Kimi Rikknen sszesen 9., idei 6. pole pozcijt szerezte meg az Olasz Nagydj idmrjn, a holnapi versenyen mgis a 11. helyrl kell rajtolnia, mivel McLarenjben a dleltti edzsek utn ki kellett cserlni a motort.
Az els rajtkockt gy Rikknen csapattrsa, Juan-Pablo Montoya rklte, mg Fernando Alonso megoldotta a feladatt, amikor nem engedte, hogy valamelyik a BAR elvlassza Renault-jt a McLarenektl: br csak 0.050 msodperccel, de sikerlt maga mgtt tartania Jenson Buttont.
Ahogy egsz htvgn, Takuma Sato ezttal is fel tudta venni a versenyt Buttonnal, mg Michael Schumacher s a Ferrari gyesen semlegestettk az indulsi sorrendben elfoglalt kedveztlen helykkel jr htrnyt.
A versenyt persze a boxstratgik fogjk eldnteni, s a Ferrari vlheten kevs benzinnel vg neki hazai futamnak, Rikknen 1:21 alatti krideje pedig annyiban meglepets, hogy a vrakozsok szerint, motorcserje miatt magas zemanyagszinttel kellett volna rszt vennie az idmrn.
A Nick Heidfeldet helyettest Antonio Pizzonia vatos, 1:23.291-es krrel nyitotta meg az edzst a Williams volnjnl. Csapattrsa, Mark Webber mr az els kt szektorban 0.6 msodperces elnyt gyjttt, s 1:22.560-ra szortotta le a lcet. Felipe Massa kereken fl msodperccel lassabb volt nla, gy a 2. helyre hozta be a Saubert, mieltt Michael Schumacher lpett a tifosi szne el.
Schumacher, aki trkorszgi kiesse miatt kerlt ilyen kedveztlen helyre az idmrn, az els sikn eltt elfkezte magt, ennek ellenre 0.839 msodpercet vert Webberre, s 1:21.721-es krvel tvette a vezetst. Christijan Albers termszetesen nem tudta tartani vele a lps, s miutn a msodik Lesmban nagy sebessgnl kicsszott a kavicsgyba, 5.243 msodperces htrnnyal rt krbe.
A sznet utn Tiago Monteiro Albers el hozta be a Jordan EJ15B-t, mg a csapat rgi modelljt vezet Narain Karthikeyan, aki dleltt kicsszott, s az autja javtsval csak t perccel korbban kszltek el, 1.2 msodperccel lassabb volt. Robert Doornbosnak idn elszr sikerlt maga mg utastania Alberst az edzsen, st, mg Karthikeyant is megelzte a Minardival.
A Toyott kormnyz Ralf Schumacher tisztnak tn kre ellenre sem tudta megdnteni btyja kridejt, Webbernl viszont gyorsabbnak bizonyult. Jacques Villeneuve a msodik mrsi ponton mg 0.027 msodperccel Ralf eltt jrt, a plya vgn azonban nem tudta tartani vele a lpst, s a 3. helyre, Webber el kerlt.
Rubens Barrichello a plya els rszn 0.228 msodperccel gyorsabb volt Schumachernl, az elnyt azonban fokozatosan elvesztette, gy szintn 1:22 alatti eredmnnyel, de csak a 2. helyret foglalta el. Takuma Sato volt az els, akinek sikerlt megvernie az edzs elejn sorra kerl cmvdt: a japn versenyz a Rettifilio kerkvetjn treplve, 1:21.477-es krvel tvette a vezetst.
Christian Klien a Red Bullal Villeneuve mg kerlt, csapattrsa, David Coulthard viszont jobban teljestette az utols szektort, ezrt sikerlt elragadnia az 5. helyet a kanadaitl. Jarno Trulli a plya kzps rszn mindenkinl gyorsabbnak bizonyult, a msodik mrsi ponton regisztrlt 2 ezredmsodperces elnye azonban aclvonalig 0.163 msodperces htrnyba fordult - Michael Schumachert mgis kiszortotta az els sorbl.
Jenson Button 1:21.369-es krt autzott, megkaparintva Sattl az ideiglenes pole pozcit. Giancarlo Fisichellra ezrt fontos feladat vrt a Renault-nl, de mr a Roggit elrontotta, aztn tbb apr hibt is vtett, s csak a kt Ferrari mg, a 6. helyre sorolt be. Juan-Pablo Montoya kzpen lassabb volt Buttonnl, vgl gy is knyelmesen az lre lltotta a McLarent, s 1:21.054-re javtotta az etalont.
Fernando Alonso gynyren sima krt teljestett a Renault-val, megszerezve a 2. rajtkockt, Kimi Rikknen azonban kihasznlta a McLaren flnyt, s magabiztosan tvette a vezetst csapattrstl.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Autodromo di Monza, Olaszorszg |
|
|
|
Idpont: |
2005. szeptember 3., szombat, 13:00-14:00 (CET) |
|
|
|
Plyahossz: |
5793 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz (leveg: 30-32 fok, aszfalt: 45-47 fok) |
|
|
|
Tavalyi els: |
R. Barrichello (Ferrari) |
1:20.089 |
|
|
|
|
|
Krrekord: |
J-P. Montoya (Williams), 2004. |
1:19.525 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
Krid |
Km/ |
Eltr |
Elz |
Sor |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Kimi Rikknen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:20.878 |
257.855 |
|
|
20. |
|
2. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:21.054 |
257.295 |
0.176 |
0.176 |
18. |
|
3. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:21.319 |
256.457 |
0.441 |
0.265 |
19. |
|
4. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:21.369 |
256.299 |
0.491 |
0.050 |
16. |
|
5. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
1:21.477 |
255.959 |
0.599 |
0.108 |
12. |
|
6. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
1:21.640 |
255.448 |
0.762 |
0.163 |
15. |
|
7. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:21.721 |
255.195 |
0.843 |
0.081 |
4. |
|
8. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
1:21.962 |
254.445 |
1.084 |
0.241 |
11. |
|
9. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:22.068 |
254.116 |
1.190 |
0.106 |
17. |
|
10. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
1:22.266 |
253.504 |
1.388 |
0.198 |
9. |
|
11. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:22.304 |
253.387 |
1.426 |
0.038 |
14. |
|
12. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
1:22.356 |
253.227 |
1.478 |
0.052 |
10. |
|
13. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:22.532 |
252.687 |
1.654 |
0.176 |
13. |
|
14. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:22.560 |
252.602 |
1.682 |
0.028 |
2. |
|
15. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
1:23.060 |
251.081 |
2.182 |
0.500 |
3. |
|
16. |
|
Antonio Pizzonia |
BRA |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:23.291 |
250.385 |
2.413 |
0.231 |
1. |
|
17. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
1:24.666 |
246.318 |
3.788 |
1.375 |
6. |
|
18. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:24.904 |
245.628 |
4.026 |
0.238 |
8. |
|
19. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
1:25.859 |
242.896 |
4.981 |
0.955 |
7. |
|
20. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:26.964 |
239.810 |
6.086 |
1.105 |
5. |
|
 |
 |
|
|
A kridk eloszlsa (Tolerancia: 0.0224 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:20.878 |
- (6.086) - |
1:26.964 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| | |