A Michelin egyrtelmv tette, hogy ellenzi, de ha kell, elfogadja a kerkcserk visszatrst, a francia gumiszllt partnerei kzl tbb mgis a rgrl ismert ltvnyossg jbli bevezetse mell llt.
A tarts gumik idei megjelense a szakma szerint a Michelinnek kedvezett, mg a rivlis Bridgestone a rvidebb etapokra tervezett sprintgumik gyrtsban volt sikeresebb. A BAR-t irnyt Nick Fry azonban gy vli, a csapatoknak flre kell tennik a sajt rdekeiket, hogy visszahozzk a kznsg ltal kedvelt kerkcserket.
"Az a vlemnynk, hogy a (htvgn felhasznlhat) gumik szma jelenleg tl kicsi, ami rombolja a ltvnyossgot, mert mindig igyeksznk sprolni a krkkel" - mondta az Autosport-Atlasnak Fry. - "Tudom, hogy a versenyzk is tbb gumit szeretnnek, mert a korltozott mennyisg gumiszettek s kilomterek mellett nehezen boldogulnak az sszehasonlt tesztekkel."
"A kerkcsere radsul ltvnyossgot is jelent a versenyen. Nem rtek egyet azokkal, akik grcssen vdik a sajt rdekeiket. Figyelembe kell vennnk azt is, hogy mi a j a sportnak."
Fry-hoz hasonlan vlekedik egy msik michelines csapatot, a Red Bullt irnyt Christian Horner is.
"Szerintem tfogan kell gondolkodni, s a kerkcsere ktsgkvl ltvnyos" - mondta. - "Alapveten nem ellenzem a kerkcserk visszatrst, de azt hiszem, kicsi az esly a megvalsulsra. Tl knny nzen kitartani a tarts gumik mellett."
A BMW sportprogramjt irnyt Mario Theissen hozztette: "A jelenlegi helyzetben nem hiszem, hogy a michelinesek vissza akarnk hozni, br az tny, hogy a kerkcsere izgalmasabb teszi a show-t."
A Renault kzmbsen viszonyul a krdshez, a McLaren viszont lltlag ellenzi a javaslatot, gy nem valszn, hogy a Formula One Commission oktber 24-i lsn bizalmat szavaznak az idn szmztt kerkcserknek.
Pedig Frank Williams, aki jvre mr a Bridgestone-nal fog egytt dolgozni, szeretn viszontltni azokat.
"Jl hangzik. A Michelin nyerje csak meg a Megbzhatsgi Vilgbajnoksgot, mi meg majd megnyerjk az igazit, a gyorsasgit!" - jelentette ki. |