Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatja szerint jobb megolds lenne, ha a jvre bevezetett 2.4 literes, V8-as motorok helyett nagyobb trfogat, tbb hengeres, de limitlt fordulatszm erforrsok hajtank a Forma-1-es autkat.
Br tbb gyrt mg ki sem prblta a plyn a 2006-os idnytl bevezetsre kerl V8-ast, Norbert Haug, a Mercedes sportigazgatja mr most kijelentette: nem biztos, hogy az j formula a legidelisabb megolds.
"Nem akarom, hogy flrertsk a szavaimat, ezrt hangslyozom: elktelezettek vagyunk a 2.4 literes V8-asok irnt, de a Forma-1 hossz tv jvje szempontjbl taln addig kellene ms lehetsgeket is megvizsglnunk, amg lehet" - idzi Haugot az Autosport-Atlas.
A tavaly elfogadott szablyok rtelmben a jelenlegi 3000 kbcentis, V10-es erforrsokat 2006-ban vltjk fel a kisebb motorok. A Mercedes, a Honda, a BMW s a Toyota mr a plyn is felavatta az j ermvek prototpusait.
A Cosworth pedig arrl szmolt be, hogy ksrleti V8-asa a prbapadon a 20.000-es fordulatszmot is elrte. Haug szerint ez krdseket vet fel.
"Szerintem nem a 20.000-et forg 2.4 literes motorok jelentik a jvt. Taln jobban jrnnk, ha limitlt fordulatszm, de nagyobb kapacits erforrsokat hasznlnnk, mg a jelenleginl is nagyobbakat. Pldul egy 4 litereset, aminek mondjuk 15.000 fordulat/perceben maximalizlnnk a fordulatszmt."
Hozztette: "Remlem, tvedek, de nem vagyok benne biztos, hogy ezek a nagy fordulatszm, kis motorok jelentik az idelis megoldst. A msik lehetsggel el lehetne rni mondjuk 750 lert, egy korltozott ideig hasznlhat 'elzsi gombbal' pedig 850-et" - fogalmazott.
Az elnykrl szlva kijelentette: "Ezt a megoldst vlasztva sprolhatnnk is, s a versenyzst is izgalmasabb tehetnnk."