Villeneuve nagyra rtkeli Spt, br nem lehet tl sok j emlke a belga plyrl, mivel sosem tudott itt igazn j eredmnyt elrni. Mr nyolcszor llt rajthoz Belgiumban, de az 1996-os 2. helye kivtelvel leginkbb csak 7. s 8. helyeket tudott megszerezni.
"Spa nagyszer plya! Rszem volt nhny kalandban, de sosem voltam itt szerencss" - vallja be a kanadai versenyz.
Villeneuve a modern plyk tbbsgt egy parkolhoz hasonltotta, amikbe minl tbb kanyart prbltak brmifle logika nlkl bezsfolni.
"Ez a plya igen hossz, j ritmusa van, s a vonalvezets kveti a termszeti adottsgokat. A hegyek miatt kell kanyarodni, az aszfaltcsk kialaktst ez hatrozta meg. Olyan, mintha a helyi hzadhoz vezetnl" - beszl Villeneuve a tradicionlis belga helysznrl.
A Sauber versenyzje beismeri, hogy teljes gzzal venni a kanyarokat nem felttlenl jelent jobb kridket, viszont szeret ezen a plyn gy vezetni.
"Az Eau Rouge a modern Forma-1 taln legizgalmasabb kanyarja. Egy kis balos vvel indul, aztn, ahogy emelkedik a plya, jobbra kell fordulni. rzdik a nehzsgi er, az aut pedig rinti a talajt. Ugyanakkor nem ltni a kanyar kijratt, gy egyre jobbra tartunk, majd egy pontnl hirtelen balra fordulunk, s ekkor az aut nagyon knnynek tnik. Mindezt teljes gzzal! Ebben a kanyarban nagyon izgalmas vezetni" - rszletezte a Forma-1-egyik legnevesebb kanyarjval kapcsolatos rzseit Villeneuve.
Vlemnye altmasztja azt az osztatlan sikert, amit az Eau Rouge arat a versenyzk krben.
"Teljes gzzal vezetni azon a rszen igazbl nem teszi gyorsabb a krt, de bszkesggel tlt el. A bszkesg buta, de fontos dolog." |