Leszavaztk a CDG szrnyak 2007-es bevezetst
Faludi Zoltn 2005.12.03. 16:18
A Formula-1-es csapatok technikai igazgatibl ll Technikai Csoport (TWG) pnteki lsn leszavazta a forradalmian j, CDG duplaszrnyak korai bevezetst, gy az j koncepci leghamarabb csak a 2008-as idnyben kerlhet bevezetsre.
Leszavaztk a CDG szrnyak 2007-es bevezetst |
 |
A Formula-1-es csapatok technikai igazgatibl ll Technikai Csoport (TWG) pnteki lsn leszavazta a forradalmian j, CDG duplaszrnyak korai bevezetst, gy az j koncepci leghamarabb csak a 2008-as idnyben kerlhet bevezetsre.
A Technikai Csoport (TWG) pnteken lt ssze, hogy megvitassa a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) korbban felvetett javaslatt, s megvizsgljk a CDG szrnyak hasznossgt.
Ugyan minden csapat tmogatja az j topogrfia bevezetst, vgl a szakemberek gy dntttek, hogy azt nem lenne elnys mr a 2007-es idnyben ktelezv tenni.
Ahhoz, hogy az j szrnyelrendezs mr a 2007-es idnyben plyra lphessen, a tzfs testletbl ll csoport legalbb nyolc tagjnak az engedlyre lett volna szksg. Azonban a legfrissebb rteslsek szerint egyik technikai igazgat sem szorgalmazta a forradalmi tlet 2007-es bemutatkozst, br a tbbsg pozitvan nyilatkozott a CDG szrnyakrl.
A szakemberekbl ll testlet gy gondolja, hogy nagyon kevs idejk lenne az vvgn felvetett tlet kifinomtsra s megvalstsra, ha azt mr a 2007-es idnyben plyra szeretnk kldeni. Az illetkesek gy vlik, mg van mit csiszolni az j szrnytopogrfin, mieltt lesben is bevetnk azt.
Annak ellenre hatrozott gy a TWG, hogy az elmlt hten megerstettek, hogy a McLaren technikai igazgatja, Adrian Newey is segdkezik a fejlesztmunklatokban, s szoros kapcsolatban ll a Nemzetkzi Automobil Szvetsggel a mielbbi megvalsts remnyben.
A Renault technikai igazgatja, Pat Symonds az Autosport magazinnak a kvetkezket mondta: „Nem szletett egyezsg azzal kapcsolatban, hogy a CDG szrnyak 2007-ben bemutatkozzanak, azonban szerintem nagyon j fogadtatsban rszeslt a csapatok rszrl.”
„gy vlem, hogy nagyon sok ember dolgozik az j tlet megvalstsn s fejlesztsn. Ezek a szakemberek relisan ltjk a dolgokat, s ennek fnyben prbljk meg az eddig mg csak elmletben mkd elemet a valsgba tltetni.”
Symonds szerint mg rengeteg munka vr rjuk addig, mg bemutatkozhat az j szrny, gy a 2008-as vad eltt semmikppen sem lehet bevezetni azt. Vlemnye szerint jabb s jabb problmk merlnek majd fel, melyeket folyamatosan kell megoldani – ami persze sok idt vesz ignybe.
A ht elejn mg sz volt arrl is, hogy a csapatok egyhang tmogatsban rszestenk a CDG szrnyak mielbbi bevezetst, m csak akkor, ha gy gondoljk, minden a legnagyobb rendben halad.
„Nem fogjuk 2007-es autinkon ltni az j szrnyakat.” – folytatta. „Ez egy sszetett problma, s br a hten hatalmas elrelpst sikerlt elrnnk, vannak olyan terletek, melyek teljes kr kivizsglst ignyelnek.”
„Mg rengeteg munka ll elttnk. Ha egy j elemet szeretne bemutatni valaki, annak komoly vizsglatokat kell vgeznie minden terleten, majd pedig egy pontos szablyrendszert kell megalkotnia a kiskapuk bezrsra. A CDG szrny az aut egy rsze, gy biztosnak kell lennnk annak helyessgben.”
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) nem kvnta kommentlni a TWG dntst. |
|