|
A Williams a rajtot s a stratgit helyezi eltrbe Monacra
Csilla 2005.05.14. 16:27
A groove-i csapat tbb j elemmel kszl a hercegsgre
A Williams a rajtot s a stratgit helyezi eltrbe Monacra |
 |
|
A groove-i csapat tbb j elemmel kszl a hercegsgre
Egy ht mlva kerl megrendezsre a Monaci Nagydj, melyet a Formula-1 koronjnak kkveknt szoktak emlegetni. A hercegsg az idny hatodik versenyt fogja megrendezni. Ebben a szezonban a Williams alakulata eddig vrakozson alul teljestett.
Jelenleg a negyedik helyen llnak a konstruktrk kztti versengsben, de remlik, hogy az FW27 teljestmnyre pozitvan fognak hatni az j aerodinamikai elemek, illetve az ezen a hten Vallelungban lebonyoltott sikeres teszt. Az olasz tesztplya nagyon hasonlt a keskeny, krkrs mediterrn utcai plyhoz.
A monaci ring nagy kihvst jelent a csapatoknak, mivel fontos a j rajtpozci megszerzse, illetve a verseny stratgia, de a legaprbb hibt is megbosszulja. A csapat hromszor nyert Monte Carloban, legutbb Juan Pablo Montoya 2003-ban, ezrt bznak a j teljestmnyben a jv htvgn.
Mark Webber: „Igazbl egyik plya sem hasonlthat a monacihoz, mivel annyira egyedi. Mindig klnleges lmny ezen a ringen versenyezni, hiszen nagyon fontos szerepet tlt be a motorsport trtnelmben. A plya rengeteg j versenynek adott mr helyet s szmtalan piltt tett legendss. A versenyzk szmra ez a helyszn okozza a legnagyobb kihvst, mert br nem tartozik a gyors plyk kz, de nagyon fontos a j koncentrcikszsg s fizikai llapot.”
„Szellemileg megerltet a versenyzs ezen a helysznen, mert nagyon kevs hibzsra van lehetsg s itt nincsenek kis balesetek, teht a hibtlan versenyzsen van a hangsly. Azt hiszem, hogy minden versenyz itt szeretne nyerni, mivel itt fontos szerepet jtszik a vezeti tudsunk.”
„Monaco a csapatok szmra is nagy kihvs, mert az aszfalt minsge sokat vltozik a versenyhtvge alatt. Olyan knyelmesre kell belltani a kocsit a mennyire csak lehetsges, hiszen a plya egyenetlen s teli van gdrkkel. A knyelmes kocsi ltalban nem gyors, ezrt meg kell tallni a helyes egyenslyt.”
Nick Heidfeld: „A monaci az egyik legnehezebb plya a szezonban, de ennek ellenre nagyon szeretek itt versenyezni. Elbvl Monte Carlo utcin versenyezni, ezrt nagyon rlk, hogy mg mindig szerepel a versenynaptrban ez a plya s remlem, hogy mg hossz ideig benne fog maradni. Nhny ember szerint nem elg biztonsgos, viszont nagyon lvezetes!”
„Nhny vig Monacban ltem, ezrt mindig j rzs tlt el, ha visszatrek ide. A plyrl is j emlkeim vannak, hiszen az F3 s 3000 kategriban is sikerlt gyzelmet aratnom.”
Sam Michael (technikai igazgat): „Az elmlt hten Olaszorszgban tesztelve kszltnk a monaci megmrettetsre. Fleg a megfelel Michelin abroncs keressvel tltttk az idt, de foglalkoztunk a belltssal, a htrendszerrel s a rajtokkal is. Monaco egy szk plya, melynek llapota rengeteget vltozik a htvge alatt. A javuls nagyban annak tudhat be, hogy a puha keverkek lerakdnak az aszfaltra, ezzel nagyobb tapadst biztostanak a ksbbiekben. 2005-ben ez egy kicsit vltozni fog, hiszen egy guminak ki kell brnia az egsz versenytvot. Az elzs szinte lehetetlen a plyn, gy a stratgia kulcsfontossg. Tbb aerodinamikai jtssal rkeznk Monacba. Bzunk benne, hogy hozni tudjuk a formnkat.” |
|