McLaren
Kimi Rikknen: (1) " Az els edzs vgn egy etapot teljestettem, de a szrad plya miatt a krlmnyek nem voltak idelisak. De az aut kezdettl fogva jnak tnt, most teht vrnunk kell, hogy milyen lesz holnap az id. Szeretem Spt, s ez a htvge egyarnt nagyon fontos szmomra s a csapat szmra. Most is arra koncentrlunk, hogy megnyerjk a versenyt. Akr esik az es, akr nem."
Alexander Wurz: (2) "Kt etapot tettem meg az els edzsen, mikzben pp szradt a plya. Egyes rszek mg meglehetsen csszsak voltak, ezrt a hatron autzni nagy fok koncentrcit ignyelt, de az aut alapveten jl viselkedett. Holnap folytatnunk kell a szraz gumikra vonatkoz michelines teszteket, mivel a mai napon, br tettnk nhny lpst elre, nem tudtunk megfelel mennyisg adatot gyjteni."
Juan-Pablo Montoya: (25) "Ma nem volt lehetsgem szraz krlmnyek kztt a plyra hajtani, mivel a csapatnak elvigyzatossgbl motorcsert kellett vgrehajtania az autmban. A msodik edzs ktsgtelenl tl ess volt ahhoz, hogy rdemi munkt vgezhessnk. Legalbb Alex elg sok krt tudott az els edzsen megtenni, gy az adataira kell tmaszkodnunk. Vrom a holnapi napot, ami remlhetleg szraz lesz, de mivel Spban vagyunk, ezt soha nem lehet tudni."
Toyota
Ricardo Zonta: (4) "Kr, hogy dlutn nem volt alkalmam tesztelni, mert Spban mindig nagyszer rzs a vezets. A plya reggel nedves volt, gy lehetsgnk volt kiprblni az esre sznt gumijainkat. Amikor azonban nedvesrl szraz gumira vltasz, megvltozik az aut egyenslya, errl is sikerlt begyjtennk nhny hasznos informcit, htha a versenyen szksg lesz r. Spa mindig, mindenfle krlmnyek kztt fantasztikus hely, ma pedig az itt uralkod idjrsbl is zeltt kaptunk."
Jarno Trulli: (7) "Szmtottunk r, hogy ess htvgnk lesz. Az elrejelzsek most sem biztatak, s mivel nem sok ess tesztnk volt az idn, kemny napoknak nznk elbe. Spa a vilg legjobb s leglvezetesebb versenyplyja, de az es intenzitsa eltr lehet a klnbz szakaszokon, s ez risi hatssal van a plyaviszonyokra. De ez mindenkit egyformn sjt. Tavaly pole pozcit harcoltam ki itt az esben, ezrt j eredmnyben remnykednk."
Ralf Schumacher: (9) "Sajnos az idjrs miatt minden csapat nehz htvgnek nz elbe. Nyilvnval, hogy a mai nap utn nagyon nehz lesz kivlasztani az idelis szraz gumikat, mr ha egyltaln hasznljuk ket a htvgn. A holnapi nap mg zsfoltabb lesz gy, hiszen szksg esetn a nedves plyra is ki kell mennnk. Az idn nem volt mg ess verseny, s a Toyota sem tesztelt sokat esben. Megltjuk, hogyan alakulnak a tovbbiak."
Williams
Mark Webber: (5) "Idegest nap volt a mai, mert szinte egyltaln nem tudtunk informcikat szerezni, mivel a reggeli edzsen csak kt krt tettnk meg. Sohasem lehet tudni, hogy itt milyen idre szmtson az ember, ez egyszeren megjsolhatatlan. Sok szempontbl szerettnk volna tbb kilomtert megtenni a msodik edzsen, de olyan hevesen esett az es, hogy nem tudtunk plyra hajtani. Most azt remljk, hogy holnap reggel j krket tudunk teljesteni, s gy felkszlhetnk az idmrre s a versenyre."
Antonio Pizzonia: (16) "J ja az FW27 vezetlsben visszatrni Spba, ami a kedvenc plym. Sajnos reggel volt egy kis balesetem, ami miatt nem kellett krt kihagynunk, s nem is befolysolta jelentsen a programunkat. Mgsem j gy kezdeni egy htvgt. A mrnkk nagyszer munkt vgezve mindent gyorsan kijavtottak. A msodik edzs alatt ersen esett az es, gy nem tudtunk kimenni a plyra, de a csapatok tbbsgnl is ez volt a helyzet. Ez azt jelenti, hogy holnap nhny krrel tbbet kell megtennnk, s a lehet legtbbet hasznot kell hznunk bellk."
