McLaren
Pedro de la Rosa: (1) "Ez pozitv nap volt, sikerlt teljestennk a mra elrt feladatainkat, s tiszta kpnk van rla, hogy melyik Michelin gumit kell vlasztanunk. Szeretem ezt a plyt, mert br csak ma ismertem meg, mr a felvezet krben otthon reztem magam rajta. A csapat szp munkt vgzett, egsz vben hatkonyan tmogattak engem. Az v utols pnteki edzsnapja utn szeretnk mindenkinek ksznetet mondani, klnsen azoknak a srcoknak, akik a harmadik autn dolgoztak."
Kimi Rikknen: (3) "Jl kezddtt a htvge, bzzunk benne, hogy gy is folytatdik! Minden rendben ment, s az aut nagyon gyorsnak tnik. Alig vrom a holnapot s a vasrnapot, mert remlhetleg sikerl megvalstanunk a clunkat, vagyis megnyerjk a 2005-s konstruktri vilgbajnoki cmet."
Juan-Pablo Montoya: (5) "Az autm kiss alulkormnyzott volt, de ettl eltekintve minden jl ment, s a csomagunk a jelek szerint szpen megbirkzik a sanghaji plya klnleges kvetelmnyeivel. A holnapi kt szabadedzsen folytatjuk a tervezett programunkat, s ahogy mskor is, Pedro segtsgvel s a gumikrl adott visszajelzseivel biztosan j helyzetbe kerlnk."
Toyota
Ricardo Zonta: (2) "sszessgben elgedett vagyok a mai nappal. Sebessg tern igen versenykpesek voltunk, a versenyzink szmra remlhetleg a htvge tovbbi rsze is jl sikerl majd. Dleltt a plya lnyegben ugyanolyan volt, mint tavaly - nagyon poros -, de sokat javult, ahogy felgumiztuk. Ezzel vget rt szmomra a pnteki szabadedzsekbl ll vad. Nagyon munks edzsek voltak ezek, lveztem a TF105 vezetst - egy szval lvezetes szezon volt."
Ralf Schumacher: (18) "rlk, hogy visszatrhettem Knba. Magt a plyt szeretem, de az aszfalt az idn is nagyon piszkos volt, amg kellkpp fel nem gumiztuk. Alulkormnyzottsggal kszkdtem, gy holnap sokat kell dolgoznunk a belltsokon. Clunk egy j rajtpozci, egy tisztessges verseny s remlhetleg jabb pontszerzs."
Jarno Trulli: (19) "Elszr vagyok Sanghajban, s mind a vros, mind az itteni ltestmnyek lenygztek. Termszetesen ez azzal is jr, hogy ma kellett megtanulnom a plyt. Szerencsre elg sok krt tudtam megtenni, mieltt az edzs vgn megllt az autm, gyanthatan egy kuplungproblma miatt. Nem vagyok teljesen elgedett az egyensllyal, az jszaka ezen mg sokat kell dolgozni."
Renault
Fernando Alonso: (4) "Az autt igen nehz volt ma vezetni, de azt hiszem, ez pnteken normlis egy olyan piszkos plyn, mint ez. A szl is nagyon lnk volt, ami befolysolta az aut egyenslyt a gyors kanyarokban. Viszont sikerlt az sszes gumit kiprblni, futottunk nhny remek krt, s a hossz etapjainkat is teljestettk. A kt gumispecifikci teljestmnye igen kzel ll egymshoz, gy lesz dolgunk jszaka. Azt hiszem, holnap sokat javulnak majd a plyaviszonyok, s ahogy n a plya tapadsa, gy javul majd a balansz is. Van mg kt szabadedzsnk, hogy sszekapjuk magunkat a teljestmnynket illeten."
Giancarlo Fisichella: (7) "Egy kicsit szenvedtem ma. A plyaviszonyok nem voltak tkletesek, s nem tudtam sszehozni egy elfogadhat balanszot. Nhol tlkormnyzott volt az aut, mshol pedig gzadsnl alulkormnyzott. A gumivlaszts nem lesz knny, mivel nagyon kzel ll egymshoz a kt vltozat, az jjel sok adatot kell elemeznnk, mieltt meghozzuk a dntst. Br az egyenslyt nem talltuk el, gy rzem, a teljestmnynk rendben van, s remlhetleg versenykpesek lesznk a futamon."
