Arrows karosszrival futhat a Super Aguri
Faludi Zoltn 2005.11.23. 19:42
A Super Aguri tovbbra is trgyalsokat folytat a Hondval a motorok gyben, mikzben felvette a kapcsolatot a Minardi egykori tulajdonosval, Paul Stoddart rral, akitl ngy ves Arrows kasztnikat szeretnnek vsrolni a jv vi induls remnyben.
Arrows karosszrival futhat a Super Aguri |
 |
A Super Aguri tovbbra is trgyalsokat folytat a Hondval a motorok gyben, mikzben felvette a kapcsolatot a Minardi egykori tulajdonosval, Paul Stoddart rral, akitl ngy ves Arrows kasztnikat szeretnnek vsrolni a jv vi induls remnyben.
 |
Heinz-Harald Frentzen / Orange Arrows |
Forrs: Arrows |
„Kapcsolatban llunk velk, hiszen ez az egyetlen megolds szmukra az id szke miatt.” – mondta Stoddart a Reuters hrgynksgnek adott nyilatkozatban.
„Az Arrows kasztnik kszen llnak arra, hogy bevessk ket, s ez az egyetlen lehetsges megolds, hogy Bahreinben mr rajthoz is llhassanak.” – folytatta az ausztrl zletember. „Brmely ms, a Concorde Egyezmny ltal felknlt lehetsget kptelensg ennyi id alatt teljesteni.”
Stoddart mg 2003-ban jutott hozz t Arrows A23-as versenygphez s a csapat legtbb felszerelshez, mikor a leafieldi bzis alakulatot elrvereztk csdbemenetelt kveten. Br azta megvlt sajt csapattl, s a Minardit eladta a Red Bull energiaital-gyrt cgrisnak, Stoddart megtartotta az Arrows autkat s a hozzjuk tartoz szellemi jogokat.
Ezeket a versenygpeket tbbsgben Mike Coughlan tervezte, aki jelenleg a McLaren csapatt ersti.
Az egykori Formula-1-es versenyz, Aguri Suzuki ltal alaptott Super Aguri istll mr leadta nevezst a 2006-os bajnoksgra, m indulsa igencsak krdses. A mezny 11. csapataknt emlegetett formci ebben a hnapban bekltztt az Arrows egykori fhadiszllsra az angliai Leafieldbe, s megkezdte technikai szemlyzetnek toborzst is.
Nagy a valsznsge annak, ha sikerl elindulniuk a jv vben, akkor a Honda ltal tmogatott BAR istlltl az idei v vgn szmztt Takuma Szato lehet a csapat egyik versenyzje. Csapattrsa azonban mg krdses, de sokak szerint a legeslyesebb erre a pozcira a BAR tesztpiltja, Anthony Davidson.
A 2006-os idny mrcius 12-n Bahreinben veszi kezdett.
Azok a bizonyos V10-es motorok
A Honda cgris, mely az idei v vgn teljesen tveszi a BAR irnytst – miutn megvsroltk a maradk rszvnyeket az alapt British American Tobacco (BAT) nagyvllalattl – kszen ll arra, hogy motorokkal s technikai segtsggel szolglja ki Suzuki csapatt.
Azonban a jelenleg is rvnyben lv Concorde Egyezmny rtelmben, nem lehet karosszrit vsrolni ms csapattl, s mindenkinek sajt tervezs autval kell megkezdenie a bajnoksgot.
A Minardi mr korbban eljtszott annak a gondolatval, hogy a megvsrolt Arrows karosszrikat veti be 2003-ban. Stoddart elmondta, azok mr akkor az adott v szintjn voltak, gy nem sokat kellene fejleszteni rajtuk, hogy elrjk a 2005-s szintet.
„A Minardi egszen a 2005-s vad negyedik llomsig tovbbfejlesztett 2002-es autkkal futott.” – mondta az ausztrl zletember. „Nem sokat vltoztattunk rajzuk ebben az idszakban.”
A 2006-os vben vltoznak a motorszablyok, s a V10-es erforrsok helyt a kisebb V8-asok veszik t. Azonban a csapatok jogosultak arra, hogy lefojtott V10-es motorokkal fussanak, br a nagyvllalatok kijelentettk, k nem lnek ezzel a lehetsggel.
„Ha V10-es motorokkal futhatnak, akkor kompenzlni tudjk a karosszria hinyossgait, s ezzel egy vet nyernek, hogy kifejlesszk sajt autikat.” – mondta Stoddart. „Ha egy V10-es Honda motort tesznek ezekben a karosszrikba, akkor az tbb mint j lesz. Ez egy tmeneti aut lenne, s ha hasznlni tudjk a V10-es erforrsokat, akkor j vk lehet.”
Ekzben a Honda Racing fejlesztsi csoportjnak elnke, Yasuhiro Wada gy gondolja, hogy mindenkppen szksg van a szablyok tdolgozsra, ha el szeretnk kerlni a lefojtott V10-es motorok erflnyt a jv vben hasznlatos V8-as erforrsokkal szemben.
„Az sszes motorgyrt nagyvllalat osztja azt a vlemnyt, mely szerint a jelenlegi megszortsok nem elg kemnyek a tavalyi motorokkal kapcsolatban. Bzunk benne, hogy a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) egy egyenrtk szablyozst fog bevezetni.” – mondta. |
|