A versenyzk pnteki nyilatkozatai
2005.07.18. 14:41
Vlemnyek a Brit GP els edzsnapjrl
A versenyzk pnteki nyilatkozatai Vlemnyek a Brit GP els edzsnapjrl
Hogyan vlekednek a versenyzk a sajt s csapatuk teljestmnyrl? Elgedettek vagy csaldottak? Az albbiakban ezt tudhatjuk meg. Versenyzi nyilatkozatok - kommentr nlkl.
McLaren
Pedro de la Rosa: (1) "sszessgben nagyon elgedett vagyok a teljestmnynkkel. Az autnk Silverstone-ban remekl mkdik. A kt hossz etap a msodik edzsen - az egyik 17, a msik 16 krs - rengeteg hasznos informcival szolglt, ami megfelel alapot fog adni a csapattrsaimnak a htvge tovbbi rszre. A Michelin gumik jl mkdtek, de az aut balanszt nagy sebessgnl mg javtanunk kell. A kt edzs kztt vltoztattunk a belltsokon, ami elnynkre vlt."
Juan-Pablo Montoya: (3) "A mai edzsek eredmnye rmteli volt. Jelentsen elrelptnk a Michelin gumikkal. Az els szektorban, klnsen a Beckettsnl alulkormnyzottsggal kszkdtem, de ettl eltekintve elgedett vagyok az autval. Szerintem ezen a htvgn is ersek lesznk, de extra erfesztseket fogok tenni annak rdekben, hogy az edzsen j legyen a balansz, mivel korn kell kimennem a plyra."
Kimi Rikknen: (4) "Ez az edzsnap esemnytelen volt, ami mindig j hr. Szilrd alaprl indultunk a legutbbi silverstone-i tesztnk jvoltbl, de mg dolgoznunk kell, ha azt szeretnnk, hogy minden tkletes legyen. Elg ers volt a szl, ami alulkormnyzottsgot okozott, ezt megprbltuk a belltsokkal ellenslyozni. Egyelre nem vagyok szz szzalkosan elgedett az autval, de a kridk trhetnek tnnek, gy holnap remlhetleg harcba szllhatunk a pole pozcirt."
Toyota
Ricardo Zonta: (2) "J volt a Francia Nagydjtl val tvolmarads utn visszalni az autba, radsul a mai nap kitnen sikerlt a szmunkra. Ez a plya nagyon megterhel a piltk szmra a gyors kanyarok miatt, ugyanakkor nagyon lvezetes is itt vezetni. Ahogy az a nagydjak els napjn lenni szokott, a plya kezdetben igen csszs volt. Az aut azonban mind dleltt, mind a dlutni hossz etapok sorn jnak tnt. Megtalltuk azokat a gumikat, amelyek egyszerre gyorsak s megbzhatak hossz tvon. A plya ugyan sokat vltozhat az idjrstl fggen, eddig azonban minden remekl megy."
Ralf Schumacher: (5) "Problmk nlkl teljestettk az edzsprogramunkat, teht j napunk volt. n a szoksos munkmat vgeztem a gumikkal, valamint a holnapi s vasrnapi belltsokkal. Nhny hete remekl sikerlt az itteni tesztnk, ezrt alig vrom a htvge tovbbi rszt. Magny-Cours-ban rtkelhet eredmnyt rtnk el, a clunk gy ismt egy j pontszerz hely."
Jarno Trulli: (6) "Normlis pnteki edzsnap volt. Nem voltak problmim az autval, gond nlkl befejeztem a gumikkal s a belltsokkal kapcsolatos programomat. Nehz verseny lesz, de mi mindent beleadunk, hogy jabb j eredmnyt rjnk el. sszessgben a magny-cours-ihoz hasonl htvgre szmtok. Ez azt jelenti, hogy egy j pontszerz hely remek eredmnynek szmtana."
Renault
Fernando Alonso: (7) "Nem volt ez rossz nap a szmomra. Az egyenslyon mg van mit javtani, de rlk, mivel nem volt semmi problmnk, sikeresen befejeztk a programot s a Michelin gumik is nagyon kvetkezetesek voltak. Az idjrs elg hideg volt, ezrt elg nehz volt felmelegteni a gumikat, a szl pedig elbizonytalantott a gyors kanyarokban. Sok munka vr rnk, de elgedett vagyok a htvge kezdetvel."
