De la Rosa avatta fel az len a trk plyt
2005.08.19. 17:47
Pnteki 1. szabadedzs - Trk GP
De la Rosa avatta fel az len a trk plyt Pnteki 1. szabadedzs - Trk GP
Pedro de la Rosa volt a leggyorsabb az j, isztambuli plyn rendezett els szabadedzsen is, a McLaren azonban nem lehetett maradktalanul elgedett, mivel a spanyol autja egy mszaki hiba miatt megllt. A 2. helyen Kimi Rikknen vgzett, a trningen, amelyen mg szokatlanul nagy klnbsgek alakulta ki.
A pnteki szabadedzsek megszokott kplete a debtl Istanbul Speed Parkban sem vltozott: a legjobb idt a McLaren harmadik piltja, Pedro de la Rosa rte el.
Az edzs kezdetn lre ll spanyol tesztpilta a 39. percben futotta 1:27.882-es krt, amire senki sem tudott vlaszolni, m teljestmnyt bernykolja, hogy 49. percben mszaki hiba miatt megllt a plyn McLaren-Mercedese.
A meghibsodott versenyautt a rendezk csak egy daru segtsgvel tudtk eltvoltani, ezrt ngy percig piros zszlval megszaktottk a trninget.
A McLaren j formjt mutatja, hogy a versenyzk kztt Kimi Rikknen vitte a prmet. A finn mgtt kisebb meglepetsre a Williams ausztrl piltja, Mark Webber vgzett, rajta kvl mg a Toyota pnteki tesztpiltja, Ricardo Zonta kerlt egy msodpercen bellre de la Roshoz kpest.
A vilgbajnoki llovas Fernando Alonso a hetedik, a cmvd Michael Schumacher a nyolcadik leggyorsabbnak bizonyult, miutn Jenson Button s Juan-Pablo Montoya egyarnt jobb idt autzott nluk.
A vrakozsoktl eltren felhs gbolt alatt rendezett trning javarszt az ismerkedssel telt: a helyszni beszmolk szerint a versenyzk meglehetsen vatosak voltak a domborzat miatt vak kanyarbejratoknl. A piltk kztt szokatlanul nagy klnbsgek is jelzik, hogy az edzs a tanuls jegyben telt.
Az j s mg kiss poros aszfaltcsk tbb sofr orra al borsot trt: Michael Schumacher a 3-as s a 12-es kanyarban is a kavicsgyba kerlt egyszer-egyszer. A Williams versenyzi kzl Mark Webber a 10-es, Nick Heidfeld az 1-es kanyarban csszott ki.
A Red Bull-os Vitantonio Liuzzi a 8-as, a ferraris Rubens Barrichello a 3-as szm fordulban sokallt be, Robert Doornbos pedig Minardijnak vlthibja miatt vgleg killni knyszerlt a 43. percben.
|
|
Pnteki 1. edzs |
14. - Trk GP |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Isztambul, Trkorszg |
|
|
|
Idpont: |
2005. augusztus 19., pntek, 10:00-11:00 (CET) |
|
|
|
Plyahossz: |
5340 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz (leveg: 28-29 fok, aszfalt: 34-42 fok) |
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
Krid |
Km/ |
Eltr |
Elz |
Kr |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:27.882 |
218.748 |
|
|
16 |
|
2. |
|
Kimi Rikknen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:28.453 |
217.336 |
0.571 |
0.571 |
11 |
|
3. |
|
Mark Webber |
AUS |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:28.765 |
216.572 |
0.883 |
0.312 |
8 |
|
4. |
|
Ricardo Zonta |
BRA |
Toyota |
M |
1:28.810 |
216.462 |
0.928 |
0.045 |
25 |
|
5. |
|
Jenson Button |
GBR |
BAR-Honda |
M |
1:28.968 |
216.078 |
1.086 |
0.158 |
12 |
|
6. |
|
Juan-Pablo Montoya |
COL |
McLaren-Mercedes |
M |
1:29.183 |
215.557 |
1.301 |
0.215 |
10 |
|
7. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
1:29.283 |
215.315 |
1.401 |
0.100 |
13 |
|
8. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
1:29.766 |
214.157 |
1.884 |
0.483 |
11 |
|
9. |
|
Takuma Sato |
JAP |
BAR-Honda |
M |
1:30.050 |
213.481 |
2.168 |
0.284 |
12 |
|
10. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:30.106 |
213.349 |
2.224 |
0.056 |
9 |
|
11. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Sauber-Petronas |
M |
1:30.368 |
212.730 |
2.486 |
0.262 |
11 |
|
12. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
M |
1:30.563 |
212.272 |
2.681 |
0.195 |
12 |
|
13. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
M |
1:30.785 |
211.753 |
2.903 |
0.222 |
11 |
|
14. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW.WilliamsF1 |
M |
1:30.847 |
211.609 |
2.965 |
0.062 |
10 |
|
15. |
|
Jacques Villeneuve |
CAN |
Sauber-Petronas |
M |
1:30.847 |
211.609 |
2.965 |
0.000 |
12 |
|
16. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:31.008 |
211.234 |
3.126 |
0.161 |
10 |
|
17. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Ferrari |
B |
1:31.294 |
210.572 |
3.412 |
0.286 |
11 |
|
18. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:31.306 |
210.545 |
3.424 |
0.012 |
11 |
|
19. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:31.353 |
210.436 |
3.471 |
0.047 |
20 |
|
20. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
Jordan-Toyota |
B |
1:32.147 |
208.623 |
4.265 |
0.794 |
15 |
|
21. |
|
Nicolas Kiesa |
DEN |
Jordan-Toyota |
B |
1:32.501 |
207.825 |
4.619 |
0.354 |
22 |
|
22. |
|
Narain Karthikeyan |
IND |
Jordan-Toyota |
B |
1:32.886 |
206.963 |
5.004 |
0.385 |
12 |
|
23. |
|
Christijan Albers |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:33.474 |
205.661 |
5.592 |
0.588 |
13 |
|
24. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Minardi-Cosworth |
B |
1:35.367 |
201.579 |
7.485 |
1.893 |
12 |
|
25. |
|
Enrico Toccacelo |
ITA |
Minardi-Cosworth |
B |
1:36.411 |
199.396 |
8.529 |
1.044 |
15 |
|
 |
 |
|
|
A kridk eloszlsa (Tolerancia: 0.0314 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:27.882 |
- (8.529) - |
1:36.411 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| |
http://www.a5.hu
|