McLaren
Kimi Rikknen: (1) "Azt hiszem, ez plyafutsom egyik legjobb versenye volt, kemny kzdelemre volt szksg hozz, s nagyon jl szrakoztam kzben. A htvgn felmerlt problmk tkrben fantasztikus, hogy gyzelemmel tvozhatunk innen. Az els krben rengeteg minden trtnt, amibe Juan-Pablo s n belekeveredtnk, de ez elkerlhetetlen, ha az ember ennyire htulrl rajtol. Olyan kemnyen tapostam a gzt, ahogy csak tlem telt, s az aut egyre gyorsabb lett. A hetes fokozatom kiss rvid volt, ezrt a fordulatszm-hatrol idnknt bekapcsolt, gy nehz volt elzni. Tudtam, hogy (Mark) Webbernek s (Jenson) Buttonnak korbban kell kimennie a boxba, s a msodik tankols utn elgg utolrtem Fisichellt ahhoz, hogy tmadst indtsak ellene, s sikerrel jrtam. Az utols krben, az els kanyar fel tartva elztem meg, ez is egyike volt az olyan lehetsgeknek, amiket nem szabad kihagyni. A mai eredmny jvoltbl a knai idmrt a legkedvezbb pozcibl kezdhetem meg, de ahogy ezen a htvgn is bebizonyosodott, ez semmire sem garancia. Mr alig vrom Sanghajt, ahol mindent meg fogunk tenni, hogy megnyerjk a konstruktri vilgbajnoksgot."
Juan-Pablo Montoya: (-) "risi csalds ez nekem s a csapatnak. Szerettem volna rszt venni ebben az izgalmas versenyben, amit knytelen voltam a boxutcbl vgignzni. Ma valsznleg ketts gyzelmet arattunk volna, ez fantasztikus eredmny lett volna a csapat szmra. Jl rajtoltam, de az els kt kanyar kiss zsfolt volt, s azt hiszem, Kimivel finoman sszekoccantunk, szerencsre azonban semmi nem trtnt. (Jacques) Villeneuve azonban elrontotta a siknt, s leszortott a plyrl, ami a versenyem vgt jelentette. Ez ltalban vve nehz htvge volt, most viszont elutazunk Sanghajba, hogy felkszljnk az v utols versenyre, ahol remlhetleg megszerezzk a konstruktri gyzelmet."
Renault
Giancarlo Fisichella: (2) "Nehz volt a mai verseny. Jl rajtoltam, de a korai Safety Carnak kemnyen megfizettem az rt, mivel sszehzta a meznyt, s nem tudtam elegend elnyt felpteni a htul lv gyors autkkal szemben. A stratgink azonban jl mkdtt, mivel sikerlt Jenson (Button) s Ralf (Schumacher) el visszajnnm a killsom utn. Ezt kveten mr csak a sajt versenyemre koncentrltam, prbltam gyors s kvetkezetes krket teljesteni. A csapat rtestett, hogy Kimi (Rikknen) megkzeltett utols tankolsa utn, s elg hamar ledolgozta a htrnyt. Klnsen akkor rkezett meg rm, amikor a 130R-ben utolrtem egy lekrztt versenyzt, ami rengeteg idmbe kerlt. nagyon gyors volt a kr utols szakaszban, s br mindent megtettem, hogy magam mgtt tartsam, az v volt az idelis v az els kanyarban, s ezzel ennyi volt. Termszetesen csaldott vagyok, az eredmnyem azonban gy is jl jtt a csapatnak a vilgbajnoksgban."