Giancarlo Fisichella: (13) "Nem valami jl slt el nekem ez az edzsnap. A tapads mrtke s az aut egyenslya teljesen ms volt, mint amit nhny hete a tesztelsen tapasztaltunk, s emiatt a gyors kanyarokban alulkormnyzottsgtl szenvedtem. Radsul az edzst nem tudtam idejben elkezdeni, s elmaradtam a kitztt tvtl. Ugyanakkor megtalltuk a helyes irnyt a gumivlasztshoz, s ma az volt a legfontosabb, pntekenknt mindig ez a lnyeg. Ma este s holnap kemnyen fogunk dolgozni, hogy beptoljuk a ma elvesztegetett idt."
Red Bull
Vitantonio Liuzzi: (8) "Az els edzsen hosszabb etapokat teljestettnk a gumik tesztelse vgett, illetve azrt, hogy megismerjem a plyt. Mg soha nem vezettem itt F1-es autt, ezrt arra koncentrltam, hogy rrezzek a ritmusra. Az autnk versenykpesebbnek tnik, mint az elz futamokon. A msodik edzsen egy rmensebb belltssal prblkoztunk, ami a jelek szerint jobban bevlt, s kemnyebben tudtam taposni a gzt. Silverstone a bajnoksg legnehezebb plyi kz tartozik, tkletesen kell ismerni, mieltt igazn gyorsan mehet rajta az ember. Szerintem a msodik edzs vge fel mg jobb krt is futhattunk volna, de elkvettem nhny hibt."
David Coulthard: (9) "Ez egy szoksos pntek volt. trgtuk magunkat a programon, megprbltunk a vgre jrni, hogy hol is tartunk a belltsokkal s a gumikkal. A pnteki viszonyokhoz kpest nem vagyunk tlsgosan lemaradva, de nem tudhatjuk, a tbbiek mennyi benzinnel mentek."
Christian Klien: (14) "Az els edzsen csak nhny krt tettem meg, hogy leellenrizzk a balanszot. Rendben volt, br slyos alulkormnyzottsggal kszkdtem, ezrt dlutn ms belltsokat prbltunk ki. Ettl javult a helyzet, de a gyors kanyarokban nem sznt meg az alulkormnyzottsg. Volt egy rzs pillanatom, amikor a msodik edzsen megprdltem a hatos szm kanyarban, mivel azonban az autm nem srlt meg, folytatni tudtam a krzst, s befejeztem a menetet. gy tnik, itt tkpesebbek vagyunk."
Ferrari
Michael Schumacher: (10) "Ma rengeteg krt teljestettnk, s nagyjbl be is fejeztk a tervezett programunkat, ezrt most t kell tanulmnyoznunk az adatokat a gumivlasztshoz. Azt kell mondanom, a hossz etapokon nem tntnk olyan rossznak, br ez pnteken mg Magny-Cours-ban is gy volt. Ki kell vrnunk, hogy mi trtnik ezutn, nem szeretnk jsolni a htvge tovbbi rszre."
Rubens Barrichello: (15) "gy dntttnk, hogy csak dleltt hasznlunk j gumikat, ez r a magyarzat, hogy dlutn nem tntek olyan jnak a kridejeink. Pedig a balansszal elgedett vagyok, br mg fejldhetnk, mert alulkormnyzottsggal bajldtam. Ettl eltekintve szerintem valamivel tkpesebben lesznk, mint a mlt htvgn, Magny-Cours-ban."
BAR
Jenson Button: (11) "Ez trhet els nap volt, s rlk, hogy minden a terv szerint ment. A belltsokkal kapcsolatos sszes munkt s a gumik sszehasonltst is elvgeztk, teht elg sok adatunk van hozz, hogy felmrjk a helyzetnket. Termszetesen mg van hova fejldnnk, s a gyorsasgunkon javtanunk kell, de az autnk elg jnak tnik, ezrt alig vrom, hogy folytatdjon a htvge. Mr eddig is sok nz ltogatott ki a plyra, remlem, az idmrn s a versenyen tele lesznek a leltk. Ez biztos szp htvge lesz a kznsg szmra!"
Takuma Sato: (19) "Ez a mai nehz kezdet volt a htvghez. Kszkdtem a rossz tapads miatt - klnsen az aut eleje nem tapadt. szintn szlva szrnyen meglepett, hogy ennyire csszott, ez egsz nap gondot okozott. Vgl pedig az elektromos rendszer hibsodott meg, s mivel a boxban kellett vesztegelnem, a gumikat nem tudtam tesztelni. Ki kell dertennk, mi okozta a balansszal kapcsolatos problmt, remlem, holnap jobb napunk lesz."
