Exkluzv interj Jacques Villeneuve-vel
2005.08.11. 17:37
Exkluzv interj Jacques Villeneuve-vel Megtallt nyugalom
Jacques Villeneuve a meglepetsek embere: egyetlen alkalmat sem szalaszt el, hogy sokkolja a krnyezett szokatlan, st, gyakran radiklis nzeteivel. A Magyar Nagydj htvgjn bekopogtattunk az 1997-es vilgbajnokhoz, hogy kidertsk, a Saubernl vajon megszeldlt-e az F1 legzaboltlanabb fenegyereke.
|
Villeneuve, a renegt - nagythat | A Forma-1 meglepen keveset vltozott az elmlt vtizedek sorn. Persze nem a technolgira gondolok, mert az mindig is tartotta a lpst a korral, hanem a lnyegre, a sport alapjaira. Emberek suhannak t paddockban, j neveket tanulunk meg pillanatok alatt, hogy aztn mg gyorsabban elfelejthessk ket; a ma sztrjaira holnap mr senki sem emlkszik, a forgatknyv tulajdonkppen mgis mindig ugyanaz marad.
gy, nyolc v tvlatbl az 1997-es szezon is ppen olyannak tnik, mint a tbbi. Kt ember mrkztt meg a vilgbajnoki cmrt, Niki Lauda szavaival lve "a rka ldzte a nyulat", s a kzdelem az utols pillanatig nyitott maradt. Akadtak visszssgok, ahogy mindig, de klnleges taln csak az volt, hogy a kt fszerepl az idny folyamn soha sem llt egyszerre a dobogn. Kettejk kzl az egyik tovbb menetelt t jabb VB-cm fel (hogy melyik, azrt nem jr pont), mg a msikra - aki pedig abban az vben gyzni tudott - sokan mr nem is emlkeznek.
Jacques Villeneuve soha nem volt tlagos versenyz, st, ha mr itt tartunk, a sz klasszikus s vitathat rtelmben tlagember sem; nem akart befszkeldni a nyj biztonsgos melegbe, ellenkezleg, kifejezetten trekedett r, hogy kilgjon a tmegbl. s ehhez nem csupn a trsadalom ellen lzadk megszokott eszkztrt hasznlta fel. Ht hogyne, is volt platinaszke (amirt '97-ben megkapta a "Blondie" becenevet), viselt buggyos ruhkat, s hirdette tltsz igyekezettel radiklis nzeteit, ennl azonban sokkal fontosabb, hogy valjban a felszn alatt is klnbztt a tbbi versenyztl. maga biztosan nem ismern el, de taln ez a klncsg is szerepet jtszott abban, hogy F1-es plyafutsa a folysirnnyal szemben haladt: a kor uralkod csapatnl, a Williamsnl kezddtt, egy mersz kanyarral az jonc BAR fel fordult, majd a Renault-nl tett rvid kitr utn a mezny egyik legkisebb alakulata, a Sauber fel csordoglt tovbb. Ms analgival lve akr azt is mondhatnnk, hogy Villeneuve fejjel lefel mszott a rangltrn.
let a Saubernl
Amikor leszerzdtette Villeneuve-t, Peter Sauber tisztban volt vele, hogy kockzatot vllal - azt viszont soha nem gondolta, hogy a rizik nem JV problmsnak tartott szemlyisgben, hanem a tempjban rejlik majd. Mint a jegesmedvt s az afrikai elefntot, a lzad alkat Villeneuve-t s a vgtelenl civilizlt Saubert kezdettl fogva nehz volt egy kzs fnykpre kpzelni, s - amint azt ltni fogjuk - a filozfiai klnbsgek valban megneheztettk az egyttmkdst.
Ennl azonban sokkal meglepbb volt, hogy csapattrshoz, Felipe Masshoz mrten Villeneuve egyszeren nem bizonyult elg gyorsnak. Vajon mi volt a problma? "Hozzszokni az authoz, megtanulni egytt dolgozni a csapattal" - mondja JV. - "Hossz idbe telt, amg megrtettk, hogy el kell vgeznik bizonyos vltoztatsokat az autn, ha azt szeretnk, hogy n is gyorsan tudjam vezetni. Az gy nem mkdik, hogy belelk, s kapsbl jl megyek vele. Gondoljunk csak (Giancarlo) Fisichellra, akinek tavaly nagyszer szezonja volt, de idn, a Renault-val kszkdik. Az autt mindig hozz kell igaztani az ember zlshez, s a csapat erre csak idvel jtt r. De amint elkezddtt a szezon, a helyzet szemltomst jobbra fordult."
