McLaren
Alex Wurz: (1) "A plya jellegzetessgei miatt hepehups s rendkvl poros aszfalton kell krzni, ami nagyban megnehezti a munkmat, mert alkalmazkodnom kell az llandan vltoz krlmnyekhez. Ennek kvetkeztben a gumivlaszts, ami szerintem itt a legnehezebb az sszes plya kzl, risi kihvs. Mgis biztos vagyok benne, hogy az autnk s a tapasztalataink segtsgvel megtalljuk az optimlis belltsokat az idmrre s a versenyre."
Juan-Pablo Montoya: (2) "A dleltti edzsen nem mentem tl sokat, mert a plya elg poros volt, azt hiszem, mgis elg j kridket rtnk el. Ez a nap azonban nem az ideredmnyekrl szlt, hanem arrl, hogy megfelel balanszot s belltst talljunk, s szerintem a helyes irnyba haladtunk. Mg van hova fejldnnk, klnsen azrt, mert a balansz nem szz szzalkos, de gy tnik, a Michelinek jl mkdnek, s mris tiszta kpnk van a gumivlasztsrl."
Kimi Rikknen: (6) "Ez trhet nap volt, melynek folyamn tverekedtk magunkat az elrt programon, gyhogy jl kezddtt a htvge. A plya eleinte persze elg poros volt, gyhogy az els edzsen nem vgeztem komoly munkt. Mg nem talltuk meg a tkletes belltst, de biztos vagyok benne, hogy a holnapi edzsek alatt javulni fog a helyzet. A csapat sszes tagja azt szeretn, ha fontos pontokkal hagynnk el Brazlit, ezrt kemnyen igyeksznk, hogy ez meg is valsuljon."
Toyota
Ricardo Zonta: (3) "Az interlagosi plya mr nem olyan hepehups, mint korbban, de a kzepesen gyors kanyarokban gy is megdobjk az autt az aszfalt egyenetlensgei. Ahogy azt mr megszoktuk, a burkolat reggel szrnyen poros volt, ezrt nem is tapadt jl. Emiatt kptelensg volt kemnyen nyomni a gzt, s nehezen tudtunk leszrni valamit a gumikrl is. Dlutnra javult a helyzet, ezrt gyjtttnk hasznos adatokat. Lehettem volna gyorsabb is, de j gumikon mindig dugba kerltem."
Jarno Trulli: (9) "Szeretek vezetni itt, mert Interlagos techniks plya, ma azonban nem volt j a tapads. Tavaly ez egyike volt azoknak a versenyeknek, amiket mr a Toyotval teljestettem, s mg az akkori autval is jl mentnk, alig cssztunk le a pontszerzsrl. Idn persze eredmnyesebben szeretnnk szerepelni, de lehetsges, hogy az idjrs kzbeszl. Tovbbra is van esly csapadkra, az idmrre s a versenyre ezrt elssorban ezt szem eltt tartva fogunk felkszlni."
Ralf Schumacher: (18) "Nem akadtak komoly problmink, mikzben a szoksos feladatainkat vgeztk el, de a plya olyan csszs volt, hogy hinyzott a tapads. Dleltt poros volt az aszfalt, a nap folyamn azonban javult a helyzet, ezrt este alaposan t kell tanulmnyoznunk az adatokat. Vasrnap jabb eredmnyes pontszerzsre szmtunk, hogy kzelebb tudjunk kerlni a Ferrarihoz a konstruktri sszetettben."
Sauber
Felipe Massa: (4) "Dleltt rtkes edzsidt vesztettem el egy vlthiba miatt, de a msodik edzsen az els perctl kezdve krztnk, s elgedett voltam az autval. A balansz remek volt, a klnsen a plya bels szakaszn. Az aszfaltburkolat nagyon piszkos volt, knny volt hibzni, ezrt klnsen elgedett vagyok a gyors krmmel. Megltjuk, hogyan alakul a holnap, n mindenesetre nagyon magabiztos vagyok."
Jacques Villeneuve: (7) "Azt hiszem, gondolatban mr megtalltam a gumit, amit vlasztani fogok, de ezt mg termszetesen meg kell beszlnnk. Az aut elg gyors az egyenesekben, a kanyarokban azonban szenvedtem. Azt hiszem, szerencsre is szksgnk lesz holnap, ha igazn gyorsak akarunk lenni a tbbiekhez kpest."