Fernando Alonso: (3) "Furcsn hangzik, de csaldott vagyok a harmadik hely miatt. Az aut fantasztikus volt ma, gy reztem, a szezonkezdet ta elszr felvehetjk a versenyt a McLarenekkel. gy, mivel ellk rajtoltam, s lehetsgem volt elttk vgezni, gy rzem, nem sikerlt jl szmunkra a mai nap. (Christian) Kliennel furcsa incidensbe keveredtem. Msodpercekkel eltte voltam, ezrt igencsak meglepdtem, amikor arra utastottak, hogy engedjem magam el. Radsul a stratgink miatt llandan lass kocsik mgtt talltam magam. Igaz, Suzukban elszr vgre olyan autm volt, amivel kpes voltam az elzsre, s akadtak klnleges pillanatok is a versenyen - klnsen (Michael) Schumacherrel s (Mark) Webberrel. Azt hiszem, egsz vben csak hrom-ngy elzsi manvert mutattam be, ma pedig nagyjbl tizenngyet, hiszen most mr nem volt veszteni valm, gy megengedhettem magamnak, hogy kockztassak. J rzs volt az idn tizennegyedszer dobogra llni, Knban a tizentdiket is meg akarom szerezni."
Williams
Mark Webber: (4) "Elg jl teljestettnk ma, de nem vagyok maradktalanul elgedett a helyezsemmel, hiszen nem rtk el az eredmnyt, amit akartunk. A nap legnagyobb pozitvuma a csapat remek munkja volt a boxkillsoknl, amivel elszr (David) Coulthardot, majd (Jenson) Buttont sikerlt megelznnk. Az utols krkben azonban nem tudtam (Fernando) Alonst magam mgtt tartani. Az aut vitathatatlanul fejldtt, mivel az aerodinamikai rszlegben vltozatlanul hajtanak a fik, s a BMW is kivl motort ad, de ma nem voltunk versenykpesek az egyenesben."
Antonio Pizzonia: (-) "Egy korai hibmmal elrontottam a versenyemet. Megtttem a bels rzkvet, s ezt nem kellett volna. Elvesztettem az aut htuljt, s ennyi volt. Ma mindssze annyit nyertem, hogy megismertem a plyt, s eggyel gyarapthattam az indulsaim szmt. Sajnos nem gy vgeztem, ahogy kellett volna."
BAR
Jenson Button: (5) "Termszetesen nagyon csaldott vagyok az 5. helyezs miatt azok utn, hogy a 2. rajtkockbl startoltam. Mr a rajtnl is vesztettem egy helyet, a verseny eleje mgis gretesnek tnt, tudtam tartani a lpst (Giancarlo) Fisichellval. Az els tankolsnl nem nylt ki a tanksapka, a szerelknek ezrt kzzel kellett kifesztenik, ami tbb mint hat msodperccel meghosszabbtotta a boxkillsomat. Ezutn kszkdtnk, s a msodik stopnl egy jabb helyet vesztettnk. A rajthelynk tkrben ez szrnyen bosszant, Knban jobban kell szerepelnnk."
Takuma Sato: (kizrtk) "Ez szrny csalds, ha arra gondolok, hogy milyen tmogatsban rszesltem itt a szurkolimtl. A rajt nehz volt, az els kanyarban (Christian) Klien oldaln haladtam, s kisodrdtam. Rubens (Barrichello) htulrl kvetett, de tsuhant elttem, megronglta az autm elejt, s mindketten kicssztunk a kavicsgyba. Vltoztattunk a stratgin, ami nem vlt be, aztn sszetkztem (Jarno) Trullival, jabb csapst szenvedve el. Szrnyen bosszs vagyok magam s a szurkolk miatt is, de visszatrek mg Suzukba."
BAR
David Coulthard: (6) "A csapat szempontjbl elgedettnek kell lennnk, mert volt a krnyknkn nhny ers ellenfl. Az els kanyarban jt csatztam Jenson (Buttonnal), eleinte megfelel volt a tempnk. Csak a tankols utn kezdtem kszkdni. Sok benzint kellett vteleznnk, ami felborthatja a balanszot, ahogy azonban fogy az zemanyag, javul a helyzet. Ez idn mr sokszor megtrtnt - tankols utn, a kzps etapban visszaesik a teljestmnynk a tbbiekhez kpest. Egsz htvgn tartottuk a lpst a Williams-szel, s k a 4. helyen rtek clba, ezrt igaz ugyan, hogy rlnnk kell a pontoknak, mgis tbbet vrtam."
