|
 |
Egyelre nem jn az j szrny
| |
| A Forma-1-es csapatok technikai igazgatibl ll Technical Workgroup (TWG) dntse rtelmben csak 2008-ban debtlhat az FIA ltal oktberben javasolt jszer hts szrny.
A kzpen lebuk lgramlatot kelt, angol rvidtse alapjn CDG-nek keresztelt aerodinamikai elem - amelytl az elzsek megknnytst vrta a szvetsg - mr 2007-ben bevezetsre kerlhetett volna, amennyiben legalbb nyolc igenl szavazatot kap.
Az autosport.com azonban gy tudja, hogy egyetlen technikai igazgat sem tmogatta a karai bemutatkozst, mert gy vltk, nem volt elg id a javaslat alapos kidolgozsra s mrlegelsre. A kzhangulat ennek ellenre bizakod a CDG-vel kapcsolatban.
A Renault mszaki grdjt Pat Symonds kzlte: "Nincs megegyezs a CDG 2007-es bevezetsrl, ennek ellenre gy vlem, a csapatok kedvezen fogadtk a javaslatot."
"Sok ember dolgozik a javaslat alapos kidolgozsn, s a srcok az FI-nl nagyon realisztikus munkt vgeznek. k tisztn ltjk, mennyi minden balul thet ki" - tette hozz. A CDG bevezetsbe az elmlt hetekben a McLaren lekszn technikai igazgatja, Adrian Newey is rengeteg munkt fektetett.
Az utols pillanatok ldozatos hozzjrulsa sem volt azonban elg a zld jelzshez. "Annyira komplex problmrl van sz, hogy mg a mlt hten elvgzett munknk sorn is szmos olyan terletre dertett fnyt, amely figyelmet s teljes kr vizsglatot rdemel" - magyarzta Symonds.
"Nagyon sokat kell mg dolgozni. Ha olyasmit akarunk kszteni, ami ennyire ellenrztt lgramlatokat s rvnyeket ignyel, akkor nagyon vatosan kell meghozni a szablyokat. A CDG-szrny csak rsze egy csomagnak, s biztosnak kell lennnk benne, hogy minden a helyn van."
Az FIA szvivje tjn vlemnyezte a szavazs eredmnyt. "A CDG-rl folytatott vita rendkvl pozitv s konstruktv volt. Br sokat segtett az gy elrevitelben, a csapatok gy reztk, hogy sok munka van mg htra, s 2007 nem relis lehetsg. Egy szakrt sem vlte gy, hogy a javaslatban nincs lehetsg, s gy rezzk, a krds tovbbra sem a CDG bevezetse, csak annak idpontja." |