|
A piltk verseny utni nyilatkozatai
2005.05.29. 22:04
Renault
Fernando Alonso: (1) "A verseny elejn egy kicsit fltem, amikor Ralf nekem jtt. Azt hittem, megsrlt az aut, s ki kell llnom. Nhny kanyar utn azonban kiderlt, hogy minden rendben van, ezutn mr csak arra kellett figyelnem, hogy kemnyen vezessek, vgrehajtsam a stratgit, s j helyen fejezzem be a versenyt. Az aut kivl volt ma, knny volt vezetni, s a taktiknk is tkletesnek bizonyult. Az utols tankolsom eltt rmmel egyeztem ki a msodik hellyel, de aztn szltak, hogy Rikknennek gondjai tmadtak, s kapcsoljak r. Ekkor volt a plyaelhagysom is, 100 szzalkot akartam kihozni magambl, s hibztam. De mg gy is folyamatosan zrkztam fel Kimire, s aztn meglttam, hogy az els kanyarban sszetri az autjt. Leginkbb arra kellett ekkor vigyznom, hogy a roncsok ne okozzanak krt az autmban, utna mr nyugodtan krbementem a kocks zszlig. A gyzelem legfontosabb hozadka, hogy bebizonytotta: ers csapat vagyunk. Monaco utn igencsak lezuhant a csapatmorl, de most megmutattuk, hogy kpesek vagyunk a visszavgsra. A mai teljestmnynk jelzi, hogy mg mindig lcsapat vagyunk, s hogy mindkt autnk gyors. Fisi nagyszer munkval lett hatodik, s legkzelebb mg gyorsabb lesz, ebben biztos vagyok. Ma bebizonytottuk: komolyan gondoljuk bajnoki ambciinkat."
Giancarlo Fisichella: (6) "Nagyon csaldott vagyok a rajtrcson trtntek miatt - mg mindig nem tudom, mirt fulladt le az aut, amikor egyes fokozatba kapcsoltam. Emiatt a boxutcbl kellett indulnom, onnan pedig nem volt knny elretrni. Az aut egyenslya remek volt, a verseny nagy rszt azonban gy is Button mg beragadva tltttem, miutn az els killsnl kevs benzint tankoltak autjba, hogy elttem tartsk. Emiatt kulcsfontossgak voltak a msodik killsomat megelz, s az azt kvet krk. A csapat kivl munkt vgzett a tankolsok alkalmval s a stratgia kidolgozsval, sokat segtettek abban, hogy sikerlt elrbb lpnem, tudomsom szerint t autt is megelztem az utols killssal. A startpozcimat is figyelembe vve azt hiszem, ez volt a legtbb, amit ma megtehettem. Magabiztosan kszlk Kanadra, de elklne egy kicsivel tbb szerencse."
Williams
Nick Heidfeld: (2) "A tegnapi pole pozci utn nagyszer eredmny a msodik hely. Nem hiszem, hogy kpes lettem volna gyzni, de a dobog vgig elrhet volt. Tudtuk, hogy Kimi jobban fog rajtolni, rgtn a startnl az lre trt, de mg gy is volt egy halvny lehetsgem, hogy az els kanyarban megelzzem, vgl azonban megvdte pozcijt. Az els etapon a lehet legkemnyebben hajtottam, hogy leszaktsam magamrl a mgttem haladkat, s a hrom killsos stratgim is bejtt, hiszen a verseny vge fel a harmadik helyen autztam. Az aut j volt, n pedig nem hibztam. Az utols krkben Barrichello egyre kzelebb kerlt hozzm, de annak ellenre sikerlt magam mgtt tartanom, hogy a vgre elgg elkoptak a hts gumijaim. Aztn trtnt Kimi balesete, gy tisztn a szerencsnek ksznhet, hogy vgl msodik lettem. Ksznet a Williamsnek, a BMW-nek s a Michelinnek - egyrtelm, hogy kezdjk visszanyerni a formnkat."
