Az mg hagyjn, hogy a Ferrari s a Bridgestone berkeiben ttott szjjal bmuljk a rivlis michelines csapatok szrnyalst, de a jelek szerint a francia gyrban sem tudjk pontosan, minek ksznhet az idei teljestmnyjavuls.
Ross Brawn, a Ferrari technikai igazgatja szerint ez annak ksznhet, hogy az abroncs s az aszfalt rintkezsnek folyamata mg mindig nem szz szzalkosan feltrkpezett tudomnynakterlet.
"Az idei szablymdostsok elnysen rintettk a Michelint, de htrnyosan a Bridgestone-t. Az egyik michelines bartom azt mondta, hogy k maguk sem tudjk, mitl megy ilyen jl a szekerk mostanban, mivel a gumijuk nem sokat vltozott tavaly ta" - fogalmazott Brawn.
"gy vlem, a gumik aszfalttal val tallkozsnak kmiai folyamatait mg nem rtettk meg maradktalanul" - tette hozz a Gazetta dello Sportnak nyilatkoz technikai igazgat.
Vlemnye szerint ezt az is mutatja, hogy mg mindig nincs tkletes magyarzat arra, mirt volt olyan gyors mgis Michael Schumacher Ferrarija Imolban, ami azon kevs 2005-s alkalmak egyike volt, amikor Bridgestone abroncsos aut felvette a versenyt a rivlisokkal.
"Azt hiszem, az llhat a httrben, hogy adott krlmnyek kztt a csomagunk jobban egytt tudott mkdni a Bridgestone gumikkal, mint a michelines autk. De gyantom, hogy sem a Bridgestone, sem a Michelin nem rti, mi trtnt azon a napon."
Brawn kifejtette: a gumik szerept az aut teljestmnyben mi sem illusztrlja jobban, mint Schumacher budapesti s isztambuli szereplse kztti klnbsg. A vilgbajnok a Hungaroringen a msodik helyen rt clba, hrom httel ksbb pedig csak a kzpmeznyben kszkdtt.
"Isztambulban is ugyanazt a kocsit hasznltuk, mint Budapesten. Egy klnbsg volt: a gumi. A Bridgestone rtestett minket, hogy nem ll rendelkezsre a Magyarorszgon alkalmazott specifikci, s vissza kell trnnk a Magny-Cours-ban s Silverstone-ban hasznlt vltozatra. Tudtuk, hogy nem fognak mkdni a sima trkorszgi aszfalton." |