Kzhez kaptk a csapatok az j szablyokat
Faludi Zoltn 2005.07.05. 13:45
Miutn az elmlt hnapban Max Mosley javaslatot tett az j technikai szablyokkal kapcsolatban, melyek a 2008-as vadtl lpnnek letbe, a Vilg Tancs elfogadta azokat, gy mr csak a csapatokon mlik, mit fogadnak el, s mit nem.
Kzhez kaptk a csapatok az j szablyokat |
 |
Miutn az elmlt hnapban Max Mosley javaslatot tett az j technikai szablyokkal kapcsolatban, melyek a 2008-as vadtl lpnnek letbe, a Vilg Tancs elfogadta azokat, gy mr csak a csapatokon mlik, mit fogadnak el, s mit nem.
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg hivatalosan is nyilvnossgra hozta a 2008-as vadtl tervezett radiklis technikai mdostsokat tartalmaz javaslatok sszefoglalst – miutn a FIA Vilg Tancs ldst adta az egysges elemek bevezetsre, s a hipermodern elektronika tiltsra, hogy ezzel is cskkenteni tudjk a csapatok a kltsgeiket.
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) elnke, Max Mosley mg az elmlt hten nyjtotta be az j szablyokat tartalmaz javaslatait, melyet a tancs lse elfogadott, gy most a Formula-1-es csapatok, s frszvnyesek kaptk meg a dokumentumokat. Remlhetleg a visszajelzsek mg ebben a hnapban megrkeznek, hogy augusztus elsejvel megkezddhessenek az elkszletek az j szablyokkal kapcsolatban.
A javaslatok, melyeket a csapatok megkaptak, teljesen azonosak, mint amit Mosley az elmlt hnapban elterjesztett.
A tartalom:
- Egysges elektronika bevezetse a kiprgsgtl kirekesztsvel, kltsgcskkents az elektronikban, s a FIA szabad keze a tesztek korltozsban - Egysges vltm bevezetse, mechanikus sebessgvltssal s kuplunggal - A jelenlegi leszorter 10%-kal val cskkentse, szlesebb autk a mechanikai tapads nvelsre - Egy gumiszllt a sebessg kordban tartsra, s a biztonsg nvelsre, illetve engedlyezs a slick gumikra val visszatrsre - Egysges fkek bevezetse - A box – aut irny telemetria tiltsa - Kls segtsg nlkli rajtok - A tartalk aut tiltsa - 30.000km-es tesztkorltozs a szezonban - Lehetsg a kasztnik megvsrlsra ms csapattl
A hrek szerint lesz mg pr j elterjeszts, melyek a sznszlas felfggeszts tiltsra vonatkoznak majd, illetve kimondjk, hogy a verseny utn teljesen ki kell szrtani az zemanyagtartlyokat – nyilvnvalan a BAR gy miatt.
rdekes mdon az sszes szablyvltoztats szerzi joga a Nemzetkzi Automobil Szvetsgnl van, gy azok a motorgyrtk, akik 2008-tl gy szrit szeretnnek indtani, ezeket, vagy az ezekre alapul elkpzelseket nem hasznlhatjk, mert az jogilag nem megengedett. |
|