Ismt fellngolt a paddockban a V8-as s V10-es motorok teljestmnyrl szl vita. A dolgok jelen llsa szerint ugyanis a Red Bull nem vltozata az ltala felvsrolt Minardi eredeti tervn, miszerint V10-es motorokkal indul a 2006-os bajnoksgban.
"rvnyes szerzdsnk van a Cosworth V10-esekrl, s elgedettek is vagyunk vele" - nyilatkozta az Autosport-Atlasnak az adsvtel msnapjn Dany Bahar, a Red Bull tulajdonosnak, Dietrich Mateschitznek jobb keze.
Az FIA eredetileg a nehz anyagi helyzet kiscsapatok miatt hagyta nyitva az idei V10-esek lefojtott vltozatnak hasznlatt a jvre bevezetend 2.4 literes V8-as erforrsok helyett, m mivel a Jordan a Toyottl a legfrissebb motorokat vsrolja, egyedl a Minardi tervezte gy, hogy l a lehetsggel.
A szablyt azonban az els V8-as tesztek utn a gyrtk megtmadtk. "A FIA kidolgozott egy tervet a V10-esek lefojtsra, de ez jelenlegi llapotban egyrtelmen a V10-eseknek kedvez, ezrt finomtani kell rajta" - jelentette ki augusztusban Norbert Haug a Mercedestl.
Most Mario Theissen, a jvre nll BMW csapatfnk-vromnyosa osztotta meg aggodalmt azzal kapcsolatban, hogy a "kis Red Bull" is V10-eseket tervez hasznlni.
"gy kell megalkotni a V10-esekre vonatkoz szablyokat, hogy csak V8-assa lehessen versenyt nyerni. Mert ha nem gy lesz, akkor minden csapatnak kszenltben lesz egy V10-ese a polcon" - fejtette ki a bajor a Motorsport Aktuell legjabb szmban.
Az eredeti terv a V10-esek fordulatszmt s lgberamlst szablyozn, de ez nem garancia arra, hogy a motor valban nem lesz ersebb az j erforrsoknl. Theissen szerint: "Arra van szksg, hogy a V10-esnek ne csak a maximlis teljestmnyt tekintve korltozzk, hanem az egsz fordulatszm-tartomnyban."
Theissen elmondta: nehz elrni, hogy a kt motor nyomatkgrbje megegyezzen. gy hiba kpes kisebb maximlis teljestmnyre a V10-es, a lass, kanyargs, a rvid egyeneseken dinamikus kigyorstsokat ignyl plykon, mint a Hungaroring s Monaco, elnyben lenne. |