McLaren
Juan-Pablo Montoya: (1) "Ez kitn mka volt. Nagyszert kzdttem Kimivel, nem volt knny magam mgtt tartanom. Klnsen a msodik boxkills utn jtt kzel hozzm, de akkor sem elgg. Fernandt az els kanyarban elztem meg, miutn a Safety Car elhagyta a plyt, aztn a verseny tovbbi rszben is sikerlt megtartanom a vezetst, de ez nem volt egyszer. Csodlatos rzs zsinrban msodszor nyerni Brazliban, klnsen azrt, mert sok kolumbiai szurkol rkezett ide, hogy lthassanak. Annyira rlk a csapat sszes tagja miatt, akik kemnyen dolgoztak, hogy vgre ketts gyzelmet arassunk, amihez mr idn is tbb alkalommal kzel kerltnk. Szerintem mindenkppen megrdemeljk a konstruktri vilgbajnoki cmet, mr alig brom kivrni a kvetkez kt futamot. Gratullok Fernandnak is."
Kimi Rikknen: (2) "Gratullok Fernandnak, de jobban teszi, ha felkszl r, hogy a szezon htralv rszben s jvre n s a csapatom is kemny ellenfelei lesznk. A mai verseny elg kzdelmes volt, mert az autm nehezen vezethetnek bizonyult. Valamivel tbb benzint cipeltem, mint Juan-Pablo, de gy sem sikerlt megelznm t a boxkillsok sorn, mert jl versenyzett. Termszetesen csaldott vagyok, hogy elvesztettem az eslyt a vilgbajnoki gyzelemre, de tulajdonkppen tudtuk, hogy ez meg fog trtnni. Most arra fogok sszpontostani, hogy megszerezzk a konstruktri cmet a csapatnak, ezrt az utols kt futamon is mindent beleadok majd."
Renault
Fernando Alonso: (3) "Mg nem tudtam felfogni, mi trtnik velem, szerintem csak a kvetkez napokban fogom csak teljesen megrteni. Beszltem a spanyol kirllyal, a herceggel, a miniszterelnkkel - lehetetlen most brmit is mondani. Azt hittk, ma felvehetjk a harcot a McLarenekkel, de az els boxkills utn vilgoss vlt, hogy nem tudjuk tartani velk a lpst. Onnantl kezdve csak arra koncentrltam, hogy ellenrzs alatt tartsam a mgttem halad Michael Schumachert, s vigyzzak a gumikra. A mrnkk attl fltek, hogy esni fog, az utols krkben csak erre, na meg a gumikra koncentrltam, radsul furcsa hangok hallatszottak az aut eleje fell. Csak amikor thaladtam a clvonalon, akkor fogtam fel, hogy vilgbajnok vagyok! Ezt a bajnoki cmet a csaldomnak s a kzeli bartaimnak szeretnm felajnlani, akik segtettek a plyafutsom folyamn. Spanyolorszgban nincs kultrja az F1-nek, az idig vezet t minden lpst egyedl kellett megvvnunk, s mindezt egytt rtk el. Ugyan a vilgbajnoksgot n nyertem, valjban mindannyian bajnokok vagyunk, k is megrdemlik a sikert. Most irny az utols kt verseny, amelyeket taln egy kicsit jobban tudok majd lvezni. Az elmlt nhny futamon tbb vatos dntst hoztunk, a szezon vgig azonban annak tudatban harcolhatunk, hogy nincs vesztenivalnk."
Giancarlo Fisichella: (5) "A verseny elejn pocsk volt a hts tapadsom, gy mind a gyors, mind a lass kanyarokban tlkormnyzottsggal kszkdtem, s csak arra figyeltem, hogy plyn tartsam az autt. szintn szlva egy kiss csaldott vagyok az tdik hely miatt, mert ma meg kellett volna vernnk a Ferrarit, a legfontosabb azonban az, hogy Fernando vilgbajnok lett. Nagyon rlk a sikernek, mivel hibk nlkli, remek szezonon van tl, s minden jt kvnok neki. De van egy msik korona is, amit meg kell nyernnk, gy folytatnunk kell a harcot a McLarenekkel, hogy visszavegyk tlk a vezetst. Azt hittk, kzelebb kerlnk hozzjuk a htvgn, a versenytempjuk ezrt meglepetsknt rt. Nem adjuk fel, a szezon utols krig harcolni fogunk."
