A httrben zajl, a 2008-as regulkrl folytatott egyeztets mellett a Forma-1 rvid tvon is jabb szablymdostsok el nzhet, miutn az FIA Suzukban e-mailben megkldte a csapatoknak legjabb javaslatait.
A csomag, melyrl oktber 24-n szavaz a csapatok, a gyrtk s a promterek kpviselit tmrt F1 Commission az rtalmatlan indtvnyok mellett tbb, feltehetleg heves vitt kivlt pontot is tartalmaz.
Az els szm tma termszetesen az idmr formtuma. A csomag a csapatok ltal beterjesztett "kitses" rendszert tartalmazza, melyben 15 perc s 30 perc utn kiesne a leglassabb 5-5 aut, az utols 20 percben pedig a leggyorsabb 10 kzdene a rajtrcs els tz pozcijrt.
A legjobb tz vltozatlanul a versenyen hasznlt benzinmennyisggel venne rszt az idmrn, a korn bcszk azonban jratlthetnk autikat. A paddockban elterjedt vlemny szerint a megoldst legfeljebb aprbb mdostsokkal minden csapat elfogadja majd. Flavio Briatore szkeptikus a sikert illeten, tmogatja a javaslatot, mert szerinte a rendszer kznsgbart. Ron Dennis kijelentette: "Minden indtvnyt tmogatunk, amennyiben az autk a versenyen hasznlt zemanyagszinten vesznek rszt az idmrn."
A msik vits pont a kerkcserk visszahozatala, amelynek tmogati s ellenzi is vannak a csapatok kztt. A leghatrozottabban a McLaren els embere, Ron Dennis rvel a jelenlegi, egy garnitrs rendszer megtartsa mellett, melyet az idn vezettek be a Forma-1-be. Vlemnye szerint a mdosts htrnyosan rinten a Michelint, amely jobban megbirkzott az j szabllyal, s nem lenne fair brmely gumigyrat htrnyos helyzetbe hozni, radsul az idei fejlesztsek eredmnyei is krba vesznnek. Figyelmeztetett a folyamatos vltoztatgats veszlyeire is.
Htfn mell llt a Michelin sportigazgatja, Patrick Dupasquier is, aki kijelentette, hogy az egygumis szably hozzjrult a tesztelsek s a kltsgek cskkenshez, s izgalmasabb tette a futamokat. gy vli, nem kerltek miatta elnybe, egyszeren jobb munkt vgeztek, mint a Bridgestone. Szerinte, ha mindenkpp vltoztatni kell, inkbb a tankolsokat is el kellene trlni.
Miegyms
A kt slgertmn kvl ms knyes krdsek is helyet kaptak a mdostsok kztt. A leglnyegesebb a harmadik autk eltrlse, mivel az FIA szerint a szably nem rte el eredeti cljt, a kiscsapatok kisegtst, helyette nagycsapatok hznak ki belle klnleges elnyket.
Kevs r azonban az esly, hogy a javaslat tmegy a szavazson, mert a jvre jogosultt vl istllk nem vennk j nven, ha az orruk ell vennk el a lehetsget. "Nem hiszem, hogy megszavazzuk" - mondta a BAR-t vezet Nick Fry, akinek csapata tavaly sokat nyert a harmadik autn. Jvre rajtuk kvl a Williams s a BMW is jogosult lesz erre.
A harmadik autval egytt eltnnnek a tartalkautk is. Tekintve, hogy a szigor szablyok miatt egybknt is alig hasznlnak ilyet a csapatok az utbbi idben, ez utbbi indtvny felteheten zld jelzst kap - jelezte Flavio Briatore.
A kisebb jelentsg, kevesebb vitt kivlt javaslatok kztt megjelenik Max Mosley FIA-elnk rgi vesszparipja, a gumimelegtk eltrlse, s a boxkillsoknl alkalmazott szerelk szmnak 14-bem val limitlsa is. A csomag, amely a kerkcserk visszahozatalval szmol, elrn, hogy egy kereket egy szerel cserlhetne le.
Megvltozna a htvge menetrendje. A pnteki szabadedzsek egy rval elbbre kerlnnek, szombat dleltt pedig nem kt negyvent perces, hanem egy hatvan perces trningre kerlne sor. A verseny eltt csak t percre nyitnk ki a boxutct, a versenyzi pardra pedig akkor kerlne sor, amikor a kocsik mr a rajtrcson llnak. |