Mark Webber: (-) "Elkesert volt a mai nap. Sem Nick, sem n nem rajtoltunk jl, ezrt nehz helyzetbe kerltnk az els kanyarban. Aztn Trulli s Alonso be akart bjni a bels ven, n pedig ksbb fkeztem, hogy megvdjem a pozcimat. A stratgink miatt Jarno visszaverse klnsen fontos volt. De sajnos nem tudtam idben megllni, s eltalltam Juan-Pablo oldalt. Nagy kr rte, mert sokra lettnk volna ma kpesek."
Ferrari
Rubens Barrichello: (3) "Mozgalmas htvge volt! A hetedik helyrl rajtolni s harmadikknt vgezni, azt hiszem, nem rossz eredmny. A startnl sikerlt Alonso mell kerlnm, de mivel ezutn kt aut keresztbe ment elttem, balra kellett fordulnom, mieltt elkanyarodhattam volna jobbra. Sok idt vesztettem ekkor, de ksbb rkapcsoltam, s sikerlt kihozni a maximumot a hrom killsos stratgimbl. Kivlak voltak a versenybelltsaim. Jelenleg az egsz csapat remek munkt vgez, csakgy, mint otthon, a gyrban. Az aut megbzhat, a motor ers, a gumik nagyszerek. gy rzem, kezdnk visszatrni oda, ahol a helynk valjban van, s rvidesen versenyeket fogunk nyerni."
Michael Schumacher: (5) "A rajt eltt elrhetnek tartottam volna az tdik helyet, habr azt hittem, knnyebb lesz. A versenytempm ma elmaradt a megszokottl. Tudjuk, mik a teendink: az aut minden terletn folytatni kell a fejlesztst. A kicsszsom azrt trtnt, mert hirtelen a megszokottnl alulkormnyzottabb vlt az autm, s ha egyszer lecsszol a tiszta vonalrl, kptelensg a plyn maradni. De gy vlem, mg e nlkl a hiba nlkl sem tudtam volna utolrni Coulthardot. Legalbb Rubens eredmnye jelzi, hogy j irnyba haladunk. Sajnlom Kimit, keser rzs, amikor a clhoz ennyire kzel trtnik ilyesmi."
RedBull
David Coulthard: (4) "A verseny elejn nagyon elgedett voltam. Korbban mondtam a csapatnak, hogy az els kanyarban a bels oldalon fogok maradni, mert emlkszem az elz vek baleseteire. Az els szektorban nagyon jk s versenykpesek voltunk. Csaldott vagyok, mert elkvettem egy hibt, amikor a boxbl kijvet tl korn nyomtam meg a limitert, mert a Minardi el akartam kijnni. Ez a dobogba kerlt. Ennek ellenre elgedett vagyok azzal, amit ma letettem az asztalra, s rlk a negyedik helynek."
Vitantonio Liuzzi: (9) "A verseny elejn egy kicsit alulkormnyzott volt az autm, gy nem tudtam olyan kemnyen nyomni a gzt, ahogy szerettem volna. Pran megelztek, nem nagyon sikerlt tartanom a tempjukat, ami miatt csaldott vagyok. Szerettem volna pontokat szerezni itt, de vglis a csapatnak j napja volt, s ennek rlk."
McLaren
Juan-Pablo Montoya: (7) "Csaldott vagyok a verseny kimenetele miatt, amely sok nehzsget tartogatott a szmomra. Jl rajtoltam, harmadikknt rkeztem az els kanyarba, amikor Mark Webber kittt. A 13. helyre cssztam vissza, s vgig kellett rgnom magam az egsz meznyn. Kr, hogy nem sikerlt jobb helyen vgeznem, mivel az egsz htvgn jl ment az autm. Elre kell tekintennk, mindent megteszek, hogy j eredmnnyel tvozzak a Kanadai Nagydjrl."