Ferrari
Rubens Barrichello: (6) "Ez elg kellemes nap volt, mindkt tpus gumin egy csom j krt teljestettnk. Viszonylag elgedett vagyok a belltsokkal is, de mg vrnunk kell, mieltt kiderl, hogy hol tartunk a tbbiekhez kpest. Mgis gy rzem, a ma elvgzett eredmnyes munka fnyben bizakodan vrhatjuk a htvge tovbbi rszt."
Michael Schumacher: (14) "Mivel az utols nhny verseny szorosan kvette egymst, nem szmtottunk jelents fejldsre. A mai nap utn mgis azt kell mondanom, hogy szerintem kicsit jobb formban vagyunk, mint a legutbbi futamon. Taln azon a szinten llunk, ahol Brazliban. Ma alapos munkval elvgeztk a feladatainkat, s a kt edzsen elrt ideredmnyem kztti klnbsg alapveten annak volt betudhat, hogy mikor hasznltam j illetve hasznlt gumikat."
Williams
Mark Webber: (8) "Vgre rtnk a mai programunknak. Jl kommunikltunk a Michelinnel a gumivlasztssal kapcsolatban, rengeteg adatot gyjtttnk, hogy j dntst hozzunk az jjel. Sok idt tltttnk a plyn, mivel j motorunk van, s mivel csak ezt az egy htvgt kell tllnie, tbb kilomterbl gazdlkodhatunk. A htvgnk eddig tkletesen alakult, remlhetleg holnap is hasonlan j munkt vgznk."
Antonio Pizzonia: (16) "A msodik edzsen problmim voltak a hts felfggesztssel, a kiesett id pedig azrt klnsen fj, mert csak most tanulom a plyt. Meg kell vizsglnunk, mi okozta a bajt. Ettl eltekintve j napom volt, mely fleg a vonalvezets megismersvel telt. Biztos vagyok benne, hogy a tovbbiakban ennl tbbet mutatok majd."
BAR
Jenson Button: (9) "Vgrehajtottuk a mra kitztt programunkat, rengeteg krt tettnk meg, ilyen tren teht remekl indult a htvge. Dleltt alacsony tapadssal kszkdtnk, dlutnra azonban javult a helyzet. sszessgben az autt kellemesebb vezetni, mint az elz kt futamon. Mindkt autrl sok adatot gyjtttnk, gy szoks szerint tevkeny jszaka el nznk a mrnkkkel, hogy biztosak legynk abban, j irnyba haladunk."
Takuma Sato: (13) "Remekl kezdtk a szabadedzseket, gy sikerlt a helyes irnyban elindulnunk. A balansz mr kezdetben kivl volt, s az sszes informcit begyjtttk, ami szksges a holnapi gumivlasztshoz. Remlem, a htvge tovbbi rszben is hasonl temben fejldnk."
Sauber
Felipe Massa: (10) "Az aut a hosszabb etapokon egyre javult, ahogy cskkent az zemanyagszint, s jobb lett a tapads. A vezethetsg kvetkezetes volt, ami kedvez eljel a versenyre. j gumikon viszont nem volt az igazi a balansz; a lass kanyarokban alulkormnyzottsggal, a gyorsakban pedig tlkormnyzottsggal bajldtam, gyhogy az idmrig mg csiszolnunk kell a belltsokon."
Jacques Villeneuve: (17) "Az edzs vge fel, az egyik krben lasstanom kellett a srga zszlk miatt, de ez egy hossz etap kzben trtnt, gyhogy nem okozott komoly gondot, s a kvetkez krben, amely szmomra az utols volt, mindent megtettem. A tapads egsz nap javult, mert reggel szrnyen rossz volt. A belltsokon mg dolgoznunk kell, de rendben vagyunk."
Red Bull
David Coulthard: (11) "A modern plyk mindig knlnak valamilyen klnlegessget, az itteni aszfaltcsk is egyedlll. Trkorszgban mindenki lvezte az j plyt, ezt taln egy kicsit kevsb, de nem azrt, mert brmi kzzel foghat hinyzik. Az 1-es kanyar kiss esetlen, hiszen egyre csak szkl. Az aut ekzben folyamatosan lassul, s mivel minden a tapadson mlik, a pilta kpessgei nem szmtanak. A msodik edzsen egyszer elvesztettem a hts tapadst az 1-es kanyar kzepn, ami miatt megprdltem. Hasznlt gumikon nehz j egyenslyt tallni, s ha bemsz egy hepehups kanyarba, az aut htulja elindul. Ez is egyike a plya kihvsainak."
