Ha a csapatfnkkbl ll Technikai Munkacsoport (TWG) ezt a jelenlegi v vge eltt jvhagyja, mr 2007-tl csak egy gumiszllt maradhat a Forma-1-ben, de egyelre sem a Bridgestone, sem a Michelin nem dnttt a sportprogram jvjrl.
A Formula One Commission htfn hatrozott egy radiklisan j hts vezetszrny bevezetsrl s a slick gumik visszatrsrl, valamint ezekkel prhuzamosan a gumihbor felszmolsrl is, ahhoz azonban, hogy ezek a vltozsok mr kt v mlva letbe lpjenek, szksg van a TWG beleegyezse is.
Amikor a krds korbban felmerlt, a Bridgestone-nl azt mondtk, k egyedli gumiszlltknt is szvesen maradnak a Forma-1-ben, de a technikai igazgat Hiroshi Yasukawa az Autosport-Atlas cm internetes szaklapnak kedden gy nyilatkozott: "Jobban szeretnnk, ha harc lenne. Majd megltjuk, hogy alakulnak a dolgok."
A Michelin viszont annak ellenre vrakoz llspontra helyezkedett, hogy korbban elzrkztak az egygumis formulban val rszvteltl. "Alaposan ttanulmnyozzuk (a tegnap szletett) megllapodst, s a kzeljvben dntst hozunk a sportprogramrl" - grte a Michelin visszavonul sportigazgatja, Pierre Dupasquier.
A gumiszlltknak plyzatot kell majd benyjtaniuk az FIA-hez, ha 2007-tl k akarjk elltni abroncsokkal a meznyt, s a Nemzetkzi Automobil Szvetsg elnke, Max Mosley elismerte: elkpzelhet, hogy sem a Bridgestone, sem a Michelin nem fog lni a lehetsggel, ezrt egy harmadik cg lesz a beszllt.
"Taln egyikk sem fogadja el a feltteleket. Lehet, hogy mindketten azt mondjk majd, versenyhelyzetet akarunk" - vlte Mosley. - "Mi az sszes olyan gumigyrtt meghvjuk a plyzatra, amely megfelel a kvetelmnyeknek, aztn rtkeljk a beadvnyokat."
A Bridgestone 1997, a Michelin pedig 2001 ta szerepel a modernkori Forma-1-ben, 1992-tl 1996-ig viszont egy gumiszllt, a Goodyear ltta el az sszes csapatot. |