|
 |
Max Mosley | |
| Htftl immr hivatalosan is tagjai az F1 dntshoz struktrjnak a sportgban rdekelt autgyrak, az FIA Motorsport Vilgtancsa ugyanis ldst adta a "Forma-1-es Autgyrak Tancsad Bizottsga" nev testlet megalaktsra.
Az angolul "Formula One Manufacturers' Advisory Commission" nvre keresztelt grmiumba a BMW, a DaimlerChrysler, a Ferrari, a Honda, a Renault s a Toyota egy-egy tagot delegl, az elnki posztot pedig a BMW korbbi igazgatsgi tagja, Burkhard Gschel fogja betlteni.
Gschel professzor volt az, aki novemberben az autgyrakat tmrt GPMA elnkeknt megllapodott az F1 jvjrl Max Mosley-val, aki az FIA kpviseletben szintn az j bizottsg tagja lesz.
A szvetsget rajta kvl az FIA Technikai Szakosztlyt vezet Charlie Whiting, valamint Tony Purnell s Peter Wright tancsadk reprezentljk. Papron ugyan gpkocsik gyrtsval foglalkozik a Midlandet felvsrl Spyker is, a piciny holland mhely azonban vente szznl is kevesebb egyedi sportautt pt, gy nem kap helyet a testletben.
Az FIA-val val kiegyezssel s a bizottsg megalakulsval okafogyott vlt GPMA jvje krdses, annyi azonban biztos, hogy az j testletben az rdekvdelmi szvetsgbl nhny hnapja kilp Toyota, valamint a "klnutas" Ferrarit is tagja lehet.
Mosley mg novemberben egyrtelmv tette: az elmlt vek politikai viharainak elkerlse rdekben a jvben az autgyraknak sznja a fszerepet a szablyalkotsban. "Teljesen megvltoztattuk a dntsi mechanizmust. Ez az els lps kltsgcskkents s a modern technolgik fel" - fogalmazott akkor.
"Ha az autgyrakkal trgyalunk, akkor knnyen flre tudjuk tenni az olyan rszletkrdseket, hogy 2.4 vagy hrom literes legyen a motor, s a lnyegre koncentrlhatunk, hogy miknt tehetjk mg gazdasgosabb a motorsportot gy, hogy ebbl az autiparnak is haszna szrmazzon."
Mindez termszetesen nem jelenti a fggetlen istllk teljes kizrst, hiszen a konkrt szablyokat elkszt Technikai Munkacsoportban, valamint a vgs dntst meghoz F1 Commissionban tovbbra is jelen lennnek, a f irnyvonalak kijellse azonban minden bizonnyal az j testletre hrulna.
Mosley igyekezett nyomatkostani: "Eddig is mindig vdtk a fggetlen csapatok rdekeit, s egyetrtnk az autgyrtkkal abban, hogy szksgnk van rjuk. A szablyokat pedig gy kell kidolgozni, hogy a Forma-1-ben maradhassanak." |