|
 |
Jenson Button Barcelonban | |
| Ht csapat s tizenkt pilta rszvtelvel folytatdott az els nagyszabs tli tesztsorozat Barcelonban, ahol a munkt szerdn elkezd BAR-Honda angol piltja, Jenson Button rte el a legjobb kridt.
Button kt klnfle kasztnit is kiprblt a nap folyamn, hogy csapata 2004-es s 2005-s aerodinamikai elemeket hasonlthasson ssze. Mindkt sasszt V10-es motorral szereltk fel, gy a brit alig maradt el prilisi krrekordjtl.
A BAR-Honda msik autjt a tesztpilta Anthony Davidson vezette. Az angol fi egy V8-as Honda erforrssal, j sebessgvltval s j hts felfggesztssel felszerelt hibrid modell volnja mgtt lt, s sikerlt megelznie a kt Williams-piltt.
A msodik legjobb kridt Franck Montagny rte el a Renault szneiben. A vilgbajnok alakulat a BAR-hoz hasonlan most trt vissza a plyra az vadzr utn. A francia tesztpiltnak jvre tvoznia a csapattl, a tli teszteken azonban mg ignybe veszik a munkjt.
Montagny mellett a GP2-ben szerepl Jos Maria Lpez is plyn volt. Az argentin pilta a Renault tehetsgkutat programjnak tagja, s most Montagny-hoz hasonlan is egy szablyosan lefojtott V10-essel hajtott R25-st vezetett, ami aggaszt, tekintve, hogy a leggyorsabb V8-as is jelentsen lassabb volt ennl az egysgnl.
A nyolchengeres erforrst hasznl istllk kztt a Toyota a prmet. A japn gyr egyedliknt teszteli 2006-os csomagjt Barcelonban. A TF106 kasztni, az RVX06 motor s a Bridgestone abroncsok biztatan szerepeltek Jarno Trulli s Ricardo Zonta tesztpilta keze alatt.
Az olasz lemaradsa mindssze 3 msodperc volt Buttonhoz kpest, s sikerlt elrelpst elrni az aut elejnek viselkedsvel kapcsolatban is. A brazil tesztpilta nem volt ilyen szerencss, mivel ktszer is meggylt a baja a benzinpumpval.
Haladsrl szmolt be a tesztjt ma befejez BMW-Sauber is. A bajorok V8-asa ezttal meghibsods nlkl abszolvlta a napot, s Nick Heidfeld krideje is bizakodsra ad okot. A csapat dleltt a motorrl gyjttt adatokat, dlutn pedig a Michelin szmra gumitesztelst vgzett.
A Red Bull mg mindig tavalyi autjval, az RB1-essel, s rgi, Cosworth V10-es motorjval tesztelt, melyeket azonban az ideredmnyekl kiindulva a szablyoknak megfelelen lefojtottak. A Minardi-utd Toro Rosso ugyanilyen csomaggal s Vitantonio Liuzzival folytatta a munkt.
A listt a Williams-Cosworth zrja. A grove-i csapat tmeneti, FW27C kasztijba jv vi Cosworth V8-asokat szereltek, amivel Mark Webber s Nico Rosberg krztt. A fiatal nmet napja egy mszaki hiba miatt idejekorn vget rt.
Emltst rdemel, hogy mg tbb gyrt nyolchengeres erforrsai mr hnapokkal ezeltt tlestek tzkeresztsgkn (Mercedes, Honda, Toyota, Ferrari, BMW), a Cosworth V8-asa mindssze tegnap debtlt a plyn.
|
|
Tesztek - 3. nap |
Barcelona |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Idpont: |
2005. november 30., szerda |
|
|
|
Plyahossz: |
4627 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz |
|
|
|
Krrekord: |
J. Button (BAR), 2005. IV. 7. |
1:13.552 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
Krid |
Km/ |
Eltr |
Elz |
Kr |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:14.111 |
224.760 |
|
|
97 |
|
2. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Renault |
M |
1:15.848 |
219.613 |
1.737 |
1.737 |
52 |
|
3. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:17.019 |
216.274 |
2.908 |
1.171 |
65 |
|
4. |
|
Ricardo Zonta |
BRA |
Toyota |
B |
1:17.440 |
215.098 |
3.329 |
0.421 |
20 |
|
5. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:17.559 |
214.768 |
3.448 |
0.119 |
68 |
|
6. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:18.392 |
212.486 |
4.281 |
0.833 |
38 |
|
7. |
|
Jose Maria Lopez |
ARG |
Renault |
M |
1:18.428 |
212.388 |
4.317 |
0.036 |
52 |
|
8. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:18.471 |
212.272 |
4.360 |
0.043 |
89 |
|
9. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosworth |
M |
1:19.065 |
210.677 |
4.954 |
0.594 |
58 |
|
10. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:19.231 |
210.236 |
5.120 |
0.166 |
37 |
|
11. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:19.625 |
209.196 |
5.514 |
0.394 |
70 |
|
12. |
|
Nico Rosberg |
FIN |
Williams-Cosworth |
B |
1:20.444 |
207.066 |
6.333 |
0.819 |
18 |
|
 |
 |
|
|
A kridk eloszlsa (Tolerancia: 0.0233 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:14.111 |
- (6.333) - |
1:20.444 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| |