A versenyzk pnteki nyilatkozatai
2005.08.19. 17:57
Vlemnyek a Trk GP els edzsnapjrl
A versenyzk pnteki nyilatkozatai Vlemnyek a Trk GP els edzsnapjrl
Hogyan vlekednek a versenyzk a sajt s csapatuk teljestmnyrl? Elgedettek vagy csaldottak? Az albbiakban ezt tudhatjuk meg. Versenyzi nyilatkozatok - kommentr nlkl.
Toyota
Ricardo Zonta: (1) "Az Istanbul Park nagyon lvezetes plya, radsul szmomra kivlan sikerlt a nap. Ugyan az ramutat jrsval ellenttes menetirny ringrl van sz, ez a piltk nyakt nem viseli meg tlsgosan, mivel ellenttben Interlagos-szal itt a legnehezebb balkanyarok lejtsek. Br sok srga zszl s nagy forgalom volt a plyn, az edzs vgn talltam egy tiszta krt. A krid jobb a vrtnl, mivel az aszfalt minsge kivl. Termszetesen a tapads is egyre jobb lett a nap folyamn. Br a gumik szemcssedse megfigyelhet volt, sok adatot sikerlt sszegyjtennk az jszakra. Eddig nincs okunk panaszra."
Jarno Trulli: (9) "rdekes a plya, nagymrtkben eltr a megszokottl. Van nhny emelked s lejt, a 8-as kanyar pedig nagy kihvst jelent. Problma nlkl sikerlt letudnunk a kt edzst, gy trhet napon vagyunk tl. Dleltt s a dlutni edzs elejn is volt egy kicsszsom, mivel a gumik nem megfelelen mkdtek. De amint vgrehajtottuk a szksges vltoztatsokat, helyrellt az egyensly, s kvetkezetes hossz etapot sikerlt teljestenem."
Ralf Schumacher: (16) "Az Istanbul Park nehz plya, a vonalvezets szokatlan, rgen lttunk hasonlt a Forma-1-ben. Az aszfalt kifejezetten sima, kevs a hepehupa, s mivel bsges buktr van mindentt, nagyon biztonsgos is. A belltsok tern kompromisszumot kell ktnnk, mivel sok a lass kanyar, az egyenesekben viszont szksg van a j vgsebessgre. A gumivlaszts kulcsfontossg lesz, de az aut eddig jl muzsiklt, Ricardo kridi pedig azt mutatjk, hogy versenykpesek vagyunk itt, s jabb remek eredmnyre szmthatunk."
BAR
Jenson Button: (5) "lveztem a plyval val els igazi tallkozst, szerintem nagyon j a vonalvezetse. Egyes rszek kiss hepehupsak - klnsen a 12-es kanyar fktvja, ami az utols kombincihoz vezet -, de sszessgben izgalmas vezetni rajta. Versenykrlmnyek kztt, amikor a mainl sokkal nagyobb meleg vrhat, mindenkppen rdekes lesz. Az egsz mra tervezett programunkat befejeztk, s a teljestmnynk elg j volt, gyhogy azt hiszem, gretes htvge el nznk."
Takuma Sato: (10) "Ezek j edzsek voltak, izgalmas volt megismerkedni egy ilyen j s nehz plyval. Azt gondolom, nagyon szp munkt vgeztek a plya tervezsnl. A megszokott pnteki programunkat bonyoltottuk le nehzsgek nlkl, szval most az a feladatunk, hogy tnzzk az adatokat, s a Michelin segtsgvel tgondoljuk a tovbbiakat. Ma viszonylag gyorsnak tntnk, ami a holnappal kapcsolatban j eljel, ezrt mr alig vrom a folytatst."
Red Bull
Vitantonio Liuzzi: (6) "A nyolcas fantasztikus gyorskanyar, ahol nagyon j vezetni. A plya ezt kvet rsze olyan hossz, hogy a vgn mr nagyon rzdik a nehzsgi er, ami hat rnk az autban. Versenyzknt ez flelmetes rzs. Nagyszer kanyar! Azt tudjuk, hogy rendben tudunk bemenni a kanyarba, de azt sosem tudhatjuk, hogy olyan jl is tudunk-e kijnni a msik oldalon! Az els edzsen egy bemelegt krben megprblkoztam valami jjal, de tlsgosan rmentem a kerkvetre, s leszaladtam a plyrl. Nem volt gyors kr, s nem okozott sok gondot. "
David Coulthard: (12) "Elg egyenetlen volt az aszfalt, s az aut tl alacsonyra volt belltva az els krkben, de ksbb megnveltk a magassgot, s ezutn jra fordultak a dolgok. Br nhny hnapja, amikor egy bemutat miatt iderepltem, utcai autval mr kimentem a plyra, Forma-1-es autban lve annyira ms itt vezetni, hogy azoknak a krknek ma nem vettem hasznt. Mindig kihvst jelent egy j plya, s ahogy egyre tbb gumi lesz az aszfalton, annl jobbak lesznek a kridk is. J lesz ltni, hogy ezen a htvgn mire lesznk kpesek itt."