Christian Klien: (9) "Jl rajtoltam, br az aut lomhn indult; nem tudom, mi okozhatta ezt. Kemnyen kzdttem (Takuma) Satval az els kanyarban; megprblt megelzni, de tartottam a helyemet, a kvetkez tz kr viszont nehz volt. Az aut slyosnak tnt, a kemny keverk gumik pedig cssztak a nyers plyn, ezrt idt vesztettem. A Renault-k s a McLarenek egy msik dimenziban autztak hozznk kpest, eslyem sem volt vdekezni ellenk. Az autm a verseny sorn fejldtt, ezrt a kridejeim is javultak, de addigra tl ks volt. Azt kell mondanom, hogy nem vagyok igazn elgedett. A rajtrcs 4. helyrl indulva sokkal tbbet vrtam, nem azt, hogy 9. leszek."
Ferrari
Michael Schumacher: (7) "A mai nap legnagyobb pozitvuma, hogy bebiztostottuk a harmadik helynket a konstruktrk vilgbajnoksgban. A csomagunk idei teljestmnyhez s a nehzsgeinkhez kpest ez nem rossz eredmny. Klnsen, ha belegondolunk, hogy ez volt a legrosszabb szezonunk a Ferrarinl tlttt tz vem alatt. Ami a versenyt illeti, csaldott vagyok, hogy Brazlival ellenttben nem tudtam tartani a lpst a Renault-kkal. Termszetesen j mka ltvnyos harcokat vvni a plyn, de jobban rltem volna, ha egy kicsit versenykpesebb vagyok. A msodik killsom sorn idt vesztettem, mert vltoztatnunk kellett az autn, s emiatt elvesztettem egy pozcit. Mindent egybevetve kellemes meglepets, hogy kt ponttal (Juan-Pablo) Montoya eltt vrhatom Sanghajt."
Rubens Barrichello: (12) "Nehz versenyem volt, amit az els kr esemnyei tettek tnkre. Kemnyen prbltam kvlrl megelzni (Jacques) Villeneuve-t, s egy ideig minden rendben ment. Nem akartam tlsgosan becsukni az ajtt Jacques eltt. (Takuma) Sato is a ltmezmben volt, ezrt lthattam, amint lecsszik a plyrl. Ekzben elm kerlt, ami miatt elvesztettem a leszort ert, s n is a kavicsgyban ktttem ki. Mivel a bal hts gumi defektet kapott, ki kellett llnom a boxba. A Safety Car miatt gy dntttnk, mdostunk a stratgin, s csak egyszer llunk ki ismt tankolni, de annyira htul voltam, hogy gy sem sokat tehettem."
Toyota
Ralf Schumacher: (8) "Ez elg pocsk befejezse volt egy olyan htvgnek, amely sokat grt. Nagyszeren rajtoltam, s folyamatosan hztam el a meznytl, amikor a Safety Car-t a plyra kldtk, ez pedig a hrom killsos stratgink miatt nagy csaps volt. s mivel olyan sok krn t bent is maradt, lnyegben megfosztott minket az eslyeinktl. Ennek ellenre mindent beleadtunk, hogy minl tbbet hozzunk ki a futambl, de a msodik felben sajnos slyos vibrcival kszkdtem, s lasstanom kellett. A Safety Car nlkl ezzel a stratgival valahol a 3-5. hely krnykn kellett volna vgeznnk, br azt hiszem, egy pont is tbb a semminl. Remljk, legkzelebb jobban sikerl."
Jarno Trulli: (-) "(Takuma) Sato olyan manverrel prblkozott, ami egyrtelmen lehetetlen volt. Elzni akart, de ehelyett letolt a plyrl. Semmi oka nem volt arra, hogy ezt tegye, fogalmam sincs, mi jrt a fejben. Rgta szoksa ilyen problmkat okozni, az FIA-nak lpseket kell tennie, hogy meglltsa. A verseny addig jl alakult szmomra. A boxutcbl rajtoltunk, hogy kiprbljunk egy msfle stratgit, de nem derlt ki, hogy bejtt-e volna. Termszetesen csaldott vagyok a htvgn trtntek miatt, br elre tudtam, hogy az utols kt verseny nehz lesz. Az j autval vgig problmim voltak, de folytatjuk a munkt, s remljk, Sanghajban tbbet is ki tudunk hozni belle."
