Isztambul mg egy nagy krdjel a Toyotnak
Juhsz Dniel 2005.08.11. 20:40
A soron kvetkez a futamon az istllk nem tudnak korbbi versenyekbl adatokat merteni, pedig a Toyotnak s a tbbi csapatnak egyarnt, jabb versenynek kellene megfelelnie. Mindezek ellenre a piltk mr nagyon vrjk a trk Grand Prix-t.
Isztambul mg egy nagy krdjel a Toyotnak |
 |
A soron kvetkez a futamon az istllk nem tudnak korbbi versenyekbl adatokat merteni, pedig a Toyotnak s a tbbi csapatnak egyarnt, jabb versenynek kellene megfelelnie. Mindezek ellenre a piltk mr nagyon vrjk a trk Grand Prix-t.
„Ebben az vben mr egyszer voltam Isztambulban, gy mr egy kicsit megismertem Trkorszgot”, meslte Schumacher a futam elzmnyeknt. „A vros nagyon szp, az emberek nagyon bartsgosan fogadtak minket s remlem, hogy tbb idm lesz krlnzni, ha ismt ott lesznk. Isztambul tele van rdekes ltnivalkkal.”
Az els edzs sorn „Schumi II”-vel minden rendben volt.
„Amikor valaki egy szmra teljesen ismeretlen plyn versenyzik, a szablyok csak egy edzs lehetsget biztostanak neki, hogy hozzszokjon a krlmnyekhez. Ebben az esetben a plya mindenkinek j, teht senki nem tud semmit.”
„A plya szimulcit mg nem lttam, s a grafikont is csak egy levlpapron tudtam megnzni. Azltal, hogy dombos terletre plt, rdekes verseny el nznk. A belthatatlan kanyarok nem nehezek, de nem is egyszerek, a dombrl lefel vatosan kell fkezni, mert knnyen blokkolhatjuk a kerekeket. Cstrtkn egy motoros rollerrel tudok majd egy-kt krt menni, gy a kanyar sorrendet valamennyire megjegyezem. A pnteki nap mr hasznosabb lesz” -fejezte be a nmet.
Trulli sokat vr a htvge leforgstl: „Cstrtkn csak jrklunk a plyn, majd pnteken, az els szabadedzsen tudjuk memorizlni a kanyarokat. A kvetkez vben mr itt is minden a normlis kerkvgsban fog zajlani Egyenlre azonban fogalmunk sincs, hogy fogunk szerepelni, de j helyezst is kiharcolhatunk” –mondta az olasz pilta.
„Mg soha nem voltam Trkorszgban, nagyon rlk ennek az tnak. Egy dolgot azonban tudok az orszgrl: iszonyatosan meleg van!”
Kiindulpontknt csak a szmtgp adatok szolglnak. A felkszls technikai rszt a Toyota egyik mrnke Dieter Gass magyarzta el: „Mieltt egy j helysznre r a szguld cirkusz, minden csapat szmtgpen informcit kap a plyrl. Amint megrkeznek az adatok, specilis szimulcit ksztnk. Megksreljk a meglv adatok alapjn belltani a plya karakterisztikt, s gy prbljuk meg az els tesztre felkszteni az autt.”
„A pntek reggeli edzsen a csapatok klnbz belltsokat vizsglhatnak. Knban pldul, egy vvel ezeltt, gy jttnk r a helyes megoldsra, hogy mind a hrom autn, klnbz konstrukcit alkalmaztunk”, mondta Gass. „Isztambul bennnk elg j benyomst keltett, j vonalvezets, kzepes tempval, pont olyan, mint sok ms a versenynaptrban. A szimulcit azonban erre a versenyplyra kell hitelesteni.”
„Az isztambuli egy teljesen j helyszn, a j kezdshez fogst kell tallni rajta. Ez meglehetsen nehz, mr az els edzs utn kvetkeztetseket kell levonni, hogy milyen stratgival kne mennnk a htvgn. Aztn pntek este, mint mindig, a gumikat is ki kell vlasztanunk. Egy j plya esetben nagyon gyorsan kell reaglni. Az egsz egy risi, izgalmas kihvs!” |
|