Williams
Mark Webber: (12) "Elg kemny napunk volt, egy intenzv program keretben prbltuk megtallni a plyhoz ill egyenslyt, amihez a mlt hten Magny-Cours-ban begyjttt adatokat is segtsgl hvtuk. Kitztnk magunk el egy megvalsthat clt, amit a fejlds tern el szeretnnk rni. Sorra pipljuk ki a tennivalinkat, s vizsgljuk, hogy tudnnk javtani a teljestmnynkn. Jelenleg messze elmaradunk attl a szinttl, ahol lenni szeretnnk, de biztos vagyok benne, hogy az jszaka sorn helyes dntseket hozunk."
Nick Heidfeld: (18) "Amint a kridk is mutatjk, a dleltti edzs nagyon nehz volt. Nagyon gyatra volt a tapads, s idbe telt, amg a gumik felmelegedtek. A msodik edzs eltt s kzben vgrehajtottunk nhny vltoztatst, ami lthatan jt tett az autnak. Rengeteg dolgot kiprbltunk a nap folyamn, gy az jjel sok adatbl kszlhetnk a holnapi napra."
Sauber
Felipe Massa: (16) "Ahogy az utbbi idben megszokott vlt, amikor j gumikon mentem ki a plyra, mindig forgalomba kerltem. Enlkl biztosan 1:21 aljra tudtam volna szortani a kridt. Az autnk a hossz etapokon nagyon jl megy, elgedett vagyok vele, ezrt valjban kedvezbb helyzetben vagyunk, mint tnik."
Jacques Villeneuve: (17) "Amikor megprdltem a 6-os szm kanyarban, ppen kijttem a boxutcbl hideg gumikon, nagyon lassan vezettem, s csak le akartam ellenrizni, hogy mi van mgttem. Mindig olyan rzs volt kihajtani a plyra, mintha esben mennnk szraz gumikon, mivel tl hideg volt hozz, hogy az abroncsokat rendesen fel lehessen melegteni. Az sszes kanyarban alulkormnyzottsggal kszkdtem, kivve a Copse-t, ahol a tlkormnyzottsg volt a problma. Aztn nekimentem valaminek, amitl elgrblt az els felfggeszts, s megsrlt az aerodinamika is, ezt nem is sikerlt teljesen kijavtanunk. Holnapra kapunk nhny j alkatrszt, s biztosan tkpesebbek lesznk."
Jordan
Robert Doornbos: (20) "Jl reztem magam, mindig nagyszer dolog ezen a gyors plyn vezetni, klnsen az els szakaszon. A nap elg jl sikerlt, br a msodik edzs elejn volt egy-kt technikai problmm az j EJ15-vel, s emiatt idt is vesztettem. Mivel pntekenknt csak kt ra ll rendelkezsemre, ez klnsen rzkenyen rintett. De vgl megtalltuk az egyenslyt, odalptem, s futottam egy tiszta krt."
Tiago Monteiro: (22) "Elg nehzre sikerlt szmomra ez a pntek. Volt egy kis problma a motorral az els edzsen, s ki is kellett cserlni. gy az utols helyrl fogok rajtolni vasrnap, s termszeresen a stratgit is ehhez kell igaztanunk. Az autn sokat javtottunk reggel ta, s a plya is egyre tisztbb lett. Azt hiszem, talltunk egy j belltst, s nem sokkal vagyunk elmaradva az elttnk lv csapatoktl. Ez nagy elrelps a legutbbi silverstone-i tesztnkhz kpest."
Narain Karthikeyan: (23) "Hasznos napon vagyok tl, klnfle Bridgestone abroncsokat hasonltottam ssze. Most ki fogjuk elemezni a kt edzs sorn sszegyjttt adatokat, s megprblunk j dntst hozni holnapra. Kezdetben nagyon rossz volt a plya tapadsa, de ksbb sokat javult. Ezt leszmtva elgedett vagyok az aut egyenslyval, gy most mr nyugodtan koncentrlhatunk a versenybelltsokra."
Minardi
Christijan Albers: (21) "Azt hiszem, rtkelhet napon vagyunk tl, mg ha az aut egyenslya nem is tkletes. Ugyanakkor kpesek vagyunk a fejldsre, mivel a kasztniban mg mindig sok a kihasznlatlan potencil. Kicsit rvidek voltak a vlttttelek, taln azrt, mert reggel ta megvltozott a szlirny, de biztos vagyok benne, hogy holnapig megoldjuk ezt a problmt, s sikerl elrbb lpnnk."
Patrick Friesacher: (24) "Egy vlthiba miatt sok idt elvesztegettnk a dleltt, dlutnra azonban sikerlt megoldani a problmt. Az aut irnythatsga nem rossz, mg gy sem, hogy nem reztem annyira a kocsit, mint szerettem volna. Holnap tovbb dolgozunk majd a helyes egyensly megtallsn."
http://www.a5.hu
|