Kevs csapat volt, amely szmra fordulatosabban alakult volna a Belga Nagydj, mint a Toyota. Minden nagyszeren kezddtt, de kt vgzetes taktikai hiba s egy szerencstlen baleset miatt vgl a klni csapat mindssze kt ponttal tvozott Spbl.
A krnikt Jarno Trullival illik kezdeni, aki a harmadik helyen haladt, amikor Giancarlo Fisichella balesete miatt a plyra hajtott a Safety Car. Az olasz radsul a McLarenekkel is tartani tudta a lpst.
"De amikor a Safety Car bejtt, rossz dntst hoztunk a gumikkal kapcsolatban. A plya mg nedves volt, ezrt n az intermediate abroncsoknl akartam maradni, a csapat azonban a szraz gumik mellett dnttt. Hazrdjtk volt, s nem jtt be. Amikor visszamentem a plyra, mg a Safety Car tempjt sem tudtam tartani, ezrt jra be kellett mennem a boxba."
Trulli egybknt nem volt egyedl a problmval: Michael Schumacher, a kt BAR, a kt Williams s a kt Red Bull is hasonl cipben jrt. De ezzel nem rt vget az olasz balszerencsje.
"thmoztam magam a meznyn, s Monteirt kvettem, amikor vletlenl megnyomta a boxutcai fordulatszm-szablyozt. Nem volt eslyem kikerlni t, az tkzsben elvesztettem az els szrnyamat, s egyenesen a falba csapdtam" - idzte fel az esemnyeket.
Csapattrsa, Ralf Schumacher bakija, ha lehet, mg ltvnyosabb volt. A nmet elszr szerencss volt, mivel pont a biztonsgi aut bekldse eltt tankolt, a zld zszl utn nhny krrel pedig Juan-Pablo Montoya McLaren-Mercedest ostromolta!
"Gyorsak voltunk az adott krlmnyek kztt, minden remekl ment, jl kidolgozott stratgink volt. De tl korn dntttnk a szraz gumik mellett. Nehz dnts volt, de kzsen hoztuk meg. Vgl teljesen melltrafltunk" - fogalmazott.
"Mint sokan msok, mi is arra szmtottunk, hogy a plya hamarabb fel fog szradni, ehelyett irgalmatlanul lassan szradt fel. Megdbbent, milyen csszs volt az aszfalt, mg sohasem lttam ilyen versenyt" - tette hozz Ralf, aki azrt a hetedik helyre behozta a TF105-t.
Mi tbb, az utols eltti krben a leggyorsabb krt is megfutotta. A Toyota vitrinjben gy dobogs helyezsek, pole pozci, leggyorsabb kr is van, csak ppen a legfontosabb hinyzik. |