Nem trtnt meglepets az Olasz Nagydj els pnteki szabadedzsn. Mivel a mlt ht folyamn mind a tz csapat rszt vett a legends olasz plyn szervezett teszten, a versenyzk tbbsge a boxban tlttte ideje nagy rszt.
A tesztpiltknak azonban ezttal sem kellett sprolniuk a technikval, ezrt k szorgalmasan gyjtttk az adatokat. A sorrend a 2005-s pnteki trningeken megszokott mdon alakult: a McLaren harmadik piltja, ezttal Pedro de la Rosa zrt az len.
A wokingi istll flnyt a kt versenyz gyorsasga is bizonytotta: Kimi Rikknen s Juan-Pablo Montoya a harmadik-negyedik legjobb idt autzta. A legnagyobb meglepetst azonban ezttal a Williams-BMW okozta.
Mark Webber s Nick Heidfeld a McLaren-esekhez hasonlan csak az utols t percben teljestett mrt krt, de "kapsbl" is gyorsak voltak. Az ausztrl a msodik, a nmet a negyedik helyre kerlt els gyors kre sorn, Webber 26 ezreddel vgzett a finn bajnokaspirns eltt.
A vrtnl melegebb idben rendezett edzs nem sok rmet okozott a tifosinak: Michael Schumacher pldul mindssze a nyolcadik legjobb idt rte el, radsul rgtn, miutn az olasz fanatikusok tlklse kzepette kijtt a plyra, elnzte s kiegyenestette az els siknt.
|
|
Pnteki 1. edzs |
15. - Monza |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Autodromo di Monza, Olaszorszg |
|
|
|
Idpont: |
2005. szeptember 2., pntek |
|
|
|
Plyahossz: |
5793 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz (leveg: 28-30 fok, aszfalt: 31-36 fok) |
|
|
|
Tavalyi els: |
M. Schumacher (Ferrari) |
1:20.526 |
|
|
|
|
|
Krrekord: |
J-P. Montoya (Williams), 2004. |
1:19.525 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
Krid |
Km/ |
Eltr |
Elz |
Kr |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:20.201 |
260.032 |
|
|
21 |
|
2. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:21.816 |
254.899 |
1.615 |
1.615 |
3 |
|
3. |
|
Kimi Rikknen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:21.842 |
254.818 |
1.641 |
0.026 |
5 |
|
4. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:22.078 |
254.085 |
1.877 |
0.236 |
6 |
|
5. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:22.351 |
253.243 |
2.150 |
0.273 |
3 |
|
6. |
|
Ricardo Zonta |
BRA |
Toyota |
M |
1:22.567 |
252.580 |
2.366 |
0.216 |
25 |
|
7. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
1:22.577 |
252.550 |
2.376 |
0.010 |
13 |
|
8. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:23.739 |
249.045 |
3.538 |
1.162 |
5 |
|
9. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:24.001 |
248.268 |
3.800 |
0.262 |
4 |
|
10. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:24.166 |
247.782 |
3.965 |
0.165 |
21 |
|
11. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
1:24.196 |
247.693 |
3.995 |
0.030 |
6 |
|
12. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
1:25.134 |
244.964 |
4.933 |
0.938 |
12 |
|
13. |
|
Nicolas Kiesa |
DEN |
Jordan-Toyota |
B |
1:25.374 |
244.276 |
5.173 |
0.240 |
23 |
|
14. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:25.497 |
243.924 |
5.296 |
0.123 |
11 |
|
15. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
1:25.611 |
243.600 |
5.410 |
0.114 |
8 |
|
16. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:25.853 |
242.913 |
5.652 |
0.242 |
11 |
|
17. |
|
Enrico Toccacelo |
ITA |
Minardi-Cosworth |
B |
1:25.896 |
242.791 |
5.695 |
0.043 |
17 |
|
18. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
|
- |
|
|
3 |
|
19. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
|
- |
|
|
2 |
|
20. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
|
- |
|
|
3 |
|
21. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
22. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
- |
|
|
2 |
|
23. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
|
- |
|
|
2 |
|
24. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
25. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
 |
 |
|
|
A kridk eloszlsa (Tolerancia: 0.0209 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:20.201 |
- (5.695) - |
1:25.896 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| |