A tli tesztekhez kpest taln igen, m az az tlagosan 1.188 msodperc, ami a Malajziai Nagydj htvgjn elvlasztotta Masst Villeneuve-tl, mg mindig rendellenesen nagynak tnt. Jacques ekkoriban kezdett panaszkodni a tesztels hinyra, s elismerte azt is, hogy nem tudott alkalmazkodni a C25 szmra ismeretlen fkrendszerhez. "Valban, mert nagyban hagyatkozunk az elektronikra" - blint r most. - "A kiprgsgtl abban is segt, hogy a hts kerekek fkezs kzben ne blokkoljanak, amit vezets kzben ki kell hasznlni. n ehhez nem voltam hozzszokva. Idbe telt, amg sikerlt megtanulnom, miknt mkdik ez a rendszer, s hogyan clszer fkezni vele." Ehhez persze mdostania kellett sajt vezetsi technikjn. "Egy kicsit igen, de vltoztattunk valamit a rendszer mkdsn is. Miutn pedig az aut mechanikai belltsain is mdostottunk, ami szintn megknnytette szmomra a fkezst, a problma teljesen megsznt."
Villeneuve belltsi preferencii kzismerten komoly fejtrst okoznak a mrnkknek. Amellett, hogy szokatlanul rvid gzpedl-kitrst hasznl, a feszes futmvet szereti, s az emberben hatatlanul felmerl a gyan, hogy egy olyan csapatnl, mint a Sauber - ahol nincsenek hozzszokva a sztrallrkhz -, nehezen viselik a klnleges krseket. Jacques azonban azt lltja, a fkekhez hasonlan mr ezen a tren sincsenek gondjai. "Imola ta minden ok" - mondja. - "Volt egy nagyon rossz tesztnk, ahol egyszeren nem talltunk r a j balanszra, de azta az idmrkn tbb-kevsb egyformn teljestettnk Felipvel. ltalban tbb benzinnel indultam, mint , mgis hasonl kridt futottunk, ezzel elgedett vagyok. A versenyeken persze akadtak gondjaim, pldul Hockenheimban, ahol rendkvl akcidsra sikeredett a futam, s az esemnyek nha kicssznak az ember irnytsa all - de taln kicsit balszerencss voltam, nem minden alakult kedvezen szmomra."
A krdsre, hogy nehezebb volt-e beilleszkedni a Saubernl, mint vrta, Jacques mgis egyrtelm igennel felelt: "Mert tudtam ugyan, hogy itt szks a kltsgvets, de soha nem gondoltam volna, hogy ennyire nehz lesz kipteni a munkakapcsolatokat, s ilyen bajos lesz rvenni a csapatot, hogy elvgezzenek nhny mdostst az autn. Nha gy reztem, mintha sarokba lennk szortva, mert ha voltak is tleteim, azokat kapsbl elvetettk, mieltt mg elgondolkodtak volna rajtuk, ami megneheztette az letemet. De ez csak az els egy-kt versenyre volt jellemz, a pozitv eredmnyek utn sokat javult a helyzet. Most mr el tudunk beszlgetni mindenrl, ezrt knnyebb dolgozni az autn, a csapat nyitottabb vlt felm, n is jobban rtem az autt, egyszval olajozottabb az egyttmkdsnk."
Villeneuve szmra valjban ppolyan kockzatos dnts volt a kis svjci istllhoz szegdni, mint Peter Saubernek leszerzdtetnie t. Frank Williams s Patrick Head nem arrl hres, hogy llandan a versenyzk kvnsgait lesi, a BAR-nl viszont - ahol Jacques csekly mrtkben rsztulajdonos volt, s bartja, az akkori csapatfnk Craig Pollock jvoltbl ktsgkvl privilegizlt pozcinak rvendett - hozzszokhatott a kiemelt bnsmdhoz. Ezek utn a paddock msik vgbe, egy parnyi csapat motorhome-jba kltzni nem lehetett knny; mivel pedig knyelmes anyagi helyzetnek hla Villeneuve nincs rszorulva, hogy mindenron versenyezzen, a dnts a motivcijrl fest pozitv kpet.
