Ismt a BMW-Sauber fiatal tesztpiltja, Sebastian Vettel kezdett az len az Olasz Nagydj pntek dleltti szabadedzsn, amelyen azonban a plyn trtntek helyett vgig a Ferrari garzsa llt a figyelem kzppontjban.
Mikzben az autk a plyn krztek, a kamerk inkbb a boxban beszlget Michael Schumachert kerestk, aki vasrnap dlutn bejelentsre kszl a jvjrl, s gy tnt, mintha az sszes fots a Ferrari szkhelye kr gylt volna. Az egyik leltn a tifosi risi, "Schumy+Ferrari = Amoro eterno" (azaz "Schumy+Ferrari = rk szerelem") transzparenssel ksznttte a htszeres vilgbajnokot.
Az jraaszfaltozott Monzban egyelre szoks szerint csekly volt az aktivits. Az edzst mr 3 perc utn meg kellett szaktani, amikor Anthony Davidson Hondja fstlni kezdett, majd megllt a plyn, s a boxutca vgn csak tz perccel ksbb vltott zldre a jelzlmpa.
A 19. percben a Williams tesztpiltja, Alex Wurz mg 1:25.518-as kridvel llt az len, aki 28 perccel ksbb 1:23.868-ra javtotta a szintet. Vettel kzvetlenl ezutn 1:23.808-cal tvette tle a vezetst, majd egyetlen perccel a leints eltt 1:23.263-nl vglegestette az eredmnyt.
Csapattrsa, Robert Kubica az utols pillanatban felzrkzott mg 0.482 msodperces htrnnyal, megelzve Wurzot, mikzben Kimi Rikknen szintn megtett egy mrt krt, s a 4. helyre tornzta fel a McLarent.
Az edzs vgre mindssze 12 piltnak volt krideje, mg a Renault s a Honda versenyzprosa, valamint Schumacher mg ellenrz krt sem tett meg.
|
|
Pnteki 1. edzs |
15. - Monza |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Autodromo di Monza, Olaszorszg |
|
|
|
Idpont: |
2006. szeptember 8., pntek, 11:00-12:00 (CET) |
|
|
|
Plyahossz: |
5793 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz (leveg: 30-31 fok, aszfalt: 33-36 fok) |
|
|
|
Tavalyi els: |
P. de la Rosa (McLaren) |
1:20.201 |
|
|
|
|
|
Krrekord: |
J-P. Montoya (Williams), 2004. |
1:19.525 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
Krid |
Km/ |
Eltr |
Elz |
Kr |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:23.263 |
250.469 |
|
|
22 |
|
2. |
|
Robert Kubica |
POL |
BMW-Sauber |
M |
1:23.745 |
249.027 |
0.482 |
0.482 |
5 |
|
3. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Cosworth |
B |
1:23.868 |
248.662 |
0.605 |
0.123 |
19 |
|
4. |
|
Kimi Rikknen |
FIN |
McLaren-Mercedes |
M |
1:24.037 |
248.162 |
0.774 |
0.169 |
5 |
|
5. |
|
Neel Jani |
SWZ |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:24.196 |
247.693 |
0.933 |
0.159 |
24 |
|
6. |
|
Tiago Monteiro |
POR |
MF1-Toyota |
B |
1:25.413 |
244.164 |
2.150 |
1.217 |
7 |
|
7. |
|
Robert Doornbos |
NED |
Red Bull-Ferrari |
M |
1:25.578 |
243.693 |
2.315 |
0.165 |
19 |
|
8. |
|
Christijan Albers |
NED |
MF1-Toyota |
B |
1:25.766 |
243.159 |
2.503 |
0.188 |
7 |
|
9. |
|
Takuma Sato |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:26.708 |
240.518 |
3.445 |
0.942 |
20 |
|
10. |
|
Sakon Yamamoto |
JAP |
Super Aguri F1 |
B |
1:27.310 |
238.859 |
4.047 |
0.602 |
20 |
|
11. |
|
Franck Montagny |
FRA |
Super Aguri F1 |
B |
1:27.597 |
238.077 |
4.334 |
0.287 |
7 |
|
12. |
|
Giorgio Mondini |
SWZ |
MF1-Toyota |
B |
1:28.444 |
235.797 |
5.181 |
0.847 |
7 |
|
13. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
|
- |
|
|
2 |
|
14. |
|
Pedro de la Rosa |
SPA |
McLaren-Mercedes |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
15. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
|
- |
|
|
1 |
|
16. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
|
- |
|
|
2 |
|
17. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
18. |
|
Ralf Schumacher |
GER |
Toyota |
B |
|
- |
|
|
2 |
|
19. |
|
Vitantonio Liuzzi |
ITA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
|
- |
|
|
3 |
|
20. |
|
Scott Speed |
USA |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
21. |
|
Nico Rosberg |
GER |
Williams-Cosworth |
B |
|
- |
|
|
1 |
|
22. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
|
- |
|
|
1 |
|
23. |
|
Christian Klien |
AUT |
Red Bull-Ferrari |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
24. |
|
David Coulthard |
GBR |
Red Bull-Ferrari |
M |
|
- |
|
|
1 |
|
25. |
|
Fernando Alonso |
SPA |
Renault |
M |
|
- |
|
|
0 |
|
26. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
|
- |
|
|
0 |
|
27. |
|
Michael Schumacher |
GER |
Ferrari |
B |
|
- |
|
|
0 |
|
28. |
|
Rubens Barrichello |
BRA |
Honda |
M |
|
- |
|
|
0 |
|
29. |
|
Jenson Button |
GBR |
Honda |
M |
|
- |
|
|
0 |
|
 |
 |
|
|
A kridk eloszlsa (Tolerancia: 0.019 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:23.263 |
- (5.181) - |
1:28.444 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| |