Ferrari
Rubens Barrichello: (5) "szintn szlva igencsak elgedett vagyok az aut dlutni teljestmnyvel, mivel rengeteget javult a dleltti edzs ta. Jobban viselkedett, mint amire szmtottunk, s versenykpesebbek vagyunk, mint az elmlt nhny htvgn. Klnsen versenytvon igaz ez. Megltjuk, hogyan alakul holnap az idjrs, hiszen ez dnt jelentsg tnyez lesz az elkvetkez kt napban."
Michael Schumacher: (8) "Mint mindig, most is nehz a pnteki edzsek utn felmrni a vals helyzetet. Csak azutn derl ki, mit jelent a mai nap az idmr s a verseny szempontjbl, hogy ttanulmnyozzuk az adatainkat. Pozitvum, hogy dlutnra sikerlt elrelpnnk a reggeli edzshez kpest. Ahogy azt itt mr megszokhattuk, a plya hepehups s csszs termszete miatt knyelmetlen rajta vezetni, az aut kiegyenslyozatlannak s izggnak tnik. Ennek ellenre gy rzem, hogy taln nmileg jobb formban vagyunk, mint az elmlt idszakban."
Renault
Giancarlo Fisichella: (10) "Azt hiszem, elg jl alakult a nap szmunkra. A tapads mg nem az igazi, mivel az egyensly elg kvetkezetlen, s nehz volt tiszta krt futni. Azt hiszem, ez jrszt a plyaviszonyoknak tudhat be, gy mindenkit egyformn sjtott. Ettl eltekintve gy rzem, a megbzhatsgunkkal tovbbra nincs baj, s versenykpesebbek vagyunk, mint az elmlt futamokon."
Fernando Alonso: (11) "Elgg sszezavart a mai nap. Dleltt gyorsak voltunk, dlutn viszont sokan elnk kerltek. A plyaviszonyok nem voltak idelisak, ezrt nem nagyon babrltuk a belltsokat, inkbb hossz etapokkal prbltuk megalapozni a gumivlasztsunkat. Megvrjuk, hogy holnap javuljanak a plyaviszonyok, ez valsznleg jtkony hatssal lesz a balanszra. A gumivlaszts nem knny, mivel a Michelin kt remek abroncsot hozott, gy nagyon alaposan kell kielemeznnk az adatokat a vgs dntshez. sszessgben mg mindig magabiztosan vrom a htvge folytatst, biztos vagyok benne, hogy gyors leszek."
Williams
Mark Webber: (12) "Ez elg nehz nap volt szmunkra. Interlagos mindig megviseli az autt a hepehups aszfalt miatt. Reggelig sok munka vr rnk, ha javtani szeretnnk a balanszot, mert a hossz etapokon gyorsulnunk kell."
Antonio Pizzonia: (13) "A j hr az, hogy ma mindent befejeztnk, amit elterveztnk, elssorban a gumik sszehasonltsa tern. Ami az autt illeti, egyelre nagyon nehezen vezethet, de biztos vagyok benne, hogy a legtbb versenyz hasonl gondokkal kszkdik, teht mindenki egyforma helyzetben van."
Minardi
Robert Doornbos: (14) "Csodlatos rzs a Minardival egytt nnepelni a szletsnapomat. Ma reggel mindenki boldog szlinapot kvnt, fantasztikus, hogy gy fejezhettem be a napot. Sikerlt sszehoznom egy j krt, tnyleg gyors voltam. Nagyon szeretem ezt a plyt, s a csapat is remek munkt vgzett. Erre a versenyre j fszerelt kaptam Ignazio Sanzone szemlyben, aki kezdetben rthet mdon ideges volt kiss, de a tbbi srchoz hasonlan csodlatosan dolgozott. Azt hiszem, este j kis szlinapi bulit csapunk."
Christijan Albers: (19) "gy rzem, ez elg nehz nap volt, mert most jrok elszr Brazliban, s dleltt nem tltttem sok idt a plyn - sszesen hrom mrt krt tettem meg. A msodik edzs elejn elkezdtnk jl menni, s eredmnyes munkt vgeztnk. A balansz kellemes volt, ezrt kvetkezetes ideredmnyeket rtnk el. Amikor azonban j gumival mentem ki a plyra, dugba kerltem, ezrt nem futhattam igazn j krt. Holnap folytatjuk a kemny munkt."