Hogy nehezebb-e egy kis csapatnl dolgozni, mint egy nagynl? "Nem, ez csupn a belltottsgon mlik, az embereken, illetve azon, hogy milyen munkamdszereket szoktak meg" - feleli JV. - "Ha egy csapatnl korbban csak olyan versenyzkkel dolgoztak egytt, akik sz nlkl beltek az autba s elvezetgettk azt, te viszont egyszerre megrkezel a sajt munkamdszereiddel - azaz nem csak a szmtgpekre, hanem a megrzseidre is hagyatkozol azzal kapcsolatban, hogy mitl mehetnl gyorsabban -, az komoly szemlletvltst jelent, ezrt megneheztheti az egyttmkdst. Most viszont mr minden megy, mint a karikacsaps."
Randev a Renault-val
Az igazsg az, hogy Villeneuve-nek az v elejn vilgbajnok ltre nem volt ms vlasztsa, mint a Sauberhez igazolni, mert - amint azt maga sem tagadja - a tbbi csapat lnyegben szba sem llt vele. Ez alapveten hrom okra vezethet vissza. Az els s legfontosabb ezek kzl az, hogy a BAR-nl eltlttt t v slyos csapst mrt JV hrnevre; az emberek elknyveltk, hogy fausti alkut kttt, mert a gyzelmi eslyek helyett a tmtt bukszt vlasztotta.
A msodik ok mr sokkal rdekesebb. Miutn a Williams tavaly elvesztette a Button-pert, szksge volt egy alternatv csapattrsra Mark Webber mell, s Villeneuve kzenfekv vlasztsnak tnt, hiszen (1) senkivel nem llt szerzdsben, (2) hajland lett volna olcsn vezetni, s (3) 1996 s 1998 kztt nluk versenyzett, teht jl ismerte az istllt. Hogy mirt dntttek mgis Nick Heidfeld mellett? Azrt, mert Frank Williams s Patrick Head a kzsen aratott '97-es vilgbajnoki gyzelem dacra sem tartoznak Jacques legnagyobb rajongi kz. Els szezonjban, 1996-ban a CART-bajnok Villeneuve ugyan valsggal berobbant a Forma-1-be (a melbourne-i idnynyitn pldul kapsbl megszerezte a pole-t, s csak egy mszaki hiba miatt esett el a gyzelemtl), a kvetkez vben viszont, Damon Hill tvozsa utn csak knkeservesen tudta elhdtani a cmet - pedig Williams s Head gy vli, Michael Schumacher lnyegesen rosszabb Ferrarijval szemben sokkal hamarabb pontot kellett volna tennie a kzdelem vgre.
s persze a tavalyi renault-s kaland sem tett jt Villeneuve reputcijnak. Azrt igazoltk le a menesztett Jarno Trulli helyre, hogy a segtsgvel visszaszerezzk a BAR-tl a konstruktri 2. helyet, de a dnts baklvsnek bizonyult: Jacques, aki utoljra 2003 szeptemberben, az USA Nagydjon llt rajthoz, a csaknem egyves kihagys utn nem tudott idben visszarzdni a ritmusba. Monzban a 11., Suzukban s Interlagosban pedig a 10. helyen rt clba - mikzben Alonso egyszer sem vgzett az 5. helynl htrbb.
Villeneuve mgis azt mondja, hasznosnak rezte a Renault-nl tett kitrt. ", hogyne, az nagyon fontos volt" - vgja r azonnal. - "Mg ha a versenyek klnbz okokbl nem is vgzdtek eredmnyesen szmomra, Alonshoz hasonl kridket futottam. Hat idmr krt tettnk meg egytt - hrmat alacsony, hrmat magasabb zemanyagszinttel -, s ezek tven szzalkban megelztem Alonst, teht nem lehetett olyan katasztroflis a helyzet. Az utols versenyen (Interlagosban) pedig a leggyorsabb kreink fl msodpercen bell voltak egymshoz kpest, s a plya hts rszn minden egyes krben n rtem el a jobb rszidt, gyhogy a vgre mr nem volt baj a tempmmal, mg ha bele is telt nhny futamba, amg rreztem a ritmusra."
"Fiziklisan Suzuka jelentette a legnagyobb megprbltatst, mert az autk kt msodperccel voltak gyorsabbak krnknt, mint egy vvel korbban, s br rendszeresen edzettem, ez sem bizonyult elgnek. Nem szmtottam r, hogy ennyire kemny lesz, Suzuka nehz volt. Az utols versenyen pedig egyesek szraz, msok vizes plyra val gumikkal indultak, s ha az ember t kr leforgsa alatt 30 msodpercet veszt, nehz visszakapaszkodnia az lmeznybe."
