A Renault szerint az vad utols versenyn, Sanghajban vals eslye lesz a McLaren gyzelmi szrijnak megszaktsra, mert motorfronton helyzeti elnyben lesz.
Az idei motorszablyok szerint minden erforrsnak kt versenyhtvgt kell kibrnia, ami a legutbbi RS25 szmra sikeresen vget is rt Interlagosban s Suzukban. Semmi akadlya nincs teht annak, hogy Knban j erforrst vessenek be.
Radsul az vadzrnak "nem lesz prja", gy a motort fele akkor lettartamra kell belni. A jlius ta legyzhetetlen McLaren viszont a suzukai erforrsokkal folytatja, ha nem akar bntetst. Kimi Rikknen pnteken kapott j motort, Juan-Pablo Montoya pedig azzal indul, amely egy kr erejig volt versenyben vasrnap.
"Semmi ktsg afell, hogy Kimi nagyon kemny ignybe vette motorjt a futam sorn, ezrt taln kompromisszumot kell ktnik a V10-es knai hasznlata tern" - vli Pat Symonds, a Renault fmrnke.
"Ez kivl hr szmunkra, mivel jobb, az gynevezett E specifikcij motor ll majd a rendelkezsnkre a szezon utols versenyn, s optimistn gy ltjuk, hogy ezltal kzelebb kerlnk majd hozzjuk" - tette hozz.
A fmrnk, aki egy msik nyilatkozatban kiemelte, hogy Fernando Alonso leggyorsabb kre mr Suzukban is csak tvenkilenc ezreddel maradt el Rikknentl, leszgezte: "Az j motorspecifikci rvn a komplett csomagunk teljestmnye megn."
"Ez nemcsak azt jelenti, hogy ersebb motorunk lesz, hanem az is, hogy tbb lehetsgnk lesz annak eldntsre, hogyan gazdlkodjunk az erforrssal a htvge sorn."
Az lcsapatok kzl nemcsak a Renault, hanem a BAR-Honda is hasonl elnnyel rkezik Knba. Otmar Szafnauer, a Honda Racing alelnke mr jliusban elrulta, hogy a japn gyr klnleges motort kszt Sanghajra, ami akr az 1000 lers lomhatrt is tlpheti.
Shuhei Nakamoto, a Honda fmrnke most kijelentette: "Elgedett vagyunk a motorfejlesztsi programunk idei menetvel, a V10-es ra utols versenyre, Knba pedig a legersebb erforrssal rkeznk. Mindent megtesznk, hogy j eredmnnyel zrjuk az vadot." |