BAR
Jenson Button: (6) "Sokszor voltunk mr itt, ezrt az idjrs nem volt meglep szmunkra. Az egyetlen j dolog az, hogy mindannyian egy csnakban eveznk. Termszetesen elvgezzk azt a munkt, amit a dleltt szerzett kevs adatra tmaszkodva el lehet vgezni, s nagyon remlem, hogy a holnapi napon jobbak lesznek krlmnyek."
Takuma Sato: (11) "A mai naphoz az idjrs miatt nem lehet sokat hozztenni. Szraz krlmnyek kztt csak nhny krt tettem meg az els szabadedzs vgn, de az els benyomsom szerint a csomagunk elg jnak tnik. Kt nagyon zsfolt edzsnek nznk holnap elbe."
Ferrari
Michael Schumacher: (8) "Ma dleltt nem tntnk nagyon versenykpesnek, de dlutn nem is kaptunk lehetsget r, hogy sszehasonltsuk magunkat a tbbiekkel. Egyszeren tl nagy es volt ahhoz, hogy kimenjnk. Azt hiszem, hajlaptra lett volna szksgnk ahhoz, hogy vgig tudjunk menni a plyn! Az idjrs elrejelzs szerint tovbbi es vrhat, s ha vasrnap is ez lesz a helyzet, akkor azt hiszem, hogy a Safety Car mgl kell indulnunk. A szurkolink taln tl j munkt vgeztek akkor, amikor estncot jrtak."
Rubens Barrichello: (12) "Annak ellenre, hogy szeretek esben vezetni, ma dlutn egyszeren tl sok vz volt a plyn ahhoz, hogy ilyen krlmnyek kztt Forma-1-es autval ki lehessen hajtani. Remlem, hogy az elkvetkezend kt nap sorn nem fog esni ilyen sok es."
Red Bull
Vitantonio Liuzzi: (10) "Reggel mg minden egsz jl alakult. Tbbfle szraz idre val gumikeverket ki tudtunk prblni, s a plya egyre szrazabb s szrazabb lett. Elszr es-, majd intermediate, vgl szraz gumikon mentnk. A plya j llapotban volt, tesztelni tudtuk a gumikat, s adatot szolgltathattam a tbbi autnak is. Az els slickkel megtett etapon az aut egyenslya s az elrt sebessg egyarnt j volt. Az utols krk egyikben egy kis tcsba hajtottam, ami blokkolta az els kerekeket, s ezrt egy kiss kiestem a ritmusbl. Kr, hogy gy trtnt, mivel ersek voltuk, s j kridket rtem el. A msodik edzsen az id elg jnak tnt ahhoz, hogy jra kimenjek. Az Eau Rouge-ig minden jl ment, de utna nagyon sok volt a vz. Az aut elvesztette a kapcsolatot a talajjal, s mivel nagy volt a sebessgem, a gumifalba csapdtam."
David Coulthard: (22) "Az es mindig megnehezti a dolgunkat, klnsen Spban, ahol nagyon hossz a plya. Sok lehetsg nylik itt arra, hogy az aut aquaplnknt viselkedjen, mivel sok olyan hely van aplyn, ahol megll a vz, nyilvnvalan ennek ltta krt Tonio is. Forgalomba kerlve mg rosszabbra fordul a helyzet. Sok fa van itt, s a gallyaktl nehz ltni a plyt, ami nyomasztv vlhat. Csak egy krt tettnk ma, hogy ellenrizzk a belltsokat. Ez a motorunk msodik versenye, s sprolni akartunk a kilomterekkel. Azt hittk, hogy dlutn szrazabb lesz a plya, de termszetesen most mr gy gondoljuk, jobb lett volna kimenni reggel. De utlag knny blcsnek lenni."
Christian Klien: (23) "Sajnos ma nem tudtunk sok krt megtenni, dleltt csak egy bemelegt krt tettnk, hogy ellenrizzk minden rendben van-e az autval. Olyan sok es esett dlutn, hogy nem volt semmi rtelme a plyra hajtani. Tonio aquaplnknt ment a vzen, s ha ez trtnik, akkor nincs mit tenni. Ma nem tudtunk sokat dolgozni az aut belltsain, gy holnap sok lesz a tennivalnk."