Red Bull
David Coulthard: (15) "Nehz volt a mai nap. Az aut nem volt stabil a kanyarbejratokban, de ltalban vve is hinyzott a tapads s az egyensly. szintn szlva elgg meglepett a dolog, nem szmtottunk r, hogy ilyen nehz dolgunk lesz itt, de fel kell vennnk a kesztyt, s meg kell birkznunk a kihvssal. A gumikat jl ismerjk, hiszen az elz nagydjakon is ezeket hasznltuk, de itt valahogy nem sikerl j egyenslyt elrni velk. Ez tbb tnyez sszejtszsnak ksznhet, kztk a plyaviszonyoknak s a hmrskletnek, de az mr biztos, hogy szenvedni fogunk a htvgn. De lehet, hogy csak n vagyok pesszimista. Az alternatv nyilatkozatom az, hogy minden nagyszer, s alig vrom a holnapot!"
Vitantonio Liuzzi: (16) "Nem volt knny dolgom. Rgtn az els edzsen bajba kerltem, mivel volt egy defektnk. Ez megneheztette a dolgunkat, mivel t kellett alaktani a programomat, ami gy elg zsfolt lett, s nem tudtam teljesen kihajtani a kocsit. A msodik edzsen jl sikerltek a hossz etapjaink, nem a kridkre koncentrltunk, hanem arra, hogy a megfelel gumikat vlasszuk ki a htvgre. Elgedett vagyok az aut vezethetsgvel. Nehz plya az itteni, mivel a hossz egyenes emelkedn hzdik, s nagy motorerre van hozz szksg, s ha az aut egyenslya nem stimmel, szenveds lesz a vge. Ennek ellenre azt hiszem, sikerlt ma letennnk az alapokat, br Davidnek s Christiannak mg dolgoznia kell az aut vezethetsgn az idmr eltt."
Christian Klien: (22) "Az els szabadedzs minden rendben ment. Mindkt gumin gyors voltam, s j volt az aut egyenslya. A msodik trningen azonban elszllt az aut htulja, s megprdltem. Furcsa megprdls volt, mivel ugyanott fkeztem, ahol mskor, de valsznleg megcssztam egy bukkann vagy valamin. Elvesztettem a htuljt, s httal becsapdtam a gumifalba."
BAR
Jenson Button: (17) "Ez elg kemny nap volt szmunkra. Elvgeztk a gumivlasztssal kapcsolatos feladatokat, s nagyjbl tudjuk, hogy llunk a gumikkal, de egyelre nem vagyunk elg gyorsak. Holnap reggelig sok dolgunk van, ha fejldni akarunk. Az a legnagyobb problmnk, hogy gy rezzk, nagyon csekly a tapads. Mindkt edzsen kszkdtnk ezzel, s mg a balansz sem tkletes, de este mg dolgozhatunk az autn, hogy holnap mr jobban menjen."
Takuma Sato: (20) "Az aut ma jl teljestett. A msodik edzsen a versenyre koncentrltunk, s sszehasonltottuk a ktfle gumit, hogy este ki tudjuk vlasztani a megfelelt. Teljesen befejeztnk a programot, s br holnap gyorsulnunk kell, ez sszessgben j nap volt."
Jordan
Tiago Monteiro: (21) "J, problmamentes nap volt, azt hiszem. Semmifle nehzsgbe nem tkztnk. Klnfle belltsokat prbltunk ki a hepehups plyra, mivel meg kell tallnunk az egyenslyt a leszort er s a buckkhoz val alkalmazkods kztt. Mg nem talltuk meg az optimumot, de holnap is lesz kt szabadedzs, ahol javthatunk a balanszon. Nem vagyunk messze az lmeznytl, gy sszessgben pozitvan rtkelem a napot. "
Nicolas Kiesa: (23) "Minden simn ment ma, ami azrt nagy sz, mert utoljra 2002-ben, egy F3000-es volnjnl vezettem Interlagosban, s akkoriban a fizikai llapotom kvnnivalkat hagyott maga utn. Kvncsi voltam, milyen lesz egy F1-es autt vezetni itt, s rmmel tapasztaltam, hogy nem volt problmm. A belltssal voltak gondjaim, mivel a plya nagyon hepehups s koszos volt. Klnfle Bridgestone abroncsokat teszteltem, most mr csak vlasztani kell kzlk."
Narain Karthikeyan: (24) "Elfogadhat nyitnapon vagyunk tl itt, Interlagosban. Azt hiszem, sikerlt megtallnunk a megfelel gumikat. Sajnos a gyors krmben volt elttem valaki, gy az utols szektorom lass lett. De a forgalomtl eltekintve nagyjbl elgedett vagyok az aut egyenslyval. A plya kezdetben nagyon nyers volt, de dlutnra sokat javult." |