|
 |
A remnybeli csapatfnk Tokiban
| |
| Kzel egy hnapnyi tallgats utn kedden Aguri Suzuki vget vetett a tallgatsoknak, amikor egy tokii sajttjkoztatn bejelentette: ll a Hondval kapcsolatba hozott rejtlyes 11. csapat htterben, amely akr mr jvre huszonkettre nvelheti a mezny ltszmt.
Az egykori japn Forma-1-es pilta, akinek istllja tbb kategriban dolgozik egytt a Hondval, leadta nevezsi krelmt a 2006-os szezonra, s befizette az ehhez szksges 48 milli dollros lettet, de csapatnevet egyelre nem vlasztott.
Suzuki kijelentette: "Oktber 26-n leadtam a nevezst, de kora decemberig nem fogom megtudni, elfogadtk-e vagy sem. Ha elfogadjk, janur vgn vagy februr elejre tervezek egy bemutatt, amelyen megerstjk indulsunkat."
A sajttjkoztatn tbb konkrtum is napvilgot ltott az istllval kapcsolatban, amely a Honda V8-as erforrsait hasznlja, s az Arrows leafieldi gyrbl mkdik majd, mi tbb, a michelines BAR-ral ellenttben a Bridgestone-tl vsrol abroncsokat.
Abbl a szempontbl azonban ez sem meglep, hogy a csapat japn identitst s nllsgt hangslyozza. "Japn csapat vagyunk, ez nagyon fontos. Semmi esetre sem vagyunk a Honda B-csapata. A mi clunk, hogy a japn 'Felkel Nap' kerljn a dobog fl" - fogalmazott Suzuki.
Az elsdleges krds azonban tovbbra is megvlaszolatlan, mert nem lehet tudni, hogy milyen kasztnival indul majd az j istll. Mindssze annyi biztos, hogy a sassz az "Aguri" nevet viseli majd. Suzuki hangslyozta: ebben a krdsben is elengedhetetlen a Honda s a BAR hathats segtsge.
"Ami a kasztnit illeti, a Honda segtsge nlkl kizrt, hogy el tudunk indulni. Az elmlt hetekben j nhnyszor utaztam Nagy-Britanniba, s ami a paprmunkt illeti, rendben vagyok. De ezt leszmtva a Honda segtsge nlkl nem sok mindent tehetek" - mondta.
A tervek szerint a csapat jv vi BAR008-asokat vsrolna. Krds azonban, hogy a Formula 1 Commission mlt heti dntse utn ezt megteheti-e, 2008-ig ugyanis biztosan alkalmazni fogjk a Concorde Agreement azon pontjt, mely kizrja a kasztni ms gyrtkkal val megtervezst s legyrtst.
Satval trgyalnak
A krdjelek miatt Suzuki leszgezte: jelenleg nem a versenyzk szemlye, hanem a 2006-os induls biztostsa kr sszpontostja erit, de a BAR-tl kiebrudalt Takuma Sato szerepeltetsre komoly esly van.
"Remekl haladnak a trgyalsaink Takumval. Szvesen ltnm t egy j csapatban vezetni, s is ezt akarja. A mi clunk egy olyan csapat felptse, ahol szvesen versenyezne. Lehet hogy kett, lehet hogy egy japn piltnk lesz, de kt klfldi szerepeltetse is elkpzelhet" - mutatott r.
Suzuki elmondta, hogy februr ta fontolgatja Forma-1-es csapat indtst, de a projekt csak a szeptemberi Brazil Nagydjon kerlt komoly fzisba. Ismert: ekkor vlt egyrtelmv Sato BAR-os kegyvesztettsge, s a japn szurkolk Honda fel kinyilvntott csaldottsga.
A pletykk szerint Anthony Davidson s Adam Carroll neve is szba jhet piltaknt, de akr Kosuke Matsuur is, aki Suzuki Indy Racing League (IRL) csapatban vezet. A csapat anyagi htterrl mg kevesebb konkrtum ismert.
Suzuki mindssze arra utalt, hogy vezrigazgati posztot tlt be egy A Company Ltd. vev cgnl, gy lehet, hogy ez a vllalat ll a httrben. A pnzgyi felttelek megltre utal, hogy a csapat kockztatta a 48 milli dollros lett negyednek elvesztst a nevezs negatv elbrlsa esetre. |