Jnnek a sznes gumik a Forma-1-be
Faludi Zoltn 2006.09.20. 13:51
A jv vben egyedli beszlltknt tevkenyked Bridgestone mr a kvetkez idnyben bevezetn a Forma-1-be azokat a szablyokat, melyek az amerikai Champ Car szriban mr j ideje sikeresen mkdnek. A japnok jvre sznes gumikkal llhatnak el.
Jnnek a sznes gumik a Forma-1-be
A jv vben egyedli beszlltknt tevkenyked Bridgestone mr a kvetkez idnyben bevezetn a Forma-1-be azokat a szablyokat, melyek az amerikai Champ Car szriban mr j ideje sikeresen mkdnek. A japnok jvre sznes gumikkal llhatnak el.
 |
Azt kveten, hogy a Michelin az v vgn elhagyja a Forma-1-et, a 2007-es idnyben a Bridgestone egyedli beszlltknt ltja majd el termkeivel az egsz meznyt, mellyel jcskn megnnek a japn nagyvllalat logisztikai, illetve gyrtsi kltsgei.
Ennek elkerlse rdekben a Nemzetkzi Automobil Szvetsg (FIA) mr korbban is tbb javaslatot tett, melyek kzt szerepelt az vkzi tesztek szmnak cskkentse, illetve a szablyozott abroncsok bevezetse.
A Bridgestone azonban most egy teljesen j megoldssal llt el. A japn beszllt ugyanis kvetni szeretn az amerikai Champ Car szriban mr j ideje remekl mkd szablyrendszert, miszerint minden csapat ktfajta gumikeverket kap a versenyhtvgre, melyeket az idei vvel ellenttben kivtel nlkl el kell hasznlniuk a versenyen.
Eddig a csapatoknak a rendelkezskre bocstott ktfajta keverk kzl kellett kivlasztaniuk, hogy melyikkel szeretnk megkezdeni az idmr edzst, illetve a vasrnapi versenyt. Az j szablyrendszer rtelmben viszont nem lenne vlasztsai lehetsgk, maximum csak abban, melyik keverkkel kezdik meg a versenyt, s melyikkel fejezik be.
Ez abbl a szempontbl is j lenne, hogy ismt komoly taktikai csatknak lehetnnk szemtani a versenyen, mg akkor is, ha a jv vben letbe lp az egybeszllts rendszer a Forma-1-ben. Korbban sokan kritikusan nyilatkoztak a jvben kialakul helyzetrl, mert vlemnyk szerint a gumihbor megsznsvel nem lesz igazi kzdelem a kirlykategriban.
Hogy a kommenttorok, illetve a nzk dolgt megknnytsk, a Bridgestone olyan javaslatot tett, hogy klnbz szn emblmkkal ltja el az egyes keverkeket, ezzel mindenki szmra egyrtelmv tve, mi folyik a plyn, s a csapatok milyen stratgit alkalmaznak.
Az j rendszer bevezetsvel sokkal kevesebb abroncsot pazarolnnak el az alakulatok, hiszen mg az idei vben a gumiabroncsok fele a pnteki edzsek utn haszontalann vlik, addig jvre mindkt gumikeverket el kellene fogyasztaniuk az istllknak.
Ugyan a trgyalsok elrehaladott stdiumban vannak, a Bridgestone vezetsge elrulta, mg semmire sincs garancia: "Folyamatosan zajlanak a trgyalsok, azonban a jv vi gumiszablyokrl egyelre mg nem szletett egyetrts" - mondta Hirohide Hamashima.
Az egyezsgnek viszont minl elbb meg kell szletnie, hogy a Bridgestone elegend abroncsot tudjon biztostani a csapatoknak a tli tesztekre.
Fot: EPA
|