Christian Klien: (18) "A msodik edzsen egy kicsit gyorsan mentem be a nyolcas kanyarba. Az aut nekitdtt egy kicsi az aszfaltnak, s ez elg volt ahhoz, hogy kitrjn a htulja, s kicssszak. Nem okozott krosodst a kicsszs, gy folytatni tudtam az edzst. Megvltoztattuk az aut belltsait, hogy javuljon az egyensly. Erre azrt volt szksg, mert a plya llapota folyamatosan vltozott, ahogy ntt a tapads. A msodik edzs vgn elkvettem nhny hibt, gy a kridejeim nem lettek tl jk, de amikor hosszabb idt tltttem kint, az egyensly megfelel volt, a kridk javultak, ez pedig bztatnak tnik holnapra."
Renault
Fernando Alonso: (7) "J, hogy miutn Magyarorszgon sproltunk egy kicsit a motorral, most tbb krt mehettem, mint ltalban, mivel gy jobban ki tudtam ismerni a plyt. Nagyon knyelmesen reztem magam odakinn, s nagyon lveztem a mai edzseket. A plya nagy kihvst jelent, vakon megynk be az egyes s a hrmas kanyarba, a klnlegesen nehz nyolcas kanyarrl nem is beszlve, ami nem hasonlthat egyik plyhoz sem. Az aut j mkdtt ma, az egyensly megfelel volt, de mint mindenki msnak, az j, piszkos felleten neknk is kicsi volt a tapads. Mindent sszevetve a ma elvgzett munknkkal elgedett vagyok."
Giancarlo Fisichella: (8) "Nem tettem meg akkora tvot dleltt, mint szerettem volna, de dlutn sok krt teljestettnk. Az els benyomsaim alapjn nagy kihvst jelent ez a plya. Nehz megtallni s megtanulni az idelis veket a kanyarokban. Igazbl csak az utls hrom kanyaron vltoztatnk, amiket tl lassnak tallok. Ezen a rszen nagyon magabiztosnak kel lenni, ha nagy iramot akarunk diktlni, s ezt csak dlutn tudtam megtenni. De ekkor az aut egyenslya elg stabilnak tnt, s a kridk is rendben voltak, gy azt gondolom, hogy j helyzetben vagyunk."
Williams
Mark Webber: (11) "Ez a pntek elg jl sikerlt szmunkra, minden tervezett feladatot megoldottunk. Elszr is gratullnom kell mindenkinek, aki hozzjrult, hogy megrendezsre kerlhessen ez a verseny. Csodlatos munkt vgeztek a plyval, a vonalvezets fantasztikus, a versenyzk szempontjbl nagyon-nagyon nehz. Rendkvl szrakoztat vezetni rajta. Elvgeztk a gumik sszehasonltst, ezrt most ttanulmnyozhatjuk az adatokat a Michelin segtsgvel. A tbbi csapathoz hasonlan mi is elszr jrunk itt, ezrt alaposan meg kell fontolnunk a dntst, hogy biztosan a j gumit vlasszuk. Ez a nap fleg a gumivlasztsrl szlt, de kisebb rszletekkel is foglalkoztunk, mint a vlt tttelezse, vagy a felfggeszts."
Nick Heidfeld: (19) "Az elrejelzseknek megfelelen ez egy kellemes, nehz plya lett. Csak sokkal egyenetlenebb az aszfaltja, mint gondoltuk, klnsen a gyors rszeken, ami egy j plya esetben kiss szokatlan. A dleltti edzsen gondom volt a kiprgsgtlval, amely nem mkdtt rendesen, a tapadssal s a balansszal sem voltam maradktalanul elgedett. Ez persze egy teljesen j plyn normlis, mert a tanulshoz az is hozztartozik, hogy kidolgozzuk a belltsokat, ami remnyeim szerint holnapra sikerlni fog."
Sauber
Jacques Villeneuve: (14) "Fantasztikus a plya! Remek a ritmusa s lvezetes rajta vezetni. Termszetesen ma mg elg piszkos volt, de mg mindig sokkal jobb a helyzet, mintha knikula lett volna. Az autm egyenslya nagyszer, sszessgben ez a pntek is hasonl volt az eddigiekhez."
