A jv vadban res s versenyre feltlttt tankkal is plyra lpnek majd a versenyzk az j kvalifikcis rendszerben, ha a terveknek megfelelen sikerl rvnyre juttatniuk a csapatoknak a kitses szisztmt, br mg vannak megoldsra vr problmk.
A csapatvezetk a Brazil Nagydj pnteki napjn tallkoztak a Formula-1 kereskedelmi jogait birtokl Bernie Ecclestone rral, hogy megbeszljk javaslataikat az j idmr rendszerrl, melyet komolyan tmogat a Renault fnke Flavio Briatore mellett a tbbi szakember is, hiszen a jelenlegi egykrs szisztma senkinek nem nyerte el tetszst.
Az egyedli problma azzal van a kitses rendszerrel, hogy miknt tudnk megoldani azt, hogy versenyre feltankolt autkkal lpjenek plyra a versenyzk, mellyel kompliklni tudnk a szakemberek munkjt. Azonban Ross Brawn, s Patrick Head, a Ferrari s a Williams technikai igazgatja megbzst kapott arra, hogy talljanak valami lehetsges megoldst a helyzetre.
A BAR-Honda gyvezet igazgatja, Nick Fry biztos benne, hogy a pros megoldst fog tallni a problmra, s a kvetkezket mondta: „Az egyetlen dolog, amit a kitses rendszerrel kapcsolatban meg kell oldanunk, hogy mikor tltsk fel az autkat zemanyaggal.”
„Hogy az egyrs edzs elejn lehessen feltlteni az autkat, vagy tegynk klnbsget csapatok kztt, akik kzben is tankolhatnak? Azt is meg lehetne tenni, hogy azoknak, akik az els kt krben kiesnek, engedlyezni lehessen a szabad tankolst a verseny eltt.”
„Ezzel lehetsgk lehetne arra, hogy egy kiss felzrkzzanak a meznyben, mg az utols tz piltnak annyi zemanyaggal kellene megkezdenie a futamot, amennyi az utols kvalifikcis kre utn maradt versenygpben. Rengeteg lehetsg knlkozik, de nagyon nehz jl, s okosan dnteni.”
A kezdeti tlet szerint a kitses szisztma eredetileg nem versenyre feltankolt autkkal knyszertette volna plyra a piltkat, azonban a csapatok valamilyen kompenzcit szeretnnek, hiszen mindenkppen meg szeretnnek szabadulni a jelenlegi rendszertl.
Fry elmondta, hogy az sszes csapatvezetnek tetszett az tlet, s elmagyarzta: „Az els 15 percben mindegyik aut a plyra lpne, mindenkinek mrt krt kell teljestenie, majd az utols t automatikusan kiesik.”
„Aztn egy t perces sznet kvetkezik, s mr csak 15 aut hajt vissza a plyra. Lenullzdnak az idk, s az elkvetkezend tizent percben ismt megkezddhet a krzs, majd az utols t ismt bcszik, gy mr csak tzen maradnak.”
„Aztn 20 perc ll a rendelkezskre, hogy kialakuljon a rajtrcs. Valjban ez lenne az. Ez azt is jelenti, hogy az egy rs idmr alatt rengeteg akci trtnik a plyn, s ezt a nzk nagyon lveznk.”
„Jelen pillanatban Patrick s Ross dolgoznak azon, hogy a rszleteket kitalljk. Szerintem ez hamarosan meg is lesz, hiszen ehhez nem kell sok ember.”
Ecclestone elmlt pnteken elmondta, hogy mr beadta a javaslatot a Formula-1 Tancsnak, azonban Fry szerint mg tbb dolgot is le kell tisztzni, mieltt vglegestenk az j rendszerrl szl dokumentumokat.
s br jelenleg gy tnik, hogy mindenki a vltoztats mellett van, Fry vatos a tallgatsokkal kapcsolatban, hiszen mr a mltban is tbbszr elfordult, hogy nem sikerlt vglegesteni a korbban mindenki ltal tmogatott dolgokat.
Arra a krdsre, hogy a javaslat vgleges volt-e, Fry a kvetkezket mondta: „gy gondolom, hogy attl mg messze van. Mr tbbszr is trgyaltunk ezzel kapcsolatban, s azt mondhatom, hogy magabiztos vagyok.”
„Nagyon bonyolult, azonban bzom benne, hogy a kzeljvben minden megolddik.” |