Ferrari
Michael Schumacher: (4) "Elszr is szeretnk gratullni Fernandnak a vilgbajnoki gyzelemhez. Nagyszer munkt vgeztek, s nekem szemlyesen jlesik ilyen boldognak ltni azokat, akik kzl sokakkal egytt dolgoztam a Benettonnl. Alig vrom, hogy jvre jra harcba szllhassak velk. Ma trhet versenyem volt, mindenkppen jobban sikerlt, mint az elz nhny. A konstruktri bajnoksg fontos szmunkra, s ebbl a szempontbl j ez az eredmny. A ma dlutni pozitv tendencia taln az utols kt versenyen is folytatdni fog."
Rubens Barrichello: (6) "Szmomra jl sikerlt a verseny, de gyakran feltartottak az elttem haladk, egy pillanatig sem tudtam teljes erbedobssal vezetni. Kr rte. Jenson (Buttonnal) klnsen izgalmas harcot vvtam, ami kicsit kockzatos volt, mert a bels v mg nem szradt fel teljesen. Azon igyekeztem, hogy ne neheztsem meg a sajt dolgomat. Ha a tegnapi idmrn nincsenek nehzsgeim, sokkal jobb versenyem lehetett volna, mert az aut ma valahogy visszatrt a norml zemmdba. Az egyetlen problmval hsz krrel a leints eltt talltam szembe magam, amikor a kormnyszerv elkezdett balra hzni. Nem juthattam elrbb a hatodik helynl. Gratullok Fernandnak, mert megrdemli a vilgbajnoki cmet."
BAR
Jenson Button: (7) "Nehz napunk volt. Lassak voltunk, s mr a rajttl kezdve szemcssedtek a hts gumijaink. Mivel a kemny abroncsokat hasznltuk, nem szmtottunk a szemcssedsre, st, lnyegben ezrt vlasztottuk ezt a fajta gumit. Leginkbb a plya utols szektorban szenvedtem, a gyors kanyarban s a clegyenesben mindig nagyon tlkormnyzott volt az aut. Teht nem volt valami fnyes a napunk, de legalbb begyjtttnk nhny pontot, s tisztessges pozcit rtnk el a suzukai idmrre. Szeretnk gratullni Fernando Alonsnak, az j vilgbajnoknak. Kivl munkt vgzett a szezon sorn."
Takuma Sato: (10) "A verseny nedves krlmnyek kztt kezddtt, s mivel sok benzint cipeltem magammal, nehz volt az autm. Radsul kis leszort ers belltsokat alkalmaztam, ami klnsen megneheztette a gumik bemelegtst az els nhny krben. Az alacsony tapads miatt nagyon nehz volt vezetni az autt, sokat csszkltam. Ahogy a plya szradt fel, s knnyebb lett az autm, sikerlt nvelnem a tempt, s snen voltunk a stratgit illeten. Utna viszont mszaki problma volt a hts felfggesztssel, az aut sokat rzkdott, s elvesztette stabilitst. rlk, hogy azrt sikerlt egy darabban hazahoznom az autt. Mostantl a hazai versenyemre, Suzukra kszlk."
Toyota
Ralf Schumacher: (8) "Nehz versenynk volt ma. A tegnapi gumiproblmnk miatt nvelnnk kellett a szrnyllst, hogy a versenyen visszanyerjnk valamit a gumik teljestmnybl. Az autt ennek ellenre az egsz versenyen nagyon nehz volt vezetni, klnsen a korai krkben. Fltvnl javulni kezdett a helyzet, s a verseny vgig kemnyebben odalphettem. Tudtam, hogy Kliennek hamarabb kell killnia, mint nekem, gy nem volt ms dolgom, mint hogy kzel maradjak hozz. Utna szerencsm is volt, mert az extra kreim egyikben el kellett engednem Rikknent, de ezzel nem vesztettem sok idt. Mindezek utn az egy pont is jobb a semminl."
