Suzuki felfedi az j csapat terveit
Faludi Zoltn 2005.11.01. 09:17
Az egykori versenyz, Aguri Suzuki akr mr a holnapi nap is bejelentheti terveit, s nyilvnossgra hozhatja, mi is a szndka a Honda ltal tmogatott j Formula-1-es csapattal, melynek jv vi plyra lpse mg kornt sem biztos.
Suzuki felfedi az j csapat terveit |
 |
Az egykori versenyz, Aguri Suzuki akr mr a holnapi nap is bejelentheti terveit, s nyilvnossgra hozhatja, mi is a szndka a Honda ltal tmogatott j Formula-1-es csapattal, melynek jv vi plyra lpse mg kornt sem biztos.
Suzukit mr akkor sszekapcsoltk a projecttel, mikor a Honda els alkalommal hozta nyilvnossgra az j japn csapat megalakulsnak terveit. Azta folyamatosan megy a munka a httrben, hogy a grda mr a 2006-os idnyben rajthoz tudjon llni.
Ugyan megbzhat forrsok szerint a cg mr meg is alakult, s az j csapat kzpontja az egykori TWR leafieldi fhadiszllsn fog mkdni, jelen pillanatban nagyon gy tnik, hogy a jv vi induls mg nem biztos.
A vezetknek november 15-ig mindenkppen lpnik kell, hiszen eddig kell leadni a nevezseket a 2006-os bajnoksgra – illetve az j csapatnak mr be is kell fizetnie a 48 milli dollros lettbl 12 milli dollrt, hogy biztostsk helyket a jv vi rajtrcson.
A legfbb problma viszont az, hogy a 2006-os indulshoz sajt autt kell gyrtania a vllalatnak, mely lehetetlen prblkozsnak tnhet az id szke miatt.
Az eredeti tervek szerint az j vllalkozs abban bzott, hogy a BAR008-as karosszriinak egy mdostott vltozatval, s a Honda teljes tmogatsval lphetnek plyra mr a jv vben, m ez biztosan nem trtnhet meg a jelenleg is rvnyben lv Concorde Egyezmny megszortsainak rtelmben.
Mindez azok utn vlt vilgoss, hogy a Formula-1 Bizottsga az elmlt hten tovbbra is ragaszkodott a konstruktrkre vonatkoz megszortsokhoz, s nem engedlyeztk a fogyaszti karosszrik s alkatrszek kereskedelmt.
A Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) elnke, Max Mosley elmondta, semmi eslyt nem ltja annak, hogy az elkvetkezend kt vben fogyaszti autkat engedlyezzenek a Formula-1-ben.
„2008-ig biztosan nem.” – mondta. „Az, hogy 2008-ban, vagy azt kveten lehet zletelni az autkkal s az alkatrszekkel, azrt valsulhat meg, mert mr nem lesz letben a jelenlegi Concorde Egyezmny. Egszen addig azonban nem fogjuk megvltoztatni az egyezmnyben szerepl megszortsokat.”
„m egszen addig, meg kell lennie az autra vonatkoz szellemi tulajdon jognak, s az alkatrszeket sem tervezheti, vagy gyrthatja ms konstruktr. Harmadik fl azonban elksztheti, mint pldul a Lola, de semmikppen sem lehet jelenlegi konstruktr. Egyszeren nem lehet csak gy autt vsrolni.”
A BAR istll gyvezetje, Nick Fry a mai nap elmondta, tovbbra is a terveken dolgoznak a Suzuki trsulattal egyetemben, hogy mindent letisztzzanak a jv vre. A szakember azt is bevallotta, hogy nem lesz knny dolguk, ha mr a 2006-os rajtrcsra fel szeretnnek sorakozni.
„Egy j Formula-1-es csapatot elindtani hatalmas vllalkozs.” – mondta. „Rengeteg szaktudst ignyel, egy halom szakembert kell toborozni, meg kell egyezni a logisztikai cgekkel, s egy csom berendezst kell szerezni, mely mind hosszadalmas mvelet.”
„Jelen pillanatban is a rszletek tisztzsn dolgozunk, hogy a jv vre minden kszen lljon. Mg csak a kezdeti stdiumban vagyunk, m minden nem bejelentst az j csapattl kell vrni, semmi esetre sem tlnk. Mi mindenben tmogatjuk a projectet, de nem mi vagyunk a vezetk.”
A Suzuki csapat a hrek szerint mindent megtesz annak rdekben, hogy a japn versenykonstruktr, a Dome segtsgt megszerezze. A nagy mlt cg segtsgvel ugyanis kpesek lehetnek arra, hogy egy sajt autt ptsenek, m ezt borzalmasan nehz lesz a jv vre kivitelezni. Sokkal relisabb, hogy a 2007-es vadra elksztett terveikben nyjtsanak segtsget.
A Formula-1-es tesztidszak novemberben veszi kezdett, gy az j csapatnak hnapokon bell szksge lenne egy autra, ha a 2006-os idnyben valban plyra szeretne lpni. |
|