|
 |
Marc Gen Jerezben | |
| Br a jerezi tesztsorozat els napjnak vgn a Renault auti foglaltk el a tabella els s harmadik sort, a legelgedettebb a Ferrari lehetett, mivel tesztpiltja, Marc Gen a msodik leggyorsabbnak bizonyult.
A spanyol egy V8-as Ferrarival szerelt F2004M volnja mgtt krztt, s mindssze kt tizeddel vgzett a V10-essel autz Franck Montagny mgtt - a msodik legjobb nyolchengerest Hondt vezet Anthony Davidsont pedig szk fl msodperccel elzte meg.
A Renault lekszn s j tesztpilti, azaz Franck Montagny s Heikki Kovalainen rvn kpviseltette magt a teszten, s kettejk kzl bcsz francia bizonyult gyorsabbnak.
Mindketten egy idei R25-st vezettek egy-egy lefojtott V10-essel a htuk mgtt - a tnyek kedvrt: becslsek szerint egy ilyen motor mintegy 80 lervel ersebb a legjobb V8-asoknl, s nagyobb a nyomatkuk is (Jerezben ez igencsak szmt).
A Ferrari kt eltr specifikcival folytatta hetekkel ezeltt kezdett tli tesztprogramjt, hiszen Luca Badoer - aki tizedik lett - egy lefojtott V10-essel szerelt F2005-st vezetett. Feladata a Bridgestone abroncsok tesztelse volt, mg Gen a motorrl gyjttt adatokat.
Badoer napja nem sikerlt idelisan, hiszen az utols hajtkanyarban kicsszott, s a Ferrari jobb els felfggesztst a gumifalba csapta. Az autnak nem esett komoly baja.
A Honda kt hibrid autval utazott Jerezbe: Anthony Davidson tesztpilta, ahogy emltettk, a msodik leggyorsabb volt a V8-as erforrssal hajtott tmeneti modellben, a fiatal James Rossitter pedig ismt eslyt kapott a bizonytsra.
Az tdik leggyorsabb (harmadik a nyolchengeresek kztt) meglepetsre az Narain Karthikeyan lett, aki elszr tesztelt a Williams-Cosworth-nek. Az indiai, aki kt tizeddel vgzett Davidson mgtt, nagyon igyekezett, hiszen egyszer meg is prdlt a nap folyamn.
Eredmnynek rtkt nveli, hogy a malr s egy mszaki hiba ellenre is gyorsabb volt az a Bridgestone motorral felszerelt FW27C-t mr a mlt hten is tesztel Nico Rosbergnl.
A vrakozsok alatt teljestett viszont a McLaren. Pedro de la Rosa hatodik lett, a DTM-bajnok Gary Paffett, aki Barcelona utn kapott jra lehetsget, pedig a tabella aljn vgzett. Mindkt pilta egy MP4-20B-t vezetett, s a V8-as Mercedes motorokra sszpontostotta munkjt.
A Barcelonban a leggyorsabb V8-as csapatnak bizonyul Toyotnl Ralf Schumacher a hetedik legjobb kridt autzta. Mellette elvileg Olivier Panis tesztelt volna, m a francia - az autosport.com szerint vesek miatt - kiesett a sorbl, gy a klni csapat knytelen volt ptmegolds utn nzni.
gy trtnt, hogy htfn telefonltak tavalyi tesztpiltjuknak, Ryan Briscoe-nak, aki Miamiban lbadozott szrny szeptemberi IRL-balesetbl. Az ausztrl fiatal holnap is folytatja a munkt. Ma kt incidens is akadlyozta: reggel hideg gumikon kicsszott, ks dlutn pedig felrobbant a TF106 motorja.
A tabella aljn a kt MF1-Toyott talljuk. A grdban most debtlt az jonnan igazolt Christijan Albers s az j fests, s kiprbltk az olasz GT-versenyzt, Thomas Biagit is.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Jerez de la Frontera, Spanyolorszg |
|
|
|
Idpont: |
2005. december 7., szerda |
|
|
|
Plyahossz: |
4428 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz |
|
|
|
Krrekord: |
M. Schumacher (Ferrari), 2004.X.1. |
1:15.650 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
Krid |
Km/ |
Eltr |
Elz |
Kr |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Renault |
M |
1:19.468 |
200.594 |
|
|
103 |
|
2. |
|
Marc Gen |
SPA |
Ferrari |
B |
1:19.687 |
200.043 |
0.219 |
0.219 |
82 |
|
3. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
M |
1:19.809 |
199.737 |
0.341 |
0.122 |
118 |
|
4. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
1:20.144 |
198.902 |
0.676 |
0.335 |
103 |
|
5. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Williams-Cosworth |
B |
1:20.291 |
198.538 |
0.823 |
0.147 |
49 |
|
6. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:20.369 |
198.345 |
0.901 |
0.078 |
102 |
|
7. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
1:20.454 |
198.136 |
0.986 |
0.085 |
65 |
|
8. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:20.581 |
197.823 |
1.113 |
0.127 |
70 |
|
9. |
|
Nico Rosberg |
FIN |
Williams-Cosworth |
B |
1:20.644 |
197.669 |
1.176 |
0.063 |
62 |
|
10. |
|
Luca Badoer |
ITA |
Ferrari |
B |
1:20.845 |
197.177 |
1.377 |
0.201 |
66 |
|
11. |
|
James Rossiter |
GBR |
Honda |
M |
1:20.978 |
196.853 |
1.510 |
0.133 |
39 |
|
12. |
|
Ryan Briscoe |
AUS |
Toyota |
B |
1:21.211 |
196.289 |
1.743 |
0.233 |
81 |
|
13. |
|
Gary Paffett |
GBR |
McLaren-Mercedes |
M |
1:21.252 |
196.190 |
1.784 |
0.041 |
78 |
|
14. |
|
Thomas Biagi |
ITA |
MF1-Toyota |
B |
1:21.878 |
194.690 |
2.410 |
0.626 |
90 |
|
15. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:23.203 |
191.589 |
3.735 |
1.325 |
52 |
|
 |
 |
|
|
A kridk eloszlsa (Tolerancia: 0.0137 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:19.468 |
- (3.735) - |
1:23.203 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| |