Jarno Trulli: (13) "Ezen a htvgn minden rosszul slt el szmomra. Elszr ki kellett cserlni a motoromat tegnap, ami tz helyes bntetst jelentett a rajtrcson. Utna ki kellett kerlnm a rajtkarambolt, ahol majdnem eltallt az egyik megprdl aut. Az egsz versenyen mindssze nhny olyan kr volt, amikor nem voltam forgalomban, s j kridket autzhattam. A fennmarad idben ugyan gyorsak voltunk, de nem annyira, hogy elzni is tudjunk az egyetlen knlkoz helyen, a clegyenesben. El kell felejtennk ezt a htvgt, remlhetleg kt ht mlva, Suzukban tbbre lesznk kpesek."
Red Bull
Christian Klien: (9) "Ahogy arra szmtottunk is, a hossz etapokon nem voltunk elg gyorsak. Kszkdtem a hts tapads hinyval, klnsen akkor, amikor sok benzin volt az autban. Alacsonyabb zemanyagszinttel knnyebb volt vezetni, de ma egyszeren nem volt elg j tempnk. Trheten rajtoltam, s sikerlt javtanom egy helyet, de a msodik kanyarban Michael (Schumacher) leszortott. Emiatt r kellett mennem a rzkre, s vesztettem nhny helyet."
David Coulthard: (-) "Jl rajtoltam, s az autm els kerekeivel befrkztem (Mark) Webber s (Antonio) Pizzonia kt Williamse kz. Kzrefogott a kt aut, s gy gondoltam, minden a fktvon fog eldlni, csakhogy sohasem jutottunk el odig. Antonio jobbrl balra mozdult, hogy elnysebb pozcit harcoljon ki magnak, de mivel Mark a msik oldalamon haladt, nem volt hova mennem. Mindhrom aut sszetkztt, Antonio az orrom eltt prdlt meg, s azt hiszem, Markot is eltallta. A jobb els kerekem letrt, s ezzel vge is volt, kiestem a versenybl. Meglepdnk, ha Antonio nem vett volna szre, mert nem fktvon frkztem be mell, hanem a rajt utni kigyorstsnl, s egy ilyen helyzetben mindenkinek tartania kellene a helyt. Ha az autk sszeprseldnek, n nem vlhatok lthatatlann! Ez mlt befejezse volt egy egybknt is vacak htvgnek."
Sauber
Felipe Massa: (11) "Nem rajtoltam tl jl, mert az n oldalamon a plya kiss nedves volt. Ksbb beragadtam Ralf mg, majd egy id utn teljesen felborult a kocsi egyenslya. Az aut olyan tlkormnyzott volt, s olyan rossz volt tapads, hogy azt hittem, lttek a hts gumiknak. Ksbb radsul Sato s Trulli mg is beragadtam. Az utols 15 krre megjavult a balansz, de mr tl ks volt. Nehz versenynk volt ma."
Jacques Villeneuve: (12) "Az autm nagyon gyors volt ma dlutn, csak pp nem az egyenesekben. Ezrt tltttem olyan sok idt Doornbos mgtt az els krkben. Egyszeren nem tudtam rtapadni. Menet kzben egy killsrl kettre vltoztattuk a stratgit, de ez nem a mi napunk volt."
