|
 |
Massa lendletben | |
| Az t htnl is tovbb hzd teszttilalom utn kedden tjra indult a Forma-1-es csapatok kollektv monzai tesztsorozata, melyen a szerdn kezd McLaren s Red Bull kivtelvel minden csapat azonnal munkhoz ltott.
Az istllknak legutbb a Nmet Nagydj hett megelzen nylt lehetsgk a plyn gyakorolni. Akkor Jerezben, illetve a Paul Ricard tesztplyn vertek strat, ezttal a soron kvetkez nagydjnak otthont ad, rszben j aszfaltbortst kap Monzba ltogattak.
A legends olasz ringet a msodik Lesmo-kanyartl az Ascari-sikn kijratig aszfaltoztk jra, s a piltk els tapasztalatai pozitvak: elmondsuk szerint az j borts egyltaln nem csszik, s a nap vgre, mikor mr elegend gumi rakdott r, a tapadsa is megfelel lett.
A nap msik klnlegessge az volt, hogy az istllk egy rsze elszr tette tisztelett a tipikusan motorplyaknt szmon tartott, nyers ert jutalmaz Monzban V8-as erforrssal, s tapasztalataik alapjn a vgsebessgek mintegy 30 km/rval cskkentek a tavaly hasznlt, hromliteres V10-esekhez kpest.
A nap legjobb kridejt a Ferrari rvn hazai plyn tesztel Felipe Massa autzta, aki alig kt nappal els, isztambuli nagydjgyzelme utn lt ismt a voln mg. A msik 248 F1-et a maranelliak tesztpiltja, Luca Badoer vezette, s is a leggyorsabbak kz tartozott. A Ferrari programja a gumik s a belltsok mellett a motorok megbzhatsgra fkuszlt.
A kevs leszort ervel, de ers motorral rendelkez Williams nagy remnyekkel kszl Monzra, amit Mark Webber a teszt nyitnapjn biztat idvel ellegezett meg. Az ausztrl alig kt tizeddel maradt el Masstl, mikzben a Bridgestone abroncsokat tesztelte, de tlt egy hajmereszt pillanatot is, amikor elromlott az egyik fkje.
A Williams-Cosworth tesztpiltja, Alex Wurz ekzben az vadot lezr hrom tengerentli futamra sznt gumi-konstrukcik fejlesztsn dolgozott a Bridgestone mrnkeivel karltve.
A Renault Giancarlo Fisichellval s Heikki Kovalainennel kezdte a heti programot, amelynek f clja, hogy a Michelin teljestmnye kzelebb kerljn a rivlis Bridgestone-hoz, s hogy a grda kikszblje az ellenslyos lengscsillaptk hinya okozta vesztesget. A pros gyors volt a nyitnapon, de egyszer-egyszer mindkettejk alatt lerobbant az R26.
A Honda kt tesztpiltjt, Anthony Davidsont s James Rossitert dobta mlyvzbe. Elbbi a gumikkal s a felfggesztssel, utbbi a belltsokkal s az aerodinamikval foglalkozott. Helyket holnap a kt versenyz, Jenson Button s Rubens Barrichello veszi t, st, a brazil autjban a Honda 2007-es specifikcij motorja is debtl.
A Toyota felems napot zrt: az abroncsokon s a fkstabilits javtsn dolgoz Jarno Trulli elgedett volt a grda monzai, alacsony leszort ers aero-csomagjval, a hossz etapok teljestsvel megbzott Olivier Panis lett viszont dlutn mszaki hibk neheztettk.
A BMW kt nmettel, Nick Heidfelddel s az Isztambulban remek benyomst kelt fiatal Sebastien Vettelel dolgozott. Heidfeld a belltsok finomtsa mellett a Michelin-abroncsokat tesztelte, Vettel pedig fknt azzal tlttte az idejt, hogy tovbb szokja az F1.06-os gpet, ezttal kis leszort ervel.
A nap legpechesebb piltja cmet ktsgkvl Sakon Yamamoto rdemelte ki. A Super Aguri japn versenyzje mszaki hibk miatt eleve csak dlutn gurult ki a csapat garzsbl, s akkor sem tudott krbemenni a plyn, ugyanis lass defektet szenvedett.
A monzai teszten nincs hivatalos idmrs, gy ms forrsok eltr eredmnyekrl szmolhatnak be. A Ferrari, a Williams, a Toyota s a BMW adatai hivatalosak, a tbbi csapat eredmnye a Williams mrsn alapul.
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
Helyszn: |
Autodromo di Monza, Olaszorszg |
|
|
|
Idpont: |
2006. augusztus 29., kedd |
|
|
|
Plyahossz: |
5793 m |
|
|
|
Idjrs: |
Szraz |
|
|
|
Krrekord: |
J-P. Montoya (Williams), 2004. |
1:19.525 |
|
|
|
 |
 |
 |
|
|
Nv |
|
Csapat |
G |
Krid |
Km/ |
Eltr |
Elz |
Kr |
|
 |
 |
 |
1. |
|
Felipe Massa |
BRA |
Ferrari |
B |
1:22.359 |
253.218 |
|
|
70 |
|
2. |
|
Luca Badoer |
ITA |
Ferrari |
B |
1:22.539 |
252.666 |
0.180 |
0.180 |
82 |
|
3. |
|
Mark Webber |
AUS |
Williams-Cosworth |
B |
1:22.743 |
252.043 |
0.384 |
0.204 |
90 |
|
4. |
|
Giancarlo Fisichella |
ITA |
Renault |
M |
1:22.904 |
251.554 |
0.545 |
0.161 |
88 |
|
5. |
|
Anthony Davidson |
GBR |
Honda |
M |
1:23.187 |
250.698 |
0.828 |
0.283 |
97 |
|
6. |
|
Heikki Kovalainen |
FIN |
Renault |
M |
1:23.232 |
250.562 |
0.873 |
0.045 |
98 |
|
7. |
|
Jarno Trulli |
ITA |
Toyota |
B |
1:23.424 |
249.986 |
1.065 |
0.192 |
80 |
|
8. |
|
Sebastian Vettel |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:23.772 |
248.947 |
1.413 |
0.348 |
93 |
|
9. |
|
James Rossiter |
GBR |
Honda |
M |
1:23.909 |
248.541 |
1.550 |
0.137 |
110 |
|
10. |
|
Olivier Panis |
FRA |
Toyota |
B |
1:24.038 |
248.159 |
1.679 |
0.129 |
70 |
|
11. |
|
Alex Wurz |
AUT |
Williams-Cosworth |
B |
1:24.057 |
248.103 |
1.698 |
0.019 |
87 |
|
12. |
|
Nick Heidfeld |
GER |
BMW-Sauber |
M |
1:24.088 |
248.012 |
1.729 |
0.031 |
74 |
|
13. |
|
Neel Jani |
SWZ |
Toro Rosso-Cosw. |
M |
1:24.322 |
247.323 |
1.963 |
0.234 |
92 |
|
14. |
|
Giorgio Mondini |
SWZ |
MF1-Toyota |
B |
1:25.525 |
243.844 |
3.166 |
1.203 |
70 |
|
 |
 |
|
|
A kridk eloszlsa (Tolerancia: 0.0116 mp.) |
 |
 |
|
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
1:22.359 |
- (3.166) - |
1:25.525 |
 | |
 | |
|
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
 |
|
|
B |
= Bridgestone, |
M |
= Michelin | |
|
 |
 |
 |
|
| |