A defektek mindenhol veszlyesek, de a 260 km/ra krli tlagsebessg Monzban klnsen, s a Bridgestone technikai menedzsere, Hisao Suganuma azt mondta, a Safety Car jelenlte a potencilisan legkockzatosabb helyzetek kz tartozik.
"A guminyoms jelentsen befolysolja a kpeny erssgt" - mondta Suganuma. - "Ha pedig egy aut hossz ideig a Safety Car mgtt halad, cskken a gumi hmrsklete, ezrt leesik a nyoms, ami elg veszlyes. A versenyzknek gyelnik kell r, hogy minl melegebben tartsk a gumit."
Suganuma hozztette, hogy Monzban a csapatok a szoksosnl nagyobb guminyomst alkalmaznak a hmrsklet szinten tartsa rdekben, s az olaszorszgi plyn egy boxkills sorn akr 30 fokot is hlhetnek az abroncsok.
Monzban nem ritkk a defektek - a mlt heti teszten pldul a ferraris Luca Badoer is elszenvedett egyet, jllehet, a Bridgestone egyik j, ksrleti specifikcijval, amit az Olasz Nagydjra nem hoztak el.
"A sebessg a plya ngy klnbz pontjn haladja meg a 350 km/rt, s az els sikn eltt 360 km/ra fl emelkedik" - figyelmeztetett Suganuma. |