt teljes msodpercet javtott tegnapi kridejn.
Az MF1 Racing kt versenyzje kzvetlen sszehasonlt tesztet vgzett a V8-as s a V10-es motor kztt, hogy meggyzze az FIA-t a tzhengeres erforrsok betiltsnak szksgessgrl. A ksrlet azonban balul slt el, a V8-assal krz Tiago Monteiro ugyanis kis hjn hrom msodperccel elzte meg Christijan Alberst, holott hasonl szm krt tettek meg.
A Ferrari ma csak Marc Genvel dolgozott, mert Luca Badoert a tegnapi baleset utn haza kldtk pihenni, mg David Coulthard a lefojtott V10-essel tesztelte a Red Bullt, 1:21.114-es eredmnyvel a 12. helyre kerlve.
V10-es motort hasznltak: P. de la Rosa (McLaren), D. Coulthard (Red Bull), C. Albers (MF1).
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Jerez de la Frontera, Spanyolorszg |
|
|
|
Idpont: |
2005. december 9., pntek |
|
|
|
Plyahossz: |
4428 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz |
|
|
|
Krrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
Krid |
Km/ |
Eltr |
Elz |
Kr |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:17.703 |
205.150 |
|
|
77 |
|
2. |
|
Nico Rosberg |
FIN |
Williams-Cosworth |
B |
1:19.174 |
201.339 |
1.471 |
1.471 |
24 |
|
3. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
1:19.365 |
200.854 |
1.662 |
0.191 |
122 |
|
4. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:19.670 |
200.085 |
1.967 |
0.305 |
89 |
|
5. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:19.684 |
200.050 |
1.981 |
0.014 |
55 |
|
6. |
|
Ricardo Zonta |
BRA |
Toyota |
B |
1:19.859 |
199.612 |
2.156 |
0.175 |
60 |
|
7. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
BMW-Sauber |
M |
1:19.864 |
199.599 |
2.161 |
0.005 |
86 |
|
8. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:19.952 |
199.380 |
2.249 |
0.088 |
70 |
|
9. |
|
Alex Wurz |
AUT |
McLaren-Mercedes |
M |
1:20.105 |
198.999 |
2.402 |
0.153 |
77 |
|
10. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
1:20.106 |
198.996 |
2.403 |
0.001 |
102 |
|
11. |
|
Marc Gen |
SPA |
Ferrari |
B |
1:20.981 |
196.846 |
3.278 |
0.875 |
79 |
|
12. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:21.114 |
196.523 |
3.411 |
0.133 |
104 |
|
13. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:22.684 |
192.792 |
4.981 |
1.570 |
63 |
|
 |
 |
|
|
A kridk eloszlsa (Tolerancia: 0.0183 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:17.703 |
- (4.981) - |
1:22.684 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| |