Sauber
Jacques Villeneuve: (13) "Az alatt a nhny kr alatt, amit dleltt megtettem, jnak tnt az aut, de nem teljes erbedobssal vezettem. Meg kell mondanom, hogy tetszik az jjvarzsolt Bus Stop-sikn, sokkal jobb, mint amikor 2002-ben utoljra itt voltam."
Felipe Massa: (14) "Szerencsre dleltt sikerlt nhny krt megtennem, igaz, akkor is vatosnak kellett lennem, mert a La Source s a Bus Stop mg mindig nedves volt, s mshol is trkks volt a vezets. A dlutni idjrsnak ksznheten minden nylt a htvge tovbbi rszre, ezrt nincs ms dolgunk, mint megvrni, mit hoz a holnap."
Jordan
Narain Karthikeyan: (15) "A dleltti edzsen elszr vezettem az EJ15B-t versenyhtvgn, s nem volt semmilyen problmm. J munkt vgeztem, de a plyaviszonyok folyamatosan vltoztak. A dlutnrl nem sokat mondhatok, legfeljebb annyit, hogy egy csnakkal jobban boldogultunk volna, mint egy F1-es autval."
Nicolas Kiesa: (18) "A dleltti edzsen nehz dolgom volt, mivel az elsk kztt mentem ki a flig vizes, flig szraz aszfaltra, na meg azrt is, mert hrom ve nem vezettem ezen a plyn. Mindent egybevetve azonban nem sikerlt rosszul a trning, s meg kell mondanom, hogy az aut kezdettl fogva jl ment. A legjobb az autban az volt, hogy br a plya egyre szrazabb lett, a viselkedse nem vltozott meg. Minden rendben ment, s ez magabiztoss tett. Kiprbltunk nhny gumit, gy flig-meddig a gumitesztelsnket is letudtuk. Ha versenyz lennk, annak ellenre 85 szzalkos biztonsggal meg tudnm mondani, melyik gumit kellene hasznlni, hogy dlutn egyltaln nem teszteltnk."
Tiago Monteiro: (20) "Nehz megmondani, milyennek tnt az aut, mivel nagyon kevs krt tettnk meg ma. Dleltt csak ellenriztk, mkdik-e a kocsi, s a normlis pnteki programmal folytattuk volna, de a plyaviszonyok ezt nem tettk lehetv. Ezrt a gumivlaszts a htvge tovbbi rszre nem lesz knny feladat. Ennek ellenre biztos vagyok benne, hogy jl vlasztunk majd."
Minardi
Christijan Albers: (17) "Miutn reggel lttuk, hogy milyen a plya, a programunk mdostsa mellett dntttnk, s csak egy hosszabb tvot terveztnk be az edzs vgre, amikor a krlmnyek valamelyest jobb vlnak. Ez a stratgia be is vlt. Az aut igazn jl mkdtt, s kezdettl fogva j sebessgre voltam kpes. Kr, hogy a msodik edzst elmosta az es, de a mai napi munknk alapjn azt hiszem, hogy az idmrn j teljestmnyt rhetnk el."
Robert Doornbos: (19) "Estncot jrtam reggel, mivel tavaly nagyon j versenyem volt itt, amikor megnyertem a az ess Forma 3000-es futamot, de ilyen sok esre nem szmtottam. Sajnlom a szurkolkat, klnsen azokat, akik Hollandibl eljttek, mivel nagyszer lett volna krket teljesteni dlutn, de ehhez egyszeren tlsgosan vizes volt a plya. Kimentem, s lttam, mi trtnik tavalyi csapattrammal, Tonival az egyenes vgn. Egyszeren tl sok volt a plynak azon a rszn a vz. Csendes napunk volt, remljk, hogy holnap tbb krt tudunk teljesteni."
Enrico Toccacelo: (21) "Kicsit csaldott vagyok, mivel kt kr megttele utn hibztam. Fkezskor blokkoltak a hts kerekek s kicssztam, ami vget is vetett az els edzsemnek. Nagyon sajnlom, mivel igazn vrtam mr, hogy itt tesztelhessek. Sajnos a heves eszs miatt a msodik edzsen nem volt lehetsgem tovbbi krk megtttelre." |