Vitantonio Liuzzi: (12) "Ma vezettem elszr ezen a plyn, s mindkt edzssel elgedett vagyok. Nem knny megtanulni a vonalvezetst, mivel trkks fordulk s hossz, elnyjtott kanyarok egyarnt megtallhatk benne. Nehz rtallni az idelis vre, olyan sok van belle. Ugyanakkor mindkt edzsen gyorsak s magabiztosak voltunk. Az aut j s kiegyenslyozott, ezrt gy vlem, kivl htvge el nz a csapat."
Christian Klien: (15) "A msodik edzs elejn volt defektet kaptam a hossz egyenesben. Meg kell vizsglni az adatokat, hogy kiderljn, pontosan mi okozta. Ettl eltekintve dlutn sokkal jobbnak reztem az autt. Dleltt mg nehz volt vezetni, s lass is voltam, dlutn azonban a P10 krnykn vgeztnk. A balanszon mg dolgozni kell, de biztat, hogy folyamatos fejldsen mentnk keresztl a nap folyamn."
Jordan
Nicolas Kiesa: (13) "A plya dleltt mg nagyon nyers s poros volt, hinyzott a tapads. Nehz volt eldnteni, hogy melyik gumit vlasszuk, mert brmit csinltunk, az aut nem viselkedett normlisan. Az els edzs vgre viszont kezdett tapadni a plya, ezrt az utols nekifutsra jobb kridket rtnk el. A msodik edzsnek kiss tancstalanul vgtunk neki, de az els krre tlltottunk egy-kt dolgot, ami hatkonynak bizonyult, ezrt tbbet hozz sem nyltunk az authoz."
Tiago Monteiro: (23) "Ez nehz els nap volt szmomra, mert mindkt edzsen akadtak mszaki problmim. Meg kellett tanulnom a plyt, mert mg nem jrtam itt, gyhogy ez idbe telt. Megprbltunk rlelni a helyes balanszra is, de sajnos nem tudtunk annyi krt teljesteni, mint szerettk volna, ugyanis gondok merltek fel. R kell jnnnk, hogy mi trtnt, s holnap folytatnunk kell a belltsokkal kapcsolatos munkt is."
Narain Karthikeyan: (24) "Kellemes napom volt itt Sanghajban. A gumivlaszts kritikus lesz, mert az elnyjtott kanyarok lestrapljk az els kerekeket, ezrt minl jobban oda kell figyelnnk rjuk, hogy elkerljk a szemcssedst. vatosan kell vlasztanunk a lgy s a kemny keverk kzl. Dlutn s este ttanulmnyozzuk az adatokat, de biztosra veszem, hogy ez idbe fog telni, mert a Bridgestone kt keverke kztt kicsi a klnbsg. Ezt a plyt nem egyszer megtanulni, nincs rajta sok kiegyenesthet v, s a hossz egyenesek miatt fontos a j fk."
Minardi
Robert Doornbos: (21) "Nagyszer rzs visszatrni Sanghajba, hiszen tavaly itt mutatkoztam be tesztpiltaknt. Ez remek plya csodlatos ltestmnyekkel, gyhogy gratullok hozz a knaiaknak. Dleltt kszkdtnk kiss a belltsokkal, ezrt lemaradtunk a tbbiektl, dlutn azonban elrelptnk, s a mrnkmmel, Riccardo Adamival a helyes irnyt vlasztottuk. Mg van bennnk tartalk, kemnyen dolgozunk."
Christijan Albers: (22) "Trhet nyitnapunk volt. Kezdetben az volt a problma, hogy nem igazn ismertem a plyt, de most, 30 krrel ksbb mr sokkal magabiztosabb vagyok rajta. Mg meg kell tallnunk a j belltst, amivel tovbb fejldne az aut, br mg gyis csak pntek van. Majd holnap megltjuk, mit tehetnk." |