Tbb hnapos hborskods utn a Hungaroringen vgre egy asztalhoz ltek a Forma-1-es autgyrakat tmrt GPMA s kilenc csapat kpvisel Max Mosley-val, hogy trgyaljanak a 2008-as szablytervezetrl.
Most jabb fordul keretben kzeltettk egymshoz llspontjukat az Olasz Nagydjnak otthont ad Monza kzelben tallhat Milnban - szmol be a brit Guardian.
Br mr korbban vilgoss vlt, hogy az els szm trsvonalat immr nem a FI-val val ellentt jelenti, ezttal a msik fronton is enyhlsrl lehet beszmolni: Bernie Ecclestone is jelen volt a megbeszlsen. Jelen volt az t gyrt - BMW, Mercedes, Renault, Toyota, Honda - s a Ferrari kivtelvel az sszes csapat kpviselje is.
Mosley gy szmolt be az esemnyrl a Gazetta dello Sportnak: "Hossz ideje ez volt az els megbeszls, ahol a hangulat konstruktv volt. Ugyan mg tbb hasonlra van szksg ahhoz, hogy megszlethessen a megegyezs, de meggyzdsem, hogy elrhet az optimlis megolds."
"Minden tekintetben kellemes tallkozrl szmolhatok be" - nyilatkozta Sir Frank Williams, mg kollgja, a renault-s Flavio Briatore mg tovbb ment: "Egy ilyen esemnyt soha nem lehet elfelejteni. Szinte meghat volt."
A 2008-as szablyokat illeten Mosley llspontja, mely radiklisan cskkentette volna a technolgia szerept a sportgban, korbban elfogadhatatlan volt az autgyrak szmra. Az FIA elnke azonban mr az FIA/AMD felmrs utn tomptott nzetein, a tbbi terleten azonban viszonylag kevs eltrs van a kt fl llspontja kztt.
"Az aerodinamika krdskre azonban kulcsfontossg tmakr, amit mindenkpp helyesen kell kezelni. Vlemnyem szerint a csapatok s az FIA megegyezsre jut majd a krdsben" - fogalmazott Williams.
A mai Forma-1-es autk aerodinamikjt gyakran ri kritika, mivel cskkenti a htul halad kocsi hatkonysgt, megneheztve a kerk kerk elleni csatkat. Igaz, az idei szezonban a szoksosnl is nehezebb kvetst inkbb a 2005-re bevezetett szablymdostsoknak tudjk be. |