Minardi
Christijan Albers: (14) "Azt hiszem, elfogadhat eredmnyt rtnk el ma dlutn, mivel sikerlt a Jordanek eltt vgeznnk - igaz, Tiago autja mintha motorhiba ldozatv vlt volna. Ami biztos, hogy remek versenystratgink volt, mivel sok benzinnel rajtoltunk. Ez tette lehetv, hogy tovbb maradhassak a plyn a tankolsom eltt, mint Karthikeyan, s megelzhessem t. risi ksznet a csapatnak a htvgn tett erfesztseikrt, szerintem nyilvnval, hogy folytatjuk a fejldst. Fernando Alonsnak is szeretnk gratullni a vilgbajnoki cmhez - j rzs arra gondolni, hogy egy Minardiban debtl versenyz kpes egy ilyen eredmny elrsre."
Robert Doornbos: (-) "Nem fejeztem be a versenyt, ami sajnlatos. Ez egy technikai sportg, ezrt a piltknak tl kell tennik magukat az effle csaldsokon. Ugyanakkor frusztrl a dolog, mert remek stratgink volt. Az els etapban vesztettem nhny msodpercet a csapattrsamhoz kpest, a Jordannel azonban tartottuk a lpst. Jl sikerlt az els tankolsom, aminek ksznheten visszakerltem a Jordan-szendvicsbe. J kridkkel ldztem Naraint s Christijant, amikor az aut elkezdett veszteni teljestmnybl, s meglttam a fstt. Nem volt ms vlasztsunk, fel kellett adnunk a versenyt. Most az utols kt futamra, Suzukra s Sanghajra s persze a 2006-os szezonra kszlnk."
Jordan
Narain Karthikeyan: (15) "Trheten rajtoltam, j ideig Satval s Trullival is tartottam a lpst. Az els boxkillsom utn el kellett engednem az lmeznyt, ezrt kt egymst kvet krn keresztl kt-hrom msodpercet vesztettem. Ez sok pozciba kerlt. Ezutn Alberst ldztem, de egyszer kocksra fkeztem a gumijaimat az els kanyarban, ezrt be kellett iktatnom egy extra killst, ami jabb idvesztesget okozott. Az aut a tovbbiakban kivlan ment, de mr ks volt. Ennek ellenre rlk, hogy jabb versenyt fejeztem be."
Tiago Monteiro: (-) "Egyszer meg kellett szakadni a clba rsi sorozatomnak. Mszaki problmm volt, de ilyen a versenyzs. Korbban is elfordult mr hasonl, s a jvben is el fog, de akkor is frusztrl a dolog. Egszen addig azonban fantasztikusan alakult a htvge. Villeneuve bntetsnek ksznheten a 11. helyrl rajtoltam, s a versenyen is jl tartottam magam, a mszaki problmkat azonban nem befolysolhatom. Semmit sem tehet az ember ellenk. Mr most a kvetkez kt futamra koncentrlunk."
Williams
Mark Webber: (-) "Trheten kaptam el a rajtot, de nhny pillanattal ksbb David Coulthard bejtt kzp s Antonio kz, s csak az utols pillanatban lttam meg t. Nagyon kilezett helyzet volt, pp azon voltam, hogy kikerljem az els kanyar vizes rszeit. Sajnos amikor David kibjt a pozcijbl, eltallta Antonio autjnak htuljt, aki emiatt nekem tkztt. Lttam, hogy megsrlt a kasztnim, de nem tudtam, milyen slyosan, ezrt visszagurultam a boxba, s kiszlltam a kocsibl, hogy a szerelk megjavthassk. Fontos volt, hogy vissza tudjak trni a versenybe, egyrszt, hogy jobb pozcibl vghassak neki a japn kvalifikcinak, msrszt, hogy tanulmnyozhassuk az autt a pocsk idmr utn."
Antonio Pizzonia: (-) "Termszetesen nagyon csaldott vagyok, hogy az els kanyarban befejezdtt a hazai nagydjam. Egyenes vonalban haladtam, padlgzzal, mg nem kezdtem el fkezni, amikor hirtelen tst reztem az aut htulja fell. Megnztem a baleset visszajtszst, s lttam, hogy Coulthard az. Nagyon meglepett, hogy volt az, mert nem kevs futam van a hta mgtt, s nem az a fajta versenyz, akitl hasonl hibkat vrna az ember." |