Felipe Massa: (17) "Az aut mindkt edzsen kvetkezetes volt, versenykpesebbek vagyunk, mint vrtuk. A kocsi mindkt gumispecifikci esetben jl vezethet, ezrt nagyon vatosnak kell lennnk a vlasztskor. Nem egyrtelm a dnts. gy fogalmaznk, hogy j formban vagyunk. Ami a plyt illeti, lenygz! Sok klnfle kanyar, valdi kihvs. Szeretek itt vezetni."
Jordan
Tiago Monteiro: (20) "Jl sikerlt az els nap. Mindig izgalmas j plykat felfedezni. Mr nagyon vrtam, hogy itt vezethessek. s ahogy szmtottam, nagyon lveztem. A vonalvezets ltalban vve kivl, s van nhny gyors kanyar is. Az aut egyenslya kezdettl fogva j volt, ezrt csak a belltsok finomhangolsra kellett koncentrlnunk. A gumivlaszts nem lesz knny, de biztos vagyok benne, hogy j dntst hozunk majd."
Nicolas Kiesa: (23) "Jl sikerlt a napom. Dleltt mg nehz dolgom volt, mert a vak kanyarok miatt a plyt nehz volt megtanulni, de vgl sikerlt a vrtnl hamarabb elsajttani a vonalvezetst. Hat vagy ht kr utn mr kemnyen odatettem magam. Mindkt edzs jl sikerlt, br szintn szlva az ideredmnyem hagy kvnnivalt maga utn, mivel a nyakam nehezen brta a strapt. Ez a plya az ra jrsval ellenttes, s ez mg az vi 20 ezer kilomtert vezet versenyzk szmra is megterhel. n pedig mindssze 350 kilomtert vezettem, mita Hockenheimban csatlakoztam a Jordanhez, gy szmtottam arra, hogy nehz dolgom lesz. "
Narain Karthikeyan: (24) "Tetszik az isztambuli plya, leszmtva az utols hrom kanyart, amelyeknek nem igazn van ritmusa. Nhny kanyar, pldul a 8-as nagy prbattel el lltja a versenyzket. Az els edzsen mg egy kicsit poros volt az aszfalt, de ksbb sokat javult. Kr, hogy dlutn vlthibm volt, mivel dleltt elg gyors voltam. A plya igen techniks, de lveztem rajta a vezetst."
Minardi
Robert Doornbos: (21) "Nagyszer Trkorszgban s ezen a fantasztikus plyn lenni. Nagyon izgalmas itt vezetni, mivel vannak kanyarok, ahol nagy elnyt lehet szerezni, itt megn az adrenalinszint. A mai nap igazn jl alakult, mivel elszr ngy krt teljestettem, s j kridt sikerlt elrnem. Ksbb sajnos problmk merltek fel a sebessgvlt nyomsa tern, amit sajnlok, mivel ezrt az els edzsen mr nem tudtam tbbet kimenni. A fik fantasztikus munkt vgezve megjavtottk az autt a msodik edzsre, az erfesztskrt ksznettel tartozom nekik. Ezutn kemnyen hajtottam, mivel minl elbb j kridt akartam elrni, arra az esetre, ha esni kezdene az es. Vgl elgedett voltam az ideredmnyemmel, azt hiszem, j munkt vgeztnk holnapra, s remljk, hogy tbb problmval a tovbbiakban mr nem kell szembenznnk."
Christijan Albers: (22) "Azt hiszem, a dleltti edzsnk jl sikerlt. Rgtn kell sebessget rtk el, s ez rmt okozott. A msodik edzs is elg j volt, de ksbb j gumikat szereltnk fl, de a forgalom, s nhny hiba miatt nem tudtam a legtbbet kihozni bellk. Ktsgtelenl tanultunk a mai napbl, s most az adatok birtokban nekillunk megtervezni a szombati stratgikat."
Enrico Toccacelo: (25) "Nagyon boldog vagyok, mert ez volt az els alkalmam a Forma-1-ben, s a tbbi versenyzhz hasonlan most mehettem elszr ki a plyra. Azt hiszem, j unkt vgeztnk ma az autval, s klnsen rlk annak, hogy mris sikerlt j kapcsolatot kialaktanom a csapattal. Magabiztosan tekintek a kvetkez versenyekre, Monzra s Spra, amelyek olyan plyk, amiket jl ismerek, ez majd megknnyti a dolgom. Remlem, mg a monzai verseny eltt eljutok a gyrba, hogy j lst ksztsnk, mivel elg magas vagyok, s ezrt jelenleg mg nem tudok knyelmesen elhelyezkedni az autban. Szeretnm megksznni Paul Stoddartnak a lehetsget, szponzoraimnak pedig a tmogatst. Magabiztosan tekintek a jvbe, s nagyon remlem, hogy a csapat s a kt versenyz hasznra lehetek a kvetkez versenyeken."
http://www.a5.hu
|