A Renault 1977 s 1986 kztt, a turbkorszakban V6-os, 1989-tl pedig V10-es motorokkal vett rszt a Forma-1-ben, s a cg fejlesztsi programjt irnyt Denis Chevrier nem tagadja, hogy rzkenyen rinti ket a nyolchengeres erforrsokra val ttrs.
"Azt hiszem, megrz pillanat lesz, amikor megrkeznk a rajtrcsra, vagy utoljra tszeljk a clvonalat (a V10-essel)" - idzi Chevrier-t a Renault hivatalos honlapja. - "Ezzel vget r egy korszak. A V8-as hangja teljesen ms, ami azt jelenti, hogy beindts napi rutinja, a jr motor hangulata a garzsban gykeresen megvltozik."
"A Renault-nl 17 ve hallgatjuk a V10-es motorok hangjt, de jvre teljesen ms lmnyben lesz rsznk."
Amikor a Renault a Williams motorszlltjaknt sorra nyerte a vilgbajnoki cmeket az 1990-es vek els felben, a rivlisok kzl egyesek, mint pl. a Ford, mg V8-as erforrsokat ptettek, mg a Ferrari kitartott a V12-esek mellett.
Fernando Alonso vilgbajnoki cme azonban azt jelenti, hogy a jelenlegi korszakot a Renault gyzelme zrja le.
"Mi voltunk a V10 ttri, V8-asok s V12-esek ellen harcoltunk; aztn a V10 lett a szabvny; most pedig befejezdik egy korszak" - folytatta Chevrier. - "Az a tny, hogy mi honostottuk meg ezt az elrendezst a sportban, s mi nyertk meg vele az utols bajnoksgot is, szpen keretezi be az F1 egyik korszakt."
Legutbb 1994-ben nyertek V8-as motorral vilgbajnoksgot, amikor Michael Schumacher gyztt a Ford-motoros Benettonnal. A rivlis Damon Hill Williamst egy Renault V10-es hajtotta.
Chevrier ugyanakkor azt lltja, a motortervezs alapjai a jvre letbe lp j szablyok mellett sem vltoznak meg.
"A motorok elrendezse taln vltozik jvre, de a DNS-k ugyanaz lesz. Vannak olyan alkatrszeink is, amelyek nem kerltek be az idei motorunkba, a jv vi V8-asban viszont biztosan megjelennek" - jelentette ki.
Chevrier szerint ppen ezrt nem zskutca a Renault RS25 E-jel specifikcija, amit az idnyzr Knai Nagydjra terveztek annak figyelembevtelvel, hogy az eddigiekkel ellenttben csak egy versenyt kell majd kibrnia.
"Voltak alkatrszeink, amelyek 700 km-t mr kibrtak, de 1400 km-t mg nem. Emiatt ms futamokra nem hasznlhattuk volna fel ket, Knra viszont igen. De (az E-t) nem kifejezetten erre a versenyre fejlesztettk" - magyarzta. |