"Szerintem nagyszer tlet volt (a Renault-val visszatrni), mert rbresztett, hogy mennyivel gyorsabbak lettek az autk, fiziklisan milyen nehz lett vezetni ket, ezrt az idei szezon kezdetre jra hozzszokhattam a versenyzshez - szval csakis pozitvumai voltak. Radsul lehetv tette, hogy idehozzuk a Michelint a csapathoz. Nem hiszem, hogy e hrom verseny nlkl itt lenne a Michelin, teht ezek nagyon-nagyon fontosak voltak."
Van, aki lgyan szereti
Villeneuve mindig is azok kz a versenyzk kz tartozott, akik egyetlen millimter biztonsgi tvolsgot sem tartanak a kanyarok szltl. Akrcsak vekkel ksbb Juan-Pablo Montoya, a williamses vekben Jacques is ltvnyosan rmens vezetsi stlusval szerzett magnak hveket. Az 1999-es Belga Nagydj egyik szabadedzsn, a flelmetes Eau Rouge fels kijratnl mindkt BAR sz szerint kireplt a plyrl egy belltsi hiba miatt, de Villeneuve nhny perccel ksbb mr a tartalkautban lt, s az els krben gyorsabban szguldott t a versenyzi btorsg fokmrjeknt ismert kanyaron, mint elzleg brmikor.
Az ember azt hinn, egy ilyen agresszv vezetsi technika mindenkppen gyilkolja a gumikat, s ezt altmasztani ltszott, hogy a Sauber az v elejn sokkal inkbb kszkdtt a kopssal, mint a Michelin tbbi csapata. A C25-t persze mg nem kifejezetten a Michelinekhez terveztk, Villeneuve mgis tartja magt hozz, hogy helyes dnts volt elhagyni a Bridgestone-t ("Ht persze. Elg megnzni, hogy mi trtnik a tbbi, nem michelines csapattal...") - majd hozzteszi, hogy neki sohasem voltak gondjai a gumikopssal: "Nem, nem, az csak Felipe."
St, azt lltja, a kettejk kztti tempklnbsghez ppen a gumik jelentik az egyik kulcsot. "Ha az ember tbbet kvetel a gumiktl, az htrnyos a versenyen, viszont elnys az idmrn, mert hamarabb fel tudja melegteni ket" - mondja. - "Az v elejn ppen az volt a problmm, hogy nem sikerlt elg gyorsan zemi hfokra tornznom a gumikat, de a versenyen aztn hasonl kridket futottunk Felipvel. Ez mg Barcelonban is gy trtnt, ahol pedig az edzsen egy teljes msodperccel lassabb voltam nla, teht mindssze arrl van sz, hogy ki itt, ki ott volt a jobb. De pldul Monacban mr a tv felnl lelassult, mert elhasznlta a gumikat, mg az enymek mg mindig fantasztikus llapotban voltak, szval vannak ennek elnyei s htrnyai is. Egybknt 1996 ta minden csapattrsamnl kevsb koptattam a gumikat."
Br "teljesen mskpp" szereti belltani az autt, mint Massa (akivel "nagyon j bartok vagyunk"), Villeneuve szerint nem csak ez az oka annak, hogy ltalban eltr keverket vlasztanak a versenyre. "n mindig a lgyabb keverket vlasztom, mivel tudok bnni vele" - mondja. - "Csak egy versenyen dntttem a kemnyebb mellett, Felipe viszont rendszeresen vlasztja azt, gyhogy nem vagyunk egyformk. n mindig elboldogulok a lgy keverkkel."
Az F1 mindig unalmas volt
Jacques Villeneuve a meglepetsek embere: egyetlen alkalmat sem szalaszt el, hogy sokkolja a krnyezett szokatlan, st, gyakran radiklis nzeteivel. JV az a tpus szemlyisg, akirl nem nehz elhinni, hogy a vita kedvrt vitatkozik, s alkalmasint akkor is szembehelyezkedik a msik vlemnyvel, ha egybknt egyetrtene vele. ppen ezrt nagyon kvncsi voltam, hogy mit gondol a Forma-1 szablyairl, amiket manapsg olyan divatos csrolni.
vatos stratgival elszr a kerkcsere eltrlsrl faggattam ki. "Hozzm illik - ppen azrt, mert nem koptatom gyorsan a gumikat" - felelte. - "A versenyen passzol hozzm, csakhogy a gumik manapsg mr annyira jk, hogy tulajdonkppen nem is kell vigyzni rjuk. Tz vvel ezeltt rengeteget jelentett volna ez a szably, most viszont olyan hatkony a technolgia, hogy az ember brmilyen pocskul vezet, nem teszi tnkre a gumikat. A magam rszrl sokkal boldogabb lennk, ha eltrlnk a verseny kzbeni tankolst. Attl izgalmasabb vlna a kzdelem."