Sauber
Felipe Massa: (10) "A rajtnl nehzsgeim voltak a lefulladsgtl aktivlsval, ami miatt tbb pozcit vesztettem. Kt killsos stratgimnak ksznheten Jacques (Villeneuve) el kerltem, ami remek, s az aut is j volt. A balansz rendben volt, egyszeren nem voltunk elg gyorsak."
Jacques Villeneuve: (11) "Amikor bejtt a Safety Car, mdostottunk a stratgin, de amikor a tankolsom utn azok mg trtem vissza, akik mr szintn kinn voltak, tudtam, hogy vge a versenyemnek. Az aut j volt, gy reztem, az enym gyorsabb, mint Felipj. ldztem is t a hajrban, de nagy cucc, a tizedik helyrt harcoltunk. Nem egy fnyes teljestmny. Ami (Juan-Pablo) Montoyt s az els krt illeti, nem is lttam t, gy halvny fogalmam sincs, mivel prblkozott, amikor kicsszott."
Jordan
Tiago Monteiro: (13) "Szerintem trhet versenyt futottam egy olyan plyn, amit szraz krlmnyek kztt nem ismertem. Kvncsi voltam, hogy megy majd a dolog, de sikerlt hamar magam mg utastanom a kzvetlen ellenfeleimet, s vgig nagy iramot diktltam. Az zemanyag-stratgink optimlis volt, nagyon kzel kellett maradnom hozzjuk, amikor killtak tankolni. Nem hibztam, s nagyon boldog vagyok, hogy 14. lettem egy ilyen nehz plyn."
Narain Karthikeyan: (15) "Jl rajtoltam, az els kanyart azonban elrontottam, mivel a pnteki problmk miatt ez volt az els krm a versenyen hasznlt gumikon, s nem volt tkletes a tapads. Miutn a Safety Car kiment, az els boxkillsig (Felipe) Massa nyomban tudtam maradni. A tankols utn azonban az els abroncsok szemcssedni kezdtek, a msodik kills utn pedig mr nagyon szenvedtem az egyensllyal, annyira alulkormnyzott volt az aut. A verseny vge fel le kellett cserltetnem a jobb els kerekemet, ami sajnos idmbe kerlt. Mindent egybevetve tlagos verseny volt."
Minardi
Robert Doornbos: (14) "Ez j verseny volt. Eljutottunk a kocks zszlig, ennek rlk. Amikor azonban a Safety Car kiment, nem diktltam olyan j ritmust, mint kellett volna. Mg mindig van tanulnivalm arrl, hogy az ilyen helyzetekben miknt viselkednek a gumik, mindenesetre az jraindts utn nem tudtam elg kemnyen nyomni a gzt. Az els boxkills utn viszont igyekezni kezdtem, s az utols siknban sikerlt megelznm (Narain) Karthikeyan Jordanjt, ami sztnzleg hatott rm. Vgl elnzst kell krnem a szerelktl, mert nem sszpontostottam elgg, ezrt a msodik killsnl rosszul fkeztem, s meglktem az egyikket, Roberto Venturit. Most mr tudom, hogy knnyen megszta az esetet, ezrt felllegeztem."
Christijan Albers: (16) "Nagyszer kzdelmet vvtam a Jordanekkel, s az autm is gyorsabb volt, de sajnos hibztam, amikor a msodik boxkillsomnl tl ksn lltam meg. Ez vezetett a tankolsi problmhoz s a tzhz, amely lnyegben vget vetett a versenyemnek. Elnzst krek a csapattl, s klnsen az els emelt tart szereltl, Sandro Parrinitl, valamint a tankolst vgz szemlyzettl." |