|
 |
Javban folyt a munka | |
| Tz versenyz rszvtelvel folytatdott az els nagyszabs tli tesztsorozat a spanyolorszgi Barcelonban. A munkt tegnap kezd McLarenhez s BMW-Sauberhez ma a Williams, a Toyota, a Red Bull s a Toro Rosso is csatlakozott.
A mezny zme mr a jv vben elrt V8-as motorokkal krztt, a Red Bull Racing azonban mg nem vetette be a Ferrari nyolchengerest, s idei Cosworth V10-eseit hasznlta.
Ennek eredmnyeknt a Red Bull osztrk sofrje, Christian Klien rte el a nap legjobb kridejt RB1-esvel. Mellette bemutatkozott az jonnan igazolt Robert Doornbos is, aki egyelre az autval ismerkedett. A kt versenyz feladata a 2006-os motor szoftvernek tesztelse volt.
A "szablyos" autkkal indulk kzl a McLaren-Mercedes szintn osztrk tesztpiltja, Alex Wurz diktlta a tempt. Wurz egy kztes MP4-20B volnja mgtt krztt, csakgy, mint kollgja, a spanyol Pedro de la Rosa. Mgttk a Mercedes j, FO 108S jel nyolchengerese dolgozott.
Szorosan a McLaren nyomban robogott a Toyota, amely egyedliknt hasznlta vadonatj autjt, a TF106-ot, az j RVX06-os V8-asokkal. A japn grda trtnete sorn elszr futott Bridgestone abroncsokon, s az ideredmnyek alapjn az j csomag j ton jr az eredmnyessg fel.
A kt Toyots kzl a tesztpilta Ricardo Zonta volt a gyorsabb, mivel Jarno Trulli lett tovbbra is a stlushoz nem ill els felfggeszts keserti. Az olasz mgtt honfitrsa, Vitantonio Liuzzi vgzett, aki a Scuderia Toro Rosso nven most debtl Minardit erstette.
A Toro Rosso autja egy szablyosan lefojtott V10-es Cosworth-szel volt felszerelve, de a kasztni maga nem sajt aut volt, hanem egy, a nagytestvrtl kapott RB1-es sassz. Mint ismeretes, a versenyeken ezt mr nem hasznlhatjk a faenzaiak.
A Williams j, mlykk festsben ksznttte j motor- s gumiszlltjt, a Cosworth-t s a Bridgestone-t, Nico Rosberg ideredmnyei azonban jcskn elmaradtak a Toyota kriditl. A fiatal nmet egy tmeneti FW27C-ben lt, csakgy, mint a WTCC-bajnok Andy Priaulx.
A tblzat aljn a BMW-Sauber nmet versenyzje, Nick Heidfeld szernykedik, aki a dleltt folyamn fleg a BMW P86 nev V8-asrl gyjttt adatokat a Sauber C24B kasztniban, dlutn azonban, ezttal egy olajszivrgs miatt, ismt id eltt a partvonalra knyszerlt.
|
|
Tesztek - 2. nap |
Barcelona |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Circuit de Catalunya, Barcelona |
|
|
|
Idpont: |
2005. november 29., kedd |
|
|
|
Plyahossz: |
4627 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz |
|
|
|
Krrekord: |
J. Button (BAR), 2005. IV. 7. |
1:13.552 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
Krid |
Km/ |
Eltr |
Elz |
Kr |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:17.567 |
214.746 |
|
|
44 |
|
2. |
|
Alex Wurz |
AUT |
McLaren-Mercedes |
M |
1:17.757 |
214.221 |
0.190 |
0.190 |
71 |
|
3. |
|
Ricardo Zonta |
BRA |
Toyota |
B |
1:17.822 |
214.042 |
0.255 |
0.065 |
59 |
|
4. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
1:18.067 |
213.371 |
0.500 |
0.245 |
66 |
|
5. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:18.637 |
211.824 |
1.070 |
0.570 |
85 |
|
6. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
ToroRosso-Cosworth |
M |
1:19.756 |
208.852 |
2.189 |
1.119 |
69 |
|
7. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
1:20.455 |
207.037 |
2.888 |
0.699 |
64 |
|
8. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Cosworth |
M |
1:20.703 |
206.401 |
3.136 |
0.248 |
54 |
|
9. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:21.014 |
205.609 |
3.447 |
0.311 |
28 |
|
10. |
|
Andy Priaulx |
GBR |
Williams-Cosworth |
B |
1:25.055 |
195.840 |
7.488 |
4.041 |
18 |
|
 |
 |
|
|
A kridk eloszlsa (Tolerancia: 0.0275 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:17.567 |
- (7.488) - |
1:25.055 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| |