A msodik krdsem arra vonatkozott, hogy igazuk van-e azoknak, akik szerint a Forma-1 az elmlt vekben unalmass vlt - s azonnal megbizonyosodhattam arrl, hogy Villeneuve radikalizmusn semmit sem tomptottak a BAR-nl tlttt szk esztendk.
"Mindig is unalmas volt. Soha nem volt tbb elzs" - kezdi r. - "Amita megrkeztem a Forma-1-be, az emberek kivtel nlkl minden vben arra panaszkodnak, hogy milyen unalmas, nincs elzs, s ez mr tz ve gy megy. Mindenki ezen sirnkozik az sszes versenyen, , ht hol vannak az elzsek, pedig kivtel nlkl minden vben ugyanez volt a helyzet."
"Ami szerintem igazn unalmass tette a sportot, az a Ferrari szakadatlan gyzelmi sorozata volt. Idn viszont sokkal izgalmasabbnak tnik, mert a bajnoksg valsznleg az utols fordulig nyitott maradt; persze gy ltszik, Alonsnak jk az eslyei, de mg semmi nem dlt el. n leginkbb az 1996-os s 1997-es autkat szerettem. Azutn bevezettk a bordzott gumikat, amikhez sem igazn precz vezetsi technikra, sem igazn precz belltsokra nem volt szksg, meg engedlyeztk az elektronikai segdeszkzk hasznlatt, s ez engem nem tett valami boldogg."
Akkor teht szvesen visszatrne a slick gumikhoz, ugye? "Hajjaj! s szvem szerint megszabadulnk minden elektroniktl, hogy teljes egszben a versenyz kezben legyen az irnyts. Mostansg nagyon nehz hibzni, ezrt van kevs elzs. Ha az ember ront, hatatlanul kinyitja a kaput a mgtte rkez aut eltt, teht az elektronika nlkl valamivel esemnydsabb lenne a versenyzs."
let a BMW utn
A knyes tmkat persze igyekeztem az interj vgre hagyni. Mi a helyzet pldul a kvetkez szezonnal, amikor a Sauber j tulajdonosa, a BMW veszi t az irnytst? Villeneuve vajon maradhat? Azutn, hogy Massa a Ferrarihoz igazolt, Jacques eslyei javultak - s a szerzdse eredetileg 2006 vgig szl.
"Pontosan, teht nincs is szksgem r, hogy beszljek velk (a BMW-vel) a kvetkez vrl, de azrt szvesen megtennm, hogy elkezdjk kipteni a kapcsolatot, s ne a tlen kelljen idt vesztegetnnk erre" - mondja. - "Minl hamarabb kezdnk beszlgetni, hogy megismerkedjnk, annl tbbet segtnk egymsnak a kvetkez szezonra. De abba nem szlhatnak bele, hogy jvre itt versenyzek-e, mert rvnyes szerzdsem van."
Amikor megkrdezem, hogy ezt biztosra veszi-e, nyugodtan azt feleli: "Nan." Az ember mgis gyantja, hogy a helyzet valjban nem ennyire egyszer; elvgre a BMW biztosan maga akarja kivlasztani a versenyzit. A Magyar Nagydj htvgjn elmesltem Mario Theissennek, hogy Villeneuve nem rzi veszlyben a piltalst, mire sejtelmes mosollyal csak annyit mondott, hogy "majd megltjuk." Mindebbl n azt szrtem le, hogy a BMW gyvdei alaposan t fogjk rgni Jacques szerzdst, s ha azt nem talljk bombabiztosnak, kapsbl elkldik a kanadait. Azt viszont egyelre nem tartom valsznnek, hogy kivsroljk a szerzdsbl, mert az els v gyis tmenetinek grkezik, ezrt mg semmikppen sem a versenyzk szemlye lesz a dnt szempont. Nick Heidfeld leigazolst a paddockban mr ksz tnyknt kezelik, de beszlnek arrl is, hogy a BMW a nmetorszgi Formula BMW ADAC gyztest, a GP2 egyik llovast, Nico Rosberget akarja megszerezni a msik autba.