Kimi Rikknen: (11) "Roppant csaldott vagyok, amirt a legutols krben, az lrl kellett feladnom azt a versenyt, amit vgig dominltam. Az autm kiegyenslyozott volt mindaddig, amg egy kocksra fkezett gumi nem okozott flelmetes vibrcit, ami vgl tnkretette a felfggesztsemet. Tz rtkes bajnoki ponttal lettnk szegnyebbek, de mindent megtesznk, hogy megnyerjnk nhnyat a htralv futamokbl, hiszen a csomagunk rendkvl versenykpes. Nemcsak szmomra szomor az eredmny, hanem a kemnyen dolgoz csapatom szmra is."
Toyota
Jarno Trulli: (8) "Egy ilyen dlutn azt kell mondanom, hogy ez az egy pont is tbb mint a semmi, de elrbb is vgezhettem volna. Sajnos volt nmi problmnk a motor beindtsval a rajtrcson, s az a pr msodperc egy thajtsos bntetsbe kerlt, ami tnkre tette az eslyeimet. Korbban jttem ki a boxba, mint azt terveztk, mert nagy forgalomba kerltem, s ezutn gyakorlatilag nem rdemes beszlni a versenyemrl, mert itt majdnem lehetetlen elzni. Ennek ellenre csak nyomtam a gzt, s csak nyomtam, nyomtam, ami a legvgn Rikknen kiesse miatt kifizetdtt. Igazn kr, mert az idmrn j eredmnyt rtnk el, s eleinte gy tnt, dobogn is vgezhetek, st, akr nyerhetek is. Brmi trtnt is, vgl nyolcadik lettem."
Ralf Schumacher: (-) "Nehz nap volt ez szmomra. Egsz jl sikerlt a rajtom, de az els kanyarban tl kzel voltam Alonshoz, amikor egyszercsak hirtelen majdnem teljesen megllt. Mivel tl kzel voltam hozz, egyltaln nem lttam, mi trtnik ell, s belekeveredtem a balesetbe. Kr rte, de semmit sem tehettem. A trtntek azt jelentettk, hogy ki kellett jnnm a boxba, hogy kicserljk az orromat, emiatt majdnem egy perccel htrbb estem. Ettl kezdve nem volt egyszer a dlutn tovbbi rsze: nyomtam a gzt, ahogy csak tudtam, hogy pr hellyel elrbb kerljek. Aztn amikor kzel kerltem Sathoz, elveszett a tapads az aut elejrl, nagyon alulkormnyzott vlt, n pedig rmentem a rzszeglyre, s ennyi volt. Remlem, a legkzelebbi htvge jobban fog sikerlni."
BAR
Jenson Button: (10) "Azt gondoltuk, hogy elg ersek lesznk itt, ezrt a mai verseny nagyon meglepett mindenkit. Rettent tlkormnyzott volt az aut, a kanyarbemenetekben viszont nagyon alulkormnyzottnak bizonyult, ezrt nem rtettem, mi trtnik. Igencsak kszkdtem, de remljk, hogy eleget fejldtnk itt, s Kanadban jobb eredmnyt rnk majd el. Visznk nhny j aerodinamikai elemet a kvetkez futamra, biztos vagyok benne, hogy ez segteni fog. Rengeteg dolgunk lesz a most kvetkez teszthten, s remlhetleg Montrealban nagyobb beleszlsunk lesz a rajtsorrend alakulsba."
Takuma Sato: (12) "Mindannyian rlnk, hogy jra itt lehettnk, s megmutathattuk, milyen megbzhat a csomagunk. Nagyon ksznm mindenki kemny munkjt a csapatnl s a Hondnl is, hogy segtettek visszatrnnk ezen a htvgn. Miutn az els kanyarban kifkezssel elrbb kerltem pr hellyel, a balesetben rintett egyik aut megprdlt oldalt elttem s megllt, elkerlhetetlen volt, hogy megsrljn az els szrnyam. Egsz j tempval trtnk vissza, de a teszthten tovbb fejldhetnk a kanadai s az indianapolisi futamra."
Sauber
Jacques Villeneuve: (13) "Egytt haladtam Felipvel az els kanyarig, ahol beletkztem a balesetbe. Emiatt sajnos visszaestem Karthikeyan mg, aki gy harcolt velem, mintha egy 10 krs gokart versenyen lennnk. OK, akkor hajr, versenyezznk, nem azt mondom, hogy ne prbljon ellenllni, de laztson egy kicsit. Lthatta, hogy sokkal gyorsabb vagyok, de amikor bebjtam mell, bezrta a kaput. Ez 40 msodpercembe kerlt, s tnkre tette a stratgimat. Ez az igaz trtnete annak, mi trtnt velem ezen az unalmas versenyem."
Felipe Massa: (14)"Nhny krrel a msodik boxkillsom utn, a 44. krben vibrcit rzkeltem az els kerekek fell. Egyiket sem fkeztem kockra, de amikor az 51. krben behajtottam az 5-s kanyarba, nem tudtam meglltani az autt, s kicssztam a fre. Visszajttem a plyra, de aztn a bal elsm egyre jobban vibrlt s a kpeny elkezdett felszakadni, megronglta az els szrny vglapjt, ezrt ki kellett mennem egy j bal kerkrt s els szrnyrt. Kr, mert az autm fantasztikus volt a futam alatt s knnyen tartani tudtam Michaelt s Montoyt az utols killsig."
Jordan
Tiago Monteiro: (15) "Ez volt szmomra az idny legszrakoztatbb versenye, szmos izgalmas csatt vvtam, j ideig Villeneuve-t is sikerlt magam mgtt tartanom. Az els tankols utn Narain megelztt, ezrt nagyon kemnyen hajtottam, hogy a msodik utn visszaelzzem, ami sikerlt is. A msodik killsom eltt nem vettem figyelembe a kk zszlt, ezrt thajtsos bntetssel sjtottak. Ennek ellenre tovbb kzdttem, mert tudom: a verseny addig tart, amg le nem intik, s ekkor hirtelen meglttam magam eltt egy srga zszlt. Ekkor mg jobban rkapcsoltam, s egy hibjt kveten ismt megelztem Naraint. letem egyik legjobb versenye volt, vgig kzdttem, hajtottam, dolgoztam az aut egyenslyval. Az aut folyamatosan javult, s meg kell ksznnm a csapatomnak, hogy fantasztikus munkjuk rvn ismt egy jobb autt vezethettem. Apr lpsekkel, de kzeltnk."
Narain Karthikeyan: (16) "Trheten rajtoltam, sikerlt elkerlnm az els kanyarban kialakult koszt, s 10 krn t Villeneuve-t is magam mgtt tartottam. Az els killsom remekl sikerlt, megelztem a csapattrsamat. A msodik tankolsomat megelz s azt kvet krk jl sikerltek, utna viszont sokan lekrztek az lbolybl, gy 2-3 kr alatt 10 msodpercet vesztettem. Ez lehetv tette Tiagnak, hogy jra elm kerljn. Monteirra ezutn thajtsos bntetst rttak, gy sikerlt visszaelznm. Sajnos azonban a vge fel elkvettem egy apr hibt, s jfent maga mg utastott. Boldog vagyok, hogy clba rtem, mivel tudtam, hogy nem lesz knny letem els versenye ezen a plyn. Kanada s Indianapolis szintn j lesz szmomra, nem lesz knny megbirkznom a feladattal. "
Minardi
Christijan Albers: (17) "rlk, hogy sikerlt clba rni, s elgedett vagyok a versenytempnkkal is. David Coulthard esetnl egy kk zszlt sem lttam, de szintn sajnlom, ha feltartottam. Miutn elengedtem, megkaptam az thajtsos bntetst, amit nagyon sajnlok. Ennek ellenre elgedett vagyok az eredmnnyel, s azzal is, hogy mindketten elrtk a kocks zszlt."
Patrick Friesacher: (18) "Boldog vagyok, hogy sikerlt elszr clba rni a Minardi-Cosworth PS05 volnja mgtt, de ugyanakkor csaldott is, hogy nem sikerlt jobb eredmnyt elrni. Az aut tlkormnyzott volt a dlutn folyamn, s esetenknt a msodik sebessgfokozat is krette magt. Remljk, az elkvetkez versenyeken tbbre lesznk kpesek."
|