|
GF: Az j idmr nem kedvez a Renault-nak
Faludi Zoltn 2005.05.25. 12:59
A htvgn megrendezsre kerl Eurpa Nagydjon megvltozik az eddigi idmr rendszer, s mr csak egy, a szombati nap lebonyoltott egykrs trning hatrozza meg a rajtsorrendet. A Renault istll azonban gy gondolja, ezzel veszteni fognak elnykbl
GF: Az j idmr nem kedvez a Renault-nak |
 |
|
A htvgn megrendezsre kerl Eurpa Nagydjon megvltozik az eddigi idmr rendszer, s mr csak egy, a szombati nap lebonyoltott egykrs trning hatrozza meg a rajtsorrendet. A Renault istll azonban gy gondolja, ezzel veszteni fognak elnykbl
Giancarlo Fisichella gy rzi, hogy az j kvalifikcis rendszer nem fog segteni a Renault istllnak, mely mr a htvgn megrendezsre kerl Eurpa Nagydjon letbe lp.
Az eddigi vasrnapi idmr edzst eltrlik, s a Nrburgringen mr csak egy, a szombati napon megrendezett kvalifikcis trning fogja eldnteni a verseny rajtsorrendjt, melyre mr versenybelltsokkal kell kihajtaniuk a piltknak.
Az v eddigi rszben, egy szombati s egy vasrnapi idmr edzsen dlt el a rajtsorrend, miutn a kt egykrs trningen megszerezett ideredmnyeket sszegeztk.
„A versenykpessg fell megkzeltve a dolgot gy gondolom, hogy egy kicsit htrnyosan rint minket a kvalifikci megvltoztatsa.” – mondta Fisichella. „A rgi rendszer azoknak a csapatoknak kedvezett, akiknek remek autjuk van, hiszen mindkt edzsen bebizonythattk annak erejt – s mivel az R25-s fantasztikus, a szezon elejn segtett neknk a ktnapos idmr.”
„Azonban flrerts ne essk, semmi bajom nincs a vltoztatssal – nagyon hasonl ahhoz, ahogyan a tavalyi vben eljrtunk, gy senkinek nem lehet j a dolog.”
Fisichella csapattrsa, a bajnoksgot vezet Fernando Alonso sem dvzlte a vltoztatst, hiszen a spanyol szerint az a versenyz, aki az elz futamot valamilyen oknl fogva nem fejezte be, az nagyon korn kell, hogy kihajtson a plyra, gy eslye sem lesz a j kridk elrsre, ellenben az eddigi rendszerrel, ahol az els trningen mg lehetett javtani a kifutsi sorrenden.
„Szerintem lesznek j, s rossz oldalai a vltoztatsnak.” – mondta Alonso. „J lesz, hogy mr szombaton tudni fogjuk a rajtsorrendet, ez nyilvnvalan elrelps ez eddigiekhez kpest, azonban azt is jelenti, hogy a kifutsi sorrend teljes mrtkben az elz versenyen nyjtott szereplsnek a fggvnye lesz, gy aki rosszul teljest, annak korn kell kihajtania a plyra, mikor annak llapota mg kornt sem tkletes.”
„Ezzel azt szeretnm mondani, hogy minden egyes versenyen egyenletesen jl kell teljestened, de ppen ez az, amire mi hajtunk.” – folytatta a listavezet. „Azonban nagyjbl azonos marad a rendszer mindenki szmra, gy nem mondhatok semmi rosszat.”
A Renault alakulatnak fmrnke, Pat Symonds is gy dvzlte a vltoztatst, mint egy rzkeny megoldst.
„Vlemnyem szerint az egy idmr edzs sokkal nagyobb odafigyelst, s tbb kompromisszumot ignyel majd mindenkitl.” – mondta Symonds. „Termszetesen a kznsg nem szerette az idsszeads idmr rendszert, mg a mdinak is sokkal jobb lesz a vltoztats, hiszen az jsgok mr vasrnap reggel be tudnak majd szmolni arrl, mire is szmthatunk a dlutni versenyen.”
„A stratgit tekintve, a vltoztats nem fog radiklis jtsokat eredmnyezni. Br a tavalyi vben is hasonl volt az edzs, ez mg nem jelenti azt, hogy visszatrnnk a 2004-ben alkalmazott taktikhoz.” – folytatta.
„Az egykrs abroncsok viselkedse lesz a f tnyez, mikt alakulnak majd a versenystratgik az edzsen, s n szemly szerint nem vrok klnsebb vltozst ezekben, mint amiket az vad eddigi versenyen lthattunk.” |
|