Villeneuve mindenesetre nem tudja, ki lesz jvre a csapattrsa. "Fogalmam sincs" - ismeri el. - "Nick j src. Mg sohasem volt a csapattrsam, ezrt nem tudom, hogyan dolgozik, de rendes gyereknek tnik."
Megtallt nyugalom
Bevallom szintn, nmi fenntartssal vrtam ezt a beszlgetst, mert ha rossz napja van, Jacques Villeneuve nem a legkellemesebb trsasg. JV korntsem az a tpus, aki udvarias, de semmitmond vlaszokkal szrja ki az ember szemt; viszont cserbe azt sem titkolja, ha ppen a hta kzepre kvn valakit.
Az egyik legfontosabb ok, amirt interjt krtem tle, valjban ppen az volt, hogy kidertsem, megvltozott-e a BAR-os vek ta. Mint mindenki, aki a rossz irnyba csszott a lejtn, nhny esztendvel ezeltt Jacques is maga volt a megtesteslt srtdttsg: a folyamatos kritikk hatsra azonnal sndisznknt gmblydtt ssze, ha szembetallta magt egy jsgrval.
n viszont azt remltem, az eslytelensg knnyebbsge s a Sauber polgrias lgkre feloldottk Villeneuve megtalkodott dacossgt, s nem is kellett csaldnom. Jacques vratlanul kszsges trsasgnak bizonyult; mosolyogva s felszabadultan vlaszolgatott, s csodk csodja egy percig sem reztette, hogy a pokolba kvn. gy tnik, a Saubernek sikerlt civilizlnia Jacques Villeneuve-t, a Forma-1 legzaboltlanabb fenegyerekt, aki ebben a krnyezetben mg meg is fiatalodott: ahogy laza pljban, b trdnadrgjban s brtalp szandljban megjelent a motorhome eltt, az ember azt hihette, Vitantonio Liuzzit ltja valamivel idsebb kiadsban.
Amikor szv tettem neki, hogy mennyivel felszabadultabbnak tnik, mint nhny vvel ezeltt, azt mondta: "Nan, az let szp, remekl szrakozom. Ktsgkvl voltak pillanatok, amiket thatott a negativits, tudod, az emberek anlkl tlkeztek, hogy pontosan tisztban lettek volna azzal, mi is trtnik, s ez t percig bosszant lehet. De aztn azt mondod magadnak: mr egy csomszor keresztlmentl ezen, s egyszer sem lt meg, gyhogy nincs rtelme rgdnod rajta."
Jacques valjban olyannyira kszsges volt, hogy miutn kikapcsoltam a diktafonomat, mg percekig tovbb beszlgettnk, s megkrdeztem tle valamit, amit korbban nem kockztattam volna meg: milyen a viszonya Michael Schumacherrel? Villeneuve annak idejn Schumacher tiszteli kz tartozott, de a '97-es jerezi eset utn rtheten megvltozott rla a vlemnye - az idei szezon eltt mgis tett fel nhny gesztussal felr nyilatkozatot. Amikor ez a tma kerl tertkre, Jacques megvonja a vllt ("soha nem volt kztnk semmilyen kapcsolat"), aztn viszont sietve hozzteszi, hogy a htszeres vilgbajnok Schumachernek nem kell komolyan vennie t, akinek csak egy VB-gyzelme van. Amint az a fentiekbl kiderl, Villeneuve egja a kudarcok ellenre sem szenvedett csorbt, mgsem rheti az a vd, hogy elvaktja a hajdani sikerek csillogsa.
"A pihenssel tlttt v legnagyobb elnye, hogy az ember lelhet, s tgondolhatja, mit is rt el valjban" - mondja. - "s kzben arra is rjn, hogy azt mr senki sem veheti el tle, brmi trtnjen. Kritizlhatnak engem, amennyit csak akarnak, 1997-ben akkor is megnyertem a vilgbajnoksgot, pole pozcikat szereztem s futamgyzelmeket arattam, teht eredmnyesen dolgoztam. Ezrt nem rdekel, mit beszlnek. Ennyire egyszer..."
Nos, valban ennyire egyszer; s br gy tnik, Jacques Villeneuve a Saubernl megtallta a nyugalmt, mindig lesznek, akik szerint ez a nyugalom csupn azt jelzi, hogy JV vgleg lelt a babrjaira, s ezzel ppen a figura lnyegt ltet tz aludt ki
http://www.a5.hu
|