|
Az imolai motorokkal knytelen indulni a BAR
2005.05.26. 19:17
Ezeknek is kt nagydjat kell kibrniuk
Jenson Button s Takuma Sato ugyanazzal a motorral lesz knytelen indulni a htvgi Eurpa Nagydjon, mint t httel ezeltt Imolban, ahol eredetileg a 3. illetve 5. helyen rtek clba, mivel az FIA nem engedlyezte a csert a BAR szmra.
A kt versenyz Imolban j motort kapott, a 2005-s szablyok szerint ezrt a kvetkez futamon is ugyanazt az erforrst kell hasznlniuk. A BAR-t azonban a Spanyol s a Monaci Nagydjra eltiltottk egy szablytalansg miatt, a csapat ezrt a kiszmthatatlan amortizcira hivatkozva a Nrburgring eltt szeretett volna soron kvli motorcsert krni.
"Meg akartuk krdezni az FIA-t, nem hasznlhatnnk-e j motort bntets nlkl, de az FIA krds nlkl is nemet mondott erre" - rulta el Otmar Szafnauer, a Honda alelnke, - "Mi is csupn tisztzni szerettk volna a szablyokat."
"A motorok t htig porosodtak, pedig nem erre terveztk ket. A leghosszabb elre lthat sznet hrom ht lett volna, illetve valamivel rvidebb annl, ez azonban thetes kihagys volt."
"A fmek korrodldnak, a tmtsek llapota romlik - ez a problmnk. Csak nem tudjuk, pontosan mi trtnik. ltalban nem szeretnk kiprblni valamit alapos tesztels nlkl, s ilyen helyzetbe eddig egy motorunk sem kerlt."
Mivel Button s Sato motorja a szablyoknak megfelelen le van plomblva, a Honda szt sem szedheti ket, hogy ellenrizze az llapotukat. A htvgn a szoksos kzvetett mdszerekkel, pldul a lecsapolt olaj sszettelnek elemzsvel szerezhetnek informcikat rluk.
A BAR kicserlhetn a kt motort azon az ron, hogy a versenyziket tz hellyel htrbb soroljk a rajtrcson, ezt viszont nem akarjk vllalni. Ha a htvgn mgis trtnik valami a V10-eseikkel, fenntartjk a lehetsget, hogy jat szerelnek az rintett autba.
"Jelenleg gy gondoljuk, az eredeti motorokat fogjuk hasznlni" - mondta Szafnauer. - "Remlhetleg befejezzk velk a versenyt, mgpedig elkel helyen. De ha valami trtnik az idmrn, vltozhat a terv."
|