A Toyota 2002-ben jelent meg a meznyben, de magas kltsgvetsn kvl sokig nem tudott mst felmutatni. Tavaly is csak a 8. helyen vgeztek a vilgbajnoki pontversenyben, s az 5. helynl sosem kerltek elbbre.
Ezzel szemben idn ktszer szereztk meg az els rajtkockt, tszr llhattak dobogra, valamint a Renault, a McLaren s a Ferrari mgtt negyedikknt vgzett a csapat a pontversenyben.
"El kell ismerni, hogy a mi csapatunk fejldtt a legtbbet" - mondta Mike Gascoyne. - "J munkt vgeztnk, s megfelel alapjaink vannak a kvetkez vre nzve."
A technikai igazgat igazsgtalannak rzi, hogy a grdt az a vd rte, miszerint a j tli alapozs utn elmaradtak az v kzben vgzett fejlesztsekben.
"Azt hiszem, hogy az v vge fel a versenyeken ltalban a harmadik leggyorsabbak tudtunk lenni. Ugyangy hrom-ngy tizedmsodperc htrnyunk volt a Renault-kal szemben, mint az v elejn" - jellemezte a csapat teljestmnyt Gascoyne.
Trulli sem ltta megalapozottnak ezeket az lltsokat. Szerinte az alakulat az v folyamn egyre gyorsabban tudott alkalmazkodni a megvltozott krlmnyekhez.
A versenyzk egyetrtenek a technikai igazgatval abban, hogy ha egyes futamokon kedvezbb stratgit alkalmaznak, s ha az indianapolisi nagydjon a michelines csapatok is rszt tudtak volna venni, akkor a csapat harmadik is lehetett volna a konstruktri pontversenyben.
"sszessgben elgedett vagyok, de bosszantanak a kihagyott lehetsgek" - beszlt Gascoyne az olyan futamokra gondolva, mint pldul a Belga Nagydj, ahol Ralf Schumacher autjn tl korn prbltak esgumirl intermediate-re vltani.
"Ha kritikusan nzzk, taln jobb eredmnyt rhettnk volna el ms taktikval egyes versenyeken, de volt rsznk nhny tkletes futamban is. Hihetetlenl nagy lpst tett a csapat elre a tavalyi vhez kpest" - mondta Schumacher.
"Versenyeket kell nyernnk a kvetkez vben. Ezrt van rtelme versenyezni. Nehz jslsokba bocstkozni, s ostobasg volna tl magabiztosnak lenni, de Forma-1-es csapat vagyunk, gy egy clunk van, s ez a gyzelem" - tette hozz a John Howett, a